نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل وجود نقاط ریز سیاه و سفید روی صفحه تلویزیون

فهرست مطالب

نقطه ریز روی ال ای دی تلویزیون در اثر چه عواملی به وجود میآید؟ اگر پاسخ به این سوال برای شما هم به یک دغدغه و چالش تبدیل شده است، در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات الجی همراه ما باشید. وجود لکه سفید روی تلویزیون ال ای دی ال جی لذت تماشای یک مسابقه یا برنامه مورد علاقه تان را از شما میگیرد. برای داشتن یک تصویر خوب و باکیفیت به یک گیرنده خوب در کنار تجهیزات سالم نیاز دارید. البته این نکته را به یاد داشته باشید مدتی بعد خرید تلویزیونهای ال ای دی با توجه به مدل با یکسری نقطه سیاه روی صفحه تلویزیون هوشمند خود مواجه میشوید و این یک امر طبیعی است اما در این مقاله قصد داریم روشهایی را به شما معرفی کنیم تا از بروز این مشکل جلوگیری کنید.
چگونه لکه سفید روی تلویزیون ال ای دی ال جی را برطرف کنیم؟ برای این کار ابتدا باید دلیل ایجاد نقطه سفید روی صفحه تلویزیون خود را شناسایی کنید.

نقطه ریز روی ال ای دی

دلیل ایجاد لکه سیاه و سفید روی صفحه تلویزیون

نقطه ریز روی ال ای دی تلویزیون به چه دلایلی رخ میدهد؟ خرابی یا مشکل در پیکسل‌های صفحه نمایش می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های سیاه و سفید شود. این مشکل ممکن است به عنوان یک نقطه سیاه یا یک خط عمودی ظاهر شود.

نفوذ گرد و غبار و ورود هوا

ورود گرد و غبار، سایر ذرات یا حتی هوا به داخل لایه‌های صفحه نمایش می‌تواند منجر به ایجاد لکه‌های سیاه یا سفید شود. چگونه میتوان از نفوذ گرد و غبار به صفحه نمایش تلویزیون جلوگیری کرد؟ از طریق صفحه تعمیر تلویزیون ال جی همراه ما باشید تا به این سوال شما پاسخ مناسب داده شود.

خرابی یا آسیب در لایه‌های داخلی صفحه نمایش

خرابی یا آسیب در لایه‌های داخلی صفحه نمایش، مانند لایه‌های LCD یا OLED، می‌تواند به ظاهر لکه‌های سیاه یا سفید منجر شود.

نوسان ولتاژ یا مشکل در سیستم الکتریکی

نوسان ولتاژ یا مشکلات در سیستم الکتریکی تلویزیون ممکن است باعث ایجاد لکه‌های سیاه یا سفید روی صفحه نمایش شود.
حالا که با دلایل وجود نقاط ریز سیاه و سفید روی صفحه تلویزیونتان آشنا شدید بهتر است با راه حلهای آن هم آشنا شوید. توصیه میکنیم هنگام مشاهده لکههای سیاه و سفید روی صفحه نمایش تلویزیون خود، حتما با یک متخصص حرفهای در این زمینه مشورت کنید. برای این کار کافیست درخواست خود را از طریق صفحه تعمیرات LG با کارشناسان ما مطرح کنید.

 نقطه سیاه روی صفحه تلویزیون

دلیل سفید شدن پیکسل تلویزیون چیست

علت نقطه سفید روی صفحه تلویزیون چیست؟ سفید شدن پیکسل تلویزیون ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. یکی از دلایل ممکن برای سفید شدن پیکسل‌ها، احتمالاً خرابی یا مشکل در عملکرد پیکسل‌ها است. این مشکل می‌تواند به دلیل عوامل فنی یا استفاده نادرست از تلویزیون رخ دهد.
عواملی که ممکن است به سفید شدن پیکسل‌ها منجر شوند عبارتند از:
خرابی یا آسیب فیزیکی: ضربه یا فشار زیاد بر روی صفحه نمایش می‌تواند منجر به خرابی پیکسل‌ها و سفید شدن آن‌ها شود.
بروز خطا در سیستم الکترونیکی: مشکلات در قسمت‌های الکترونیکی تلویزیون مانند بردهای الکترونیکی یا سیم‌های متصل کننده می‌تواند باعث عدم عملکرد صحیح پیکسل‌ها و سفید شدن آن‌ها شود.
کاهش عمر مفید پیکسل‌ها: استفاده طولانی مدت از تلویزیون ممکن است منجر به کاهش عمر مفید پیکسل‌ها و سفید شدن آن‌ها شود.
مشکلات نرم‌افزاری: مشکلات در نرم‌افزار تلویزیون می‌تواند تأثیر منفی بر روی عملکرد پیکسل‌ها داشته باشد.
در ادامه راههای از بین بردن نقاط ریز سیاه و سفید روی صفحه تلویزیون به شما توضیح داده میشوند:

چگونه می‌توانم لکه‌های سفید روی تلویزیون را پاک کنم

برای پاک کردن لکه‌های سفید روی تلویزیون، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

پاک کردن لکه‌ها با محلول آب و سرکه

تهیه محلولی از آب و سرکه با ترکیب یک قسمت آب و یک قسمت سرکه میتواند لکههای سفید روی تلویزیون شما را از بین ببرد. برای پاک کردن لکه از روی صفحه نمایش میتوانید از یک پارچه نرم و لطیف هم استفاده کنید.

 لکه سفید روی تلویزیون ال ای دی ال جی

استفاده از محلول شستشوی الکل

در برخی موارد استفاده از محلول آب و الکل میتواند نقطه ریز روی ال ای دی تلویزیون شما را از بین ببرد. در این روش مانند مرحله قبل باید از یک پارچه نرم و تمیز استفاده کنید.
استفاده از پاک کننده‌های خاص تلویزیون یکی از روشهای رفع لکه سفید روی تلویزیون ال ای دی ال جی است. نکات مهمی که در تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون باید به آن توجه کنید عبارتند از:
1- هرگز از مواد شیمیایی قوی یا محلول‌های حاوی الکترولیت برای پاک کردن تلویزیون استفاده نکنید زیرا ممکن است به صفحه تلویزیون آسیب برساند.
2- همیشه از پارچه نرم و تمیز استفاده کنید تا خطر خراشیدن صفحه تلویزیون را کاهش دهید.
با انتخاب یکی از روش‌های فوق، می‌توانید لکه‌های سفید روی تلویزیون خود را پاک کنید.

چطوری زمان خرید لکه سفید روی تلویزیون را چک کنیم

برای بررسی لکه‌های سفید یا سیاه روی یک تلویزیون جدید، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:
1- اگر امکان دارد، قبل از خرید، تصمیم به خرید تلویزیون را به تأخیر بیندازید و به فروشگاه یا نمایشگاه مراجعه کنید. زمانی که در مقابل تلویزیون قرار می‌گیرید، به دقت به صفحه نمایش آن نگاه کنید و از وجود هر گونه لکه سفید یا سیاه اطمینان حاصل کنید.
2- برخی از فروشگاه‌ها امکان پخش تصاویر یا ویدیوهای آزمایشی را بر روی تلویزیون‌ها فراهم می‌کنند. از این امکان استفاده کنید تا عملکرد صفحه نمایش را بررسی کنید و از وجود لکه‌های سفید یا سیاه اطمینان حاصل کنید.
3- با فروشنده یا کارشناس فروشگاه در مورد هر گونه مشکل یا لکه‌هایی که ممکن است روی صفحه نمایش تلویزیون وجود داشته باشد، مشورت کنید و از او بخواهید تا صفحه نمایش را بررسی کند.
نکتهای که باید در این زمینه در نظر داشته باشید این است که اگر تلویزیونی که خریداری می‌کنید دارای لکه‌های سفید یا سیاه بود، بهتر است قبل از خرید با فروشنده در مورد شرایط تعویض یا بازگشت کالا مشورت کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید در صورت وجود مشکل، تلویزیون را تعویض یا بازگردانی کنید.

راه کارهای رفع مشکل نقاط نورانی روی تصویر تلویزیون

نقاط نورانی یا «پیکسل‌های مرده» روی صفحه تلویزیون ممکن است از راه برخی مشکلات فنی یا صفحه نمایش ایجاد شود. برای رفع این مشکلات، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

تست ویدیوهای تعمیری

برخی تلویزیون‌ها دارای ویژگی‌های تست ویدیویی برای رفع مشکلات صفحه نمایش هستند. این ویژگی‌ها ممکن است به شما کمک کنند تا نقاط نورانی را تشخیص داده و اصلاح کنید.

تعمیر پیکسل یکی از روشهای رفع نقاط سیاه و سفید تلویزیون

برخی تلویزیون‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که به طور خودکار سعی در تعمیر پیکسل‌های مرده یا نقاط نورانی می‌کنند. اگر تلویزیون شما این ویژگی را دارد، از آن استفاده کنید.
علت نقطه سفید روی صفحه تلویزیون
در صورتی که تلویزیون شما تحت گارانتی باشد، با تولید کننده یا خدمات پشتیبانی تماس بگیرید تا مشکل را گزارش دهید و راهکار مناسب را دریافت کنید. ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض قسمت‌های داخلی داشته باشید. گارانتی مورد نظر شامل تجهیزات جانبی مانند سینما خانگی هم میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق صفحه تعمیر سینما خانگی الجی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بروزرسانی نرم‌افزار

در برخی موارد، بروزرسانی نرم‌افزار تلویزیون ممکن است بهبودی در عملکرد صفحه نمایش و رفع مشکل نقاط نورانی ایجاد کند.
به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید نقاط ریز سیاه و سفید روی صفحه تلویزیون مدتی بعد استفاده به وجود آمده و در صورتی که به موقع برطرف نشود، آسیبهای جدی تری به تلویزیون هوشمند شما وارد میکند. امیدواریم مطالعه این مقاله به شما در تشخیص و رفع لکه سفید روی تلویزیونهای هوشمند ال جی کمک کند. در ادامه همراه ما باشید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهار =