نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

لوازم برای ارتقا سینما خانگی

فهرست مطالب

اگر در حال ساخت یا ارتقای هر سینمای خانگی هستید، در اینجا لیست کوتاهی از همه چیزهایی که برای انجام درست آن نیاز دارید آورده شده است. قبل از خواندن این مطلب صبر کنید پول خود را خرج کنید. یک سینمای خانگی که به درستی برنامه ریزی شده و ساخته شده باشد، ساعت های بی شماری را با خانواده و دوستان خود در خانه خود سرگرم خواهید کرد.

  1. تلویزیون یا پروژکتور با صفحه نمایش

بدون تصویر مناسب، بسیاری از اقدامات را از دست خواهید داد. اگر به دنبال تجربه کامل سینما با اندازه صفحه نمایش بزرگ هستید، پروژکتور بهترین راه است. اگر فضایی برای اختصاص دادن به یک پروژکتور و صفحه نمایش ندارید، بهترین گزینه بعدی شما یک تلویزیون HD است. هر پروژکتور یا تلویزیونی که خریداری می کنید باید 1080p باشد، بدون هیچ سوالی. یک تلویزیون برای مشاهده عملکرد سریع باید حداقل دارای پردازش تصویری 120 هرتز باشد. اگر به دنبال عملکرد سه بعدی هستید، بسیاری از پروژکتورها و تلویزیون های کاملاً مجهز آن را دارند.

  1. بلندگوهای صدای فراگیر

تصویر فقط نیمی از معادله یک سیستم سینمای خانگی کامل است. صدا 50 درصد از تجربه سینمای خانگی را تشکیل می دهد، با این حال بسیاری از مردم اهمیت آن را کوتاه می کنند. اگر یک سینمای خانگی را درست انجام می دهید، حداقل به صدای فراگیر 5.1 نیاز دارید. این بدان معناست که 3 بلندگوی جلو (چپ، وسط، راست)، 2 بلندگوی فراگیر (پشت چپ، عقب راست) و 1 ساب ووفر وجود دارد. یکی دیگر از فرمت های رایج صدای فراگیر 7.1 است که دارای بلندگوهای فراگیر اضافی است. بیشتر صدا هنوز از بلندگوهای جلو می آید، بنابراین اگر می خواهید پول را برای بلندگوها خرج کنید، مطمئن شوید که 3 کانال جلو را در اولویت قرار دهید.

  1. گیرنده فراگیر

شما تصویر خود را دارید، بلندگوهای خود را دارید، اما به یک گیرنده نیاز دارید تا همه چیز را پردازش کند و صدای شما را تقویت کند. اساساً یک گیرنده سیگنال های ویدیویی و صوتی را برای سینمای خانگی شما سازماندهی می کند. حتی اگر گیرنده دارید، ممکن است با تجهیزات جدیدتر سازگار نباشد. گیرنده شما ممکن است ورودی HDMI نداشته باشد. ممکن است از آخرین کدک های صدای فراگیر پشتیبانی نکند. اگر به دنبال آن عملکرد هستید، ممکن است از سیگنال سه بعدی پشتیبانی نکند. گیرنده‌ها اکنون قابل شبکه هستند، بنابراین می‌توانید به عنوان مثال، موسیقی را از رایانه یا پاندورا پخش کنید. گیرنده شما ممکن است قدرت کافی برای تقویت صدا برای بلندگوهای شما را نداشته باشد. گیرنده یک قطعه حیاتی در هر سینمای خانگی است.

  1. کابل های HDMI

بدون کابل HDMI، تصویر HD کامل 1080p دریافت نخواهید کرد. کابل های کامپوننت سیگنال HD را حمل می کنند، اما فقط تا 1080i. برای مثال، اکثر پخش‌کننده‌های Blu Ray تنها دارای خروجی HDMI و کامپوزیت (480i) هستند. برای بهترین کیفیت به سیستمی نیاز دارید که تصویر HD کامل 1080p را حمل کند. مزیت بزرگ دیگری که HDMI نسبت به سایر انواع اتصالات پایین تر دارد این است که شما فقط به یک کابل برای ویدیو و صدا نیاز دارید.

قبل از HDMI، برای یک تصویر HD به 5 کابل جداگانه نیاز داشتید: 3 کابل ویدیو (قرمز، آبی، سبز) و 2 کابل صدا (چپ، راست). حتی با اتصال غیر اچ دی کامپوزیت، به 1 کابل ویدئو و 2 کابل صدا نیاز دارید. اگر کابل‌های HDMI قدیمی‌تری دارید، ممکن است عملکرد سیستم خود را محدود کنید. برای ثابت‌ترین و با کیفیت‌ترین تصویر HD برای سینمای خانگی خود، به کابل‌های HDMI نیاز دارید.

  1. منابع HD

اگر چیزی برای تماشا ندارید، داشتن این همه تجهیزات سینمای خانگی عالی چه فایده ای دارد؟ یک پخش کننده Blu Ray و کابل/ماهواره شما تمام چیزی است که حداقل نیاز دارید. اگر در حال ارتقا به سرویس HD در کابل/ماهواره هستید، جعبه ای با اتصال HDMI درخواست کنید (همچنین، یک کابل HDMI رایگان دریافت می کنید).

اکثر پخش کننده های Blu Ray دارای برنامه های هوشمندی هستند که در آنها تعبیه شده است. این به شما امکان می‌دهد فیلم‌ها را فوراً در Netflix، Hulu+، YouTube و موارد دیگر تماشا کنید. هزاران راه عالی برای به دست آوردن وضوح بالا وجود دارد، بنابراین خسته نخواهید شد.

  1. یک کنترل از راه دور قابل برنامه ریزی

شما تمام تجهیزات سینمای خانگی خود را دارید، اکنون زمان آن است که آن را کنترل کنید. مشکل این است که شما با چهار یا پنج ریموت مختلف سر و کار دارید، یکی برای هر دستگاهی که دارید. با یک کنترل از راه دور قابل برنامه ریزی، مانند آنهایی که توسط Universal Remote ارائه می شود، می توانید همه چیز را با یک ریموت کنترل کنید و تقریباً همه عملکردهای سینمای خانگی خود را خودکار کنید.

با فشار دادن دکمه‌ای به نام تماشای تلویزیون، کنترل از راه دور کدهایی را برای روشن کردن تلویزیون/پروژکتور، گیرنده، جعبه کابل/ماهواره شما ارسال می‌کند، سپس کدهایی را برای ورودی‌های مناسب ارسال می‌کند. در نهایت، کنترل از راه دور دکمه ها را تنظیم می کند تا همه چیزهایی که برای تغییر کانال، صدا، تنظیمات، DVR و هر چیز دیگری نیاز دارید را کنترل کند.

بگویید تماشای تلویزیون را تمام کرده‌اید، اما اکنون می‌خواهید «فیلم تماشا کنید». پس از زدن آن دکمه، جعبه کابل/ماهواره را خاموش می‌کند، پخش‌کننده Blu Ray را روشن می‌کند، ورودی را روی گیرنده سوئیچ می‌کند و کنترل‌های یک فیلم را تنظیم می‌کند. وقتی کارتان تمام شد، دکمه «خاموش» را بزنید و همه چیز خاموش می شود.

برخی از مدل ها حتی به شما امکان می دهند نور سینمای خانگی خود را کنترل کنید. یک کنترل از راه دور قابل برنامه ریزی، ناامیدی را از بین می برد و همه چیز را ساده می کند تا بتوانید روی لذت بردن از سینمای خانگی خود تمرکز کنید، نه کنترل آن!

  1. حفاظت از ولتاژ

محافظ های برق یک راه نسبتا ارزان برای محافظت از سیستم سینمای خانگی شما هستند. بعلاوه، شما از مزیت افزوده یک مکان برای وصل کردن تمام وسایل الکترونیکی خود بهره مند هستید. برای محافظت بیشتر، استفاده از تهویه کننده برق را در نظر بگیرید. این تهویه‌کننده‌های خط برای بهبود کیفیت سطح ولتاژ دستگاه‌های شما کار می‌کنند.

سطوح ولتاژ ناسازگار می تواند حالت های حفاظتی الکترونیک را فعال کند، به این معنی که سیستم شما کار نخواهد کرد. تهویه‌کننده‌های برقی در مقایسه با محافظ‌های برق گران‌تر هستند، اما سطح حفاظت بالاتری را ارائه می‌کنند.

مقالات مرتبط:

عیب یابی صوتی سینما خانگی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + نوزده =