نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عیب یابی کار نکردن بلندگوهای سینما خانگی الجی

فهرست مطالب

کار نکردن بلندگوهای سینما خانگی. اگر صاحب سینمای خانگی الجی هستید و از خود می‌پرسید چرا همه بلندگوهای صدای فراگیر من کار نمی‌کنند، در جای مناسبی هستید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای دریافت ووفر، توییتر و هر چیزی که در بین آن ها قرار دارد در یک تیم انجام دهید.

کار نکردن بلندگوهای سینما خانگی

بررسی کامل بلندگوها در کار نکردن بلندگوهای سینما خانگی

سیستم‌های صدای فراگیر مدرن اغلب به تک تک اسپیکرها وظایف بسیار خاصی را انجام می‌دهند، بنابراین ممکن است شنیدن ترکیب خاصی از صدایی که پخش می‌شود سخت باشد.

سعی کنید صدا را کمی افزایش دهید و با دقت گوش دهید. در حالی که آنجا هستید، بررسی کنید که آیا کلیدهای روشن/خاموش، بی صدا یا محدودکننده روی خود بلندگوها وجود دارد یا خیر. ساب ووفرها اغلب دارای کنترل صدا برای ورودی های سطح پایین و سطح بالا درست روی واحد هستند.

راه اندازی مجدد سیستم ها

گاهی اوقات تنها با راه اندازی مجدد کل سیستم و اجازه دادن به همه چیز از گیرنده اصلی AV شما به حل مشکل کمک می کند. این یک راه سریع برای رفع هر گونه پیچیدگی اتصال نرم افزاری است که ممکن است با اتصال و جدا کردن واحدها در حین راه اندازی ایجاد شده باشد.

چکاپ بلوتوث در کار نکردن بلندگوهای سینما خانگی

اگر هر یک از بلندگوهای صدای فراگیر شما از طریق بلوتوث به گیرنده AV شما متصل می شود، این زمان خوبی است تا بررسی کنید که آنها به درستی پیوند دارند. با هدفون‌ها، ایرپادها، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی که همگی برای زمان پخش با هم رقابت می‌کنند، به راحتی همه چیز گیج می‌شود.

مشکلات اتصال بلندگوی SURROUND

اکنون بیایید نگاهی به نکاتی بیندازیم که بلندگوهای صدای فراگیر شما را به بقیه سیستم سینمای خانگی الجی شما – کابل ها – متصل می کند. اتصالات صوتی بلندگوهای آسیب دیده را بررسی کنید. مطمئن شوید که همه چیز محکم است. به خصوص اتصالات بلندگوهایی که کابل صوتی خالی را می پیچند و آداپتورهایی که انواع سیم کشی را به یکدیگر متصل می کنند، سیم کشی شل را بررسی کنید.

PLUG AND PLAY

در مرحله بعد، بیایید به تمام اتصالات صوتی روی گیرنده AV شما نگاه کنیم. شما باید مطمئن شوید که نوع مناسب بلندگو به خروجی صوتی مناسب وصل شده است. به عنوان مثال، ساب ووفرها اغلب بلندگوهای “فعال” با منبع تغذیه خود هستند و باید به یک خروجی LFE اختصاصی در یک تقویت کننده متصل شوند.

مانند بلندگوها، مطمئن شوید که همه اتصالات محکم و ایمن هستند و کابل ها در شکل خوبی هستند. با کمی شانس، مشکل ممکن است فقط یک اتصال متقاطع باشد و به زودی تنها درگیری هایی که خواهید دید در دفاع Wahoos در بلکسبورگ خواهد بود.

مشکلات نرم افزاری زمانی که بلندگوهای صدای فراگیر کار نمی کنند. احتمالاً مشکل در نحوه تنظیم قابلیت صدای فراگیر سینمای خانگی الجی شما در نرم افزار گیرنده AV و دستگاه های متصل به آن است. بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم:

راه اندازی بلندگو

به پیکربندی بلندگو در منوهای تنظیم گیرنده AV خود نگاهی بیندازید. این باید تعداد و نوع بلندگوهایی را که متصل کرده اید و اینکه آیا هر کدام به فناوری صدای فراگیر مجهز شده اند را منعکس کند. هر بار که بلندگوهای جدیدی به سیستم خود اضافه می کنید باید اجرا شود. اگر مطمئن نیستید که درست تنظیم شده است، دوباره آن را اجرا کنید.

بررسی منبع در کار نکردن بلندگوهای سینما خانگی

در مرحله بعد، ببینید آیا منبع موسیقی که در حال پخش آن هستید در قالبی است که برای یک سیستم مجهز به صدای فراگیر فعال است، معمولاً صدای 5.1 یا Dolby Atmos.

اکثر سرویس‌های پخش عمده در حال حاضر پخش «HD» را ارائه می‌کنند و بسیاری از دی‌وی‌دی‌ها نیز مجهز به صدای فراگیر هستند. ممکن است لازم باشد بررسی کنید که آیا پخش کننده DVD شما قابلیت پخش 5.1 را دارد یا خیر.

اگر یک موسیقی متن استریو معمولی را از طریق سیستم مجهز به صدای فراگیر پخش می کنید، ممکن است فقط در بلندگوهای جلوی سیستم شما پخش شود. برای پخش صدای استریو در سیستم خود باید یک حالت “آپ میکس” مانند Dolby Surround، DTS Neural:X یا موارد دیگر را برای هر منبع خاص متصل به گیرنده یا تقویت کننده AV خود فعال کنید.

تنظیم صدا

در نهایت، ویژگی مفیدی که در منوی تنظیم بلندگو بسیاری از گیرنده‌های AV ارائه می‌شود، امکان پخش آهنگ تست بر روی بلندگوهای جداگانه است. این یک راه عالی برای بررسی عملکرد بلندگوها است. به عنوان مثال، برخی از بلندگوهای Dolby Atmos فقط برای تقویت صداهای تولید شده توسط بلندگوهای دیگر طراحی شده اند و اغلب به نظر می رسد که اصلاً صدایی تولید نمی کنند.

پیشنهاد مطالعه: علت ایجاد استاتیک از بلندگوهای سینما خانگی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 4 =