نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت کم شدن قدرت مکش جارو برقی الجی

فهرست مطالب

 کم شدن قدرت مکش جارو برقی. ممکن است یک به طور ناگهانی قدرت مکش خود را از دست بدهد. به عنوان مثال، ممکن است قدرت مکش بسیار کاهش یابد یا دیگر اصلاً مکش نداشته باشد. این بسیار آزاردهنده است، زیرا جاروبرقی الجی دیگر نمی تواند خاک را بمکد و شما در واقع جارو می کنید. اگر مکیدن جاروبرقی الجی شما متوقف شد نترسید: در بسیاری از موارد این مشکل آسان است! بیایید نگاهی بیندازیم که چرا یک جاروبرقی الجی قدرت مکش خود را از دست می دهد و سپس چگونه می توانید دوباره آن را افزایش دهید.

 کم شدن قدرت مکش جارو برقی

قدرت مکش جاروبرقی الجی

برای تعیین میزان عملکرد یک جاروبرقی الجی، من همیشه در بررسی جاروبرقی الجی خود به قدرت مکش نگاه می کنم. اگرچه اغلب گفته می شود که تعداد وات یک جاروبرقی الجی چیزی در مورد قدرت مکش می گوید، اما برعکس است. تعداد وات اصلاً چیزی در مورد قدرت مکش نمی گوید، من در مقاله خود در مورد قدرت مکش جاروبرقی الجی روشن شدم.

قدرت مکش عمدتاً با اتصال قطعات و تمیز بودن فیلترها تعیین می شود. و اینها نیز تعدادی از عناصر هستند که در صورت عدم رعایت می توانند باعث کاهش قدرت مکش شوند.

علل مکش نکردن جاروبرقی الجی

دلایل مختلفی برای کاهش قدرت مکش وجود دارد. رایج ترین مشکلات را لیست می کنیم:

  • جاروبرقی الجی پر از گرد و غبار است: اگر جاروبرقی الجی برای مدت طولانی خالی نشده باشد، ممکن است بیش از حد پر شود. قدرت مکش ممکن است با پر شدن جارو کاهش یابد.*
  • فیلتر مسدود یا قدیمی: فیلتر شسته نشده یا قدیمی ممکن است مسدود شود. این امر باعث می شود که هوا به سختی از جاروبرقی الجی عبور کند و خارج شود.
  • نشتی هوا: اگر قسمتی وصل نشود، ممکن است نشتی هوا وجود داشته باشد. در نتیجه جاروبرقی الجی کمتر قادر به مکش هوا در یک مکان است. اسلاید مبلمان روی دسته را باز کنید، متوجه خواهید شد که قدرت مکش بلافاصله کاهش می یابد.
  • انسداد: انسداد میله جاروبرقی الجی یا برس مکش ممکن است باعث شود که جاروبرقی الجی اصلا جاروبرقی الجی نکند.
  • باتری تقریباً خالی: یک باتری خالی منجر به یک جاروبرقی الجی کم قدرت می شود. **

* جاروبرقی الجی کامل می تواند باعث کاهش قدرت مکش شود. با این حال، این بستگی به نوع جاروبرقی الجی دارد. این اغلب در مورد جاروبرقی الجی بدون کیسه صدق نمی کند: حتی با پر شدن ظرف گرد و غبار، قدرت مکش را حفظ می کند.

افزایش قدرت مکش جاروبرقی الجی

همانطور که قبلاً اشاره کردم، اگر جاروبرقی الجی خود را دیگر مک نمی کند (خوب) نیازی نیست فوراً آن را دور بیندازید. در بسیاری از موارد می توانید با بررسی جاروبرقی الجی خود برای انسداد احتمالی مشکل را حل کنید. این همچنین تأثیر مثبتی بر طول عمر جاروبرقی الجی دارد.

در زیر ببینید که چگونه می توانید قدرت مکش یک جاروبرقی الجی را دوباره افزایش دهید.

  • تخلیه محفظه گرد و غبار: اگر ظرف گرد و غبار یا کیسه گرد و غبار پر باشد، گردگیر ممکن است قدرت مکش خود را از دست بدهد. ظرف گرد و غبار را خالی کنید یا کیسه گرد و غبار را با یک کیسه جدید جایگزین کنید.
  • بررسی انسداد: قطعات مختلف جاروبرقی الجی را بردارید و آنها را از نظر گرفتگی بررسی کنید. به هر حال، آیا می دانستید که سوزن های کاج جاروبرقی الجی می توانند باعث انسداد میله جاروبرقی الجی شوند؟
  • نشت احتمالی هوا را بررسی کنید: میله، شیلنگ و برس مکش را برای اتصالات بررسی کنید. در صورت امکان، آن را با نوار سیلیکونی ببندید یا بخشی را که دیگر به درستی جا نمی شود، جایگزین کنید.
  • شستشوی فیلترها: شستشو یا تعویض منظم فیلترها بسیار مهم است. کشف کنید که تمیز کردن فیلتر HEPA چقدر آسان است.

توجه: آیا جاروبرقی الجی بوی لاستیک سوخته یا پلاستیک می دهد؟ سپس ممکن است موتور جاروبرقی الجی معیوب یا قسمت دیگری شکسته باشد. دیگر جاروبرقی الجی نزنید و با سازنده مشورت کنید!

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: تمیز کردن فیلتر هپا جاروبرقی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + دو =