نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت سوسو زدن مانیتور الجی

فهرست مطالب

سوسو زدن مانیتور الجی

مانیتور الجی قابل مشاهده ترین و اغلب نادیده گرفته شده ترین بخش هر سیستم کامپیوتری است. جایی است که فیلم‌های شما پخش می‌شوند، صفحات گسترده‌تان نمایش داده می‌شوند و ماجراجویی‌های بازی‌تان در آنجا جان می‌گیرند. در طول بیست سال گذشته، پیشرفت و پیشرفت آهسته اما مطمئن مانیتور الجی LCD و LED، نمایشگرهای با کیفیت بالا را حتی در محدودترین بودجه‌ها نیز در دسترس قرار داده است. در ادامه به بررسی علت سوسو زدن مانیتور الجی خواهیم پرداخت.

سوسو زدن مانیتور الجی

اقدامات اولیه علت سوسو زدن مانیتور الجی

متأسفانه، سوسو زدن مانیتور الجی، مانیتور ال جی CRT را در انبوه خاکستر تاریخ دنبال نکرده است. اگرچه مانیتور ال جی جدید بسیار قابل اعتمادتر از فناوری قدیمی CRT هستند، اما هنوز هم امکان دارد که سوسو بزنند، اما نترسید.

اگر مانیتور الجی کامپیوتر شما شروع به سوسو زدن کرد، به طور خودکار به این معنی نیست که این قطعه سخت افزاری از بین رفته است.

این فقط می تواند به این معنی باشد که به روزرسانی درایور نیاز است یا اینکه شما یا شخص دیگری قبلاً تغییراتی در پیکربندی ویندوز ایجاد کرده اید.

علت سوسو زدن مانیتور الجی LED

حتی اگر نمایشگر روی صفحه کامپیوتر شما مانند یک تصویر ثابت به نظر می رسد، اینطور نیست. در عوض، تصویر دائماً دوباره ترسیم می شود و به سرعت پاک می شود تا چشمان شما نتوانند آن را درک کنند.

اگر تا به حال سعی کرده اید از یک مانیتور الجی LED عکس بگیرید، ممکن است درجاتی از سوسو زدن به شکل خطوط را مشاهده کرده باشید.

این سناریو به ویژه در مانیتور ال جی 60 هرتزی رایج است. صرف نظر از این، یک صفحه نمایش مدرن می تواند تا 100 بار در ثانیه یا حتی بیشتر با فناوری جدید تازه شود.

این عمل به نرخ تازه سازی اشاره دارد که با هرتز اندازه گیری می شود. هرچه نرخ تازه سازی کمتر باشد، ممکن است سوسو زدن بیشتری را تجربه کنید.

یکی دیگر از دلایل سوسو زدن مانیتور الجی شما سطح روشنایی و کنتراست است. هر چه صفحه نمایش تیره تر باشد، دیدن سوسو زدن آسان تر است.

در نهایت، نور پس‌زمینه در بسیاری از مانیتور ال جی مقرون‌به‌صرفه از PWM (مدولاسیون عرض پالس) برای نور پس‌زمینه استفاده می‌کند که منجر به سوسو زدن محسوس‌تر می‌شود.

نرخ تازه سازی مانیتور الجی

وقتی به مشخصات مانیتور الجی نگاه می کنید، عددی مانند 60 هرتز، 100 هرتز یا چیز دیگری را خواهید دید. عدد نشان می‌دهد که در هر ثانیه چند بار تازه‌سازی اتفاق می‌افتد. در یک مانیتور الجی 60 هرتزی، به روز رسانی صفحه نمایش 60 بار در ثانیه اجرا می شود.

یک مانیتور الجی 100 هرتزی در هر ثانیه 100 بار تازه می شود. هرچه نرخ تازه‌سازی سریع‌تر باشد، نمایشگر سریع‌تر به تغییرات واکنش نشان می‌دهد و تجربه نرم‌تر است.

این نتیجه دلیل محبوبیت تلویزیون های 100 هرتزی است و به همین دلیل است که مانیتور ال جی رایانه 100 هرتزی برای بازی ایده آل هستند، جایی که نمایشگر دائماً تغییر می کند.

برخی از افراد نسبت به سایرین نسبت به نرخ‌های تازه‌سازی مشتاق‌تر هستند. یک گیمر نرخ تازه سازی بالاتر را برای تجربه بازی خود بهتر در نظر می گیرد، عمدتاً به این دلیل که حرکت زیاد و اکشن سریع اتفاق می افتد.

برخی از افراد می توانند مانیتور ال جیی را با سرعت 60 هرتز اجرا کنند و همچنان احساس رضایت داشته باشند، مانند مشاغلی که از مانیتور الجی فقط برای خدمات مشتری یا صفحات گسترده اداری استفاده می کنند. افراد دیگر، مانند ویرایشگرهای ویدیو، نرخ تازه سازی بالا را برای ایجاد وضوح بهتر در فرآیندهای ویرایش ترجیح می دهند.

مدولاسیون عرض پالس

بسیاری از مانیتور ال جی از تکنیک های نور پس زمینه PWM (مدولاسیون عرض پالس) استفاده می کنند که منجر به سوسو زدن سریع می شود، حتی اگر چشم آن را نبیند. PWM نور را به سرعت روشن و خاموش می کند و برای تنظیم سطوح روشنایی LED طراحی شده است. روش PWM برای کاهش نور پس‌زمینه، تغییر سرعت عمل روشن/خاموش است که پالس‌هایی ایجاد می‌کند که LED‌ها را کم‌نورتر نشان می‌دهد.

با کاهش روشنایی، سوسو زدن به طور کلی بیشتر قابل توجه است. بسیاری از مانیتور ال جی موجود در بازار از PWM برای صرفه جویی در هزینه استفاده می کنند، اما در مورد مدل های غیر PWM توافقاتی وجود دارد. شما فقط باید تکالیف خود را انجام دهید. سوسو زدن به طور کلی منجر به خستگی چشم، سردرد و موارد دیگر می شود. به طور کلی، نور پس زمینه بدون سوسو به جلوگیری از مشکلات سلامتی و بهبود عملکرد بصری کمک می کند.

بررسی کابل مانیتور الجی

هر دو طرف کابل DVI مانیتور الجی دارای پیچ هایی برای محکم نگه داشتن آنها هستند، اما همه از آنها استفاده نمی کنند. اطمینان حاصل کنید که هر دو انتهای کانکتورها ایمن و محکم در جای خود قرار دارند.

اگر ایمن کردن اتصال باعث رفع سوسو زدن نشد، ممکن است خود کابل معیوب باشد. یک یدکی بگیرید و آنها را عوض کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل حل می شود یا خیر.

بررسی پاور

بررسی کنید که هر دو سر کابل برق نیز ایمن باشد. شل شدن کابل برق گاهی اوقات می تواند باعث سوسو زدن صفحه شود و معمولاً صدای وزوز آن را همراهی می کند.

بررسی تنظیمات صفحه نمایش (ویندوز)

اگر به تازگی درایور گرافیک خود را به روز کرده اید، تنظیمات نمایشگر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که چیزی تغییر نکرده است.

  • روی یک فضای خالی روی دسکتاپ کلیک راست کرده و کارت گرافیک خود را انتخاب کنید – NVIDIA Control Panel در این مثال. گزینه منو بسته به سازنده کارت گرافیک شما متفاوت خواهد بود.
  • در کنترل پنل گرافیکی، روی Change Resolution کلیک کنید. مانیتور الجی سوسو زدن را در گزینه ها انتخاب کنید و مطمئن شوید که نرخ تازه سازی حداقل 60 هرتز است. اگر مانیتور الجی 100 هرتزی دارید، آن را روی آن تنظیم کنید. هر تغییری را ذخیره کنید و دوباره تست کنید.

همچنین می توانید تنظیمات ویندوز 10 را بررسی کنید.

  1. به تنظیمات بروید و روی System کلیک کنید.
  2. به پایین بروید و تنظیمات پیشرفته نمایشگر را انتخاب کنید.
  3. برای مانیتور الجی مناسب، «ویژگی‌های آداپتور نمایش برای نمایش [#]» را انتخاب کنید.
  4. تب مانیتور الجی را انتخاب کنید و از آنجا نرخ تازه سازی را بررسی کنید.

بررسی کارت گرافیک

مشکلات مربوط به کارت گرافیک گاهی اوقات می تواند باعث سوسو زدن مانیتور الجی شود. این موقعیت ها غیرعادی هستند، اما یک احتمال است. اگر چند مانیتور الجی دارید و تنها یک صفحه نمایش فعال می کند، مشکل کارت گرافیک شما نیست. اگر همه مانیتور ال جی یا تنها مانیتور الجی شما سوسو می زنند، ارزش بررسی سخت افزار و اتصالات را دارد.

اطمینان حاصل کنید که کارت گرافیک شما خاک و گرد و غبار انباشته روی سطح نداشته باشد. اطمینان حاصل کنید که فن خنک کننده کار می کند و همه فن های کیس در زمانی که باید کار می کنند.

از Speedfan یا یک برنامه مشابه برای نظارت بر دمای کارت گرافیک خود استفاده کنید، زیرا گرمای بیش از حد عامل اصلی اکثر مشکلات است. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، ممکن است کارت گرافیک شما باعث سوسو زدن نمی شود.

بررسی مانیتور الجی

آخرین علت بالقوه سوسو زدن مانیتور الجی کامپیوتر خود مانیتور الجی است. می توانید با تغییر پورتی که استفاده می کنید آن را آزمایش کنید. اگر از اتصال DVI استفاده می کنید، از خروجی VGA یا DisplayPort استفاده کنید.

اگر چیزی تغییر نکرد، ممکن است لازم باشد مانیتور الجی دیگری را برای آزمایش یا آزمایش مانیتور الجی خود بر روی رایانه دیگری که می‌دانید خوب کار می‌کند قرض بگیرید.

اگر مانیتور الجی روی رایانه دیگری یا با اتصال سخت افزاری دیگری سوسو می زند، متأسفانه باید بگوییم که مانیتور الجی شما احتمالاً عمر خود را به پایان رسانده است.

مانیتور ال جی قابل تعمیر هستند، اما هزینه تعمیر احتمالاً بیشتر از خرید مانیتور الجی جدید خواهد بود، مگر اینکه مانیتور الجی شما بسیار پیشرفته و گران باشد.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: 9 مشکل رایج در مانیتور الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − چهار =