نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی الجی

فهرست مطالب

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی. یکی از رایج ترین مشکلاتی که صاحبان خانه به لوله کش ها گزارش می دهند، زمانی است که ماشین ظرفشویی الجی تخلیه نمی کند. در حالی که باز کردن درب ماشین ظرفشویی الجی و دیدن آب ایستاده در پایین می تواند ترسناک باشد. اا در واقع، ممکن است بتوانید خودتان بدون کمک حرفه ای مشکل را اصلاح کنید.

تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

راهکار های رفع تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی الجی

اگر تخلیه ماشین ظرفشویی الجی شما مشکل است، در اینجا هشت تکنیک ساده برای امتحان کردن در خانه آورده شده است.

اجرا Disposal

دفع کامل زباله یا شکاف هوا در شیلنگ اتصال می تواند از تخلیه مناسب آب از ماشین ظرفشویی الجی جلوگیری کند. به سادگی اجرا کردن دفع برای حدود 30 ثانیه ممکن است مشکل را برطرف کند.

کف ماشین ظرفشویی الجی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که یک ماده یا تکه های غذا از قفسه نیفتاده است تا جریان آب را مسدود کند.

بارگیری ماشین ظرفشویی الجی به درستی

مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی الجی را به درستی بارگیری کرده اید. دستورالعمل‌های سازنده یا کتابچه راهنمای مالک را برای راهنمایی‌ها و دستورالعمل‌های نحوه بارگیری ظروف برای بهترین نتیجه بخوانید.

تمیز یا تغییر فیلتر

ممکن است فیلتر ماشین ظرفشویی الجی مسدود شده باشد که از تخلیه آب جلوگیری می کند. بسیاری از صاحبان خانه متوجه نیستند که فیلترهای ماشین ظرفشویی الجی باید مرتباً تمیز شوند. دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید تا ببینید فیلتر در کجای ماشین ظرفشویی الجی شما قرار دارد و دستورالعمل هایی در مورد نحوه و زمان تمیز کردن آن وجود دارد. برای بسیاری از ماشین های ظرفشویی الجی، فیلتر را می توان در قسمت پایینی دستگاه پیدا کرد.

بررسی شلنگ تخلیه

شیلنگ تخلیه را که به سینک ظرفشویی الجی و دفع زباله متصل می شود، بررسی کنید. هر گونه پیچ خوردگی را که ممکن است مشاهده کنید، که می تواند باعث ایجاد مشکل شود، صاف کنید. شلنگ را دم دهید یا یک آویز سیمی را فرو کنید تا گرفتگی آن را بررسی کنید. مطمئن شوید که مهر و موم شلنگ نیز محکم باشد.

بررسی شیر تخلیه دوبار

شیر تخلیه موجود در براکت شیر ​​را که اغلب در پایین دستگاه قرار دارد، بررسی کنید. شیر را فشار دهید تا مطمئن شوید که آزادانه حرکت می کند و گیر نمی کند.

امتحان سرکه و جوش شیرین

حدود یک فنجان جوش شیرین و سرکه را با هم مخلوط کنید و مخلوط را در آب ایستاده ته ماشین ظرفشویی الجی بریزید. حدود 20 دقیقه بگذارید. اگر در آن زمان آب در حال تخلیه یا شروع به تخلیه است، با آب داغ بشویید و سپس چرخه آبکشی ماشین ظرفشویی الجی را اجرا کنید. این ممکن است برای کمک به شل شدن هرگونه گرفتگی یا زباله ای که مانع از تخلیه مناسب ماشین ظرفشویی الجی می شود، کافی باشد.

گوش دادن به دستگاه خود در حین کار

در حالی که ماشین ظرفشویی الجی در حال کار است به صدای ماشین ظرفشویی الجی خود گوش دهید. اگر صداهای معمولی کار را تولید نمی کند، به خصوص اگر صدای زمزمه یا صدای کلیک ایجاد می کند، پمپ تخلیه و موتور ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند. اگر این اتفاق افتاد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک متخصص برای کمک تماس بگیرید.

نحوه صحیح تخلیه آب ماشین ظرفشویی الجی

اگر نیاز به تمیز کردن آب ایستاده در کف ماشین ظرفشویی الجی دارید، در اینجا نحوه تخلیه آن آورده شده است:

  • کف زیر ماشین ظرفشویی الجی را با حوله یا روزنامه بپوشانید.
  • با یک پیمانه یا یک ملاقه بزرگ، آب را از پایین در یک کاسه یا سینک بریزید.
  • وقتی آب آنقدر کم عمق شد که نمی‌توان آن را جمع کرد، رطوبت باقیمانده را با پارچه یا حوله کاغذی خیس کنید.

همیشه مطمئن شوید که از نوع مناسب شوینده ظرف طبق دستورالعمل سازنده استفاده می کنید تا از مسدود شدن زهکشی جلوگیری کنید. انجام برخی اقدامات پیشگیرانه برای عملکرد روان ماشین ظرفشویی الجی می تواند به شما در جلوگیری از مشکلات زهکشی در آینده کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: عیب یابی کار نکردن بلندگوهای سینما خانگی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 2 =