نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت بهم ریختگی رنگ در تلویزیون چیست؟

فهرست مطالب

یکی از مشکلاتی که امروزه مردم و کاربران تلویزیون‌های جدید و هوشمند با آن رو به رو هستند مشکل بهم ریختگی رنگ در تلویزیون است. تلویزیون‌های امروزی از ویژگی‌های خوبی مثل کیفیت بالای تصویر، امکان برقراری ارتباط با اینترنت، امکان سرچ کردن، تنظیم زمان روشن و خاموش شدن تلویزیون و یا مارک دار کردن برنامه‌های مورد علاقه برخوردار هستند، اما در حین اینکه این تلویزیون‍‌ها خوبی‌ها و مزیت‌های بسیاری دارند و در حال سرشماری آن‌ها هستیم باید اشاره کنیم که این تلویزیون‌ها به دلیل داشتن ظرافت بالا، حساسیت رنگی بالا و… امکان خراب شدن بالایی نیز دارند و می‌توانند با خراب شدن هزینه‌های بسیاری روی دوش شما بگذارند. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید مراقبت کردن به طور ویژه است که از آسیب رسیدن به تلویزیون شما جلوگیری می‌کند. در ادامه این مطلب به خرابی‌هایی که بهم ریختگی تلویزیون به وجود می‌آورد، می‌پردازیم و یک سری راه‌حل‌های مفید برای جلوگیری و تعمیر این مشکل ارائه می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آبی شدن صفحه نمایش دلیل بهم ریختگی رنگ در تلویزیون

همانطور که گفتیم یکی از معضلات تلویزیون‌های امروزی بهم ریختگی رنگ در تلویزیون است که یکی از اتفاقاتی که در بهم ریختگی رخ می دهد، آبی شدن صفحه تلویزیون است. یعنی شما در تصویر تلویزیون خود یک رنگ آبی مشاهده می کنید. اما علت این آبی شدن چیست؟ در ادامه به مواردی که می‌تواند باعث این مشکل شود، می‌پردازیم.

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون

  1. مهم ترین نکته در مورد بهم ریختگی رنگ تصویر تلویزیون تقریبا در همه موارد ضربه خوردن، آب رسیدن به صفحه تلویزیون، فشار آمدن به پنل تلویزیون، و در معرض گرما و سرمای بیش از حد قرار گرفتن است.
  2. یکی دیگر از علت‌های به وجودآورنده‌ی این مشکل استفاده بیش از حد از تلویزیون است. اگر تلویزیون شما ساعت‌های متوالی در طول روز و شب مشغول کار کردن است و کم پیش می‌آید که تلویزیون شما در طول شبانه روز خاموش باشد امکان به وجود آمدن این مشکل بیشتر است چرا که با استفاده زیاد از تلویزیون بک‌لایت دستگاه شما دچار مشکل شده و امکان به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل آبی شدن دستگاه افزایش پیدا می‌کند.
  3. علت دیگر می‌تواند سوختگی پیکسل‌های صفحه تلویزیون باشد که باعث تغییر رنگ نمایشگر آن می‌شود. سوختگی پیکسل‌های صفحه تلویزیون زمانی رخ می‌دهد که یک تصویر روی تلویزیون ثابت شده و بدون تغییر مدام همان تصویر نمایش داده می‌شود.
  4. در ادامه و برای تاکید باید بگوییم پنل تلویزیون حساس ترین بخش آن است و با ضربه خوردن، فشار وارد شدن و هر گونه آسیب می‌تواند موجب به وجود آمدن این مشکلات شود.

علت بنفش شدن صفحه تلویزیون

یکی از مشکلات رایج در بهم ریختگی رنگ تلویزیون، بنفش شدن رنگ آن می‌باشد. بنفش شدن رنگ صفحه تلویزیون معمولا به خاطر اتصال نادرست یا خرابی کابل HDMI وصل شده می‌باشد. برای بررسی این موضوع کابل HDMI را به طور کامل از دستگاه جدا کرده و دوباره به دقت وصل کنید و مراقب باشید که از هر دو طرف کابل به درستی وصل شده باشد. اگر درست شد که هیچ، اگر درست نشد کابل را با کابل دیگری جایگزین و نتیجه را مشاهده کنید اگر باز هم درست نشد از کمک یک تعمیرکار ماهر که بهتر می‌تواند از علت خرابی تلویزیون شما سردربیاورد، کمک بگیرید.

دلیل سبز شدن تصویر تلویزیون

دلایل سبز شدن تصویر صفحه تلویزیون شما عموما با دلایل آبی شدن رنگ آن یکی است، دلایلی مانند سوختن پیکسل‌ها، ضرب خوردن صفحه تلویزیون یا حرارت دیدن صفحه تلویزیون می‌باشد. علاوه بر آن جا به جایی تلویزیون بدون رعایت پارامترهای لازم می‌تواند یکی از علت‌های این امر باشد.

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون

در این مقاله سعی کردیم دلایل بهم ریختگی رنگ در تصاویر تلویزیون های هوشمند را به طور مفصل مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. برای دریافت هرگونه خدمات در زمینه تعمیر یا عیب یابی تلویزیون بهتر است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید باشند. در ادامه همراه ما باشید.

آیا می دانید: سوختنگی تلویزیون OLED الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 15 =