نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی الجی

فهرست مطالب

بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی. ماشین ظرفشویی الجی شما روشن نمی شود مگر اینکه در بسته و قفل باشد و دلیل خوبی داشته باشد. یک درب که به درستی قفل شده باشد، آب را در داخل نگه می دارد، نه در کف آشپزخانه شما. همچنین به طور همزمان یک سنسور را فعال می کند که به دستگاه می گوید روشن کردن آن بی خطر است. اگر قفل ماشین ظرفشویی الجی شما بسته نمی شود، ما می توانیم کمک کنیم. در اینجا نحوه عیب یابی درب ماشین ظرفشویی الجی که بسته نمی شود یا قفل نمی شود، آورده شده است.

بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی

دلایل بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی الجی شما

فقط به این دلیل که ماشین ظرفشویی الجی شما بسته نمی شود، به این معنی نیست که یک ماشین شکسته دارید. بیایید نگاهی به چند دلیل متداول در بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی الجی تان بیندازیم و چگونه ممکن است بتوانید آنها را تعمیر کنید.

یک نکته مهم: قبل از اقدام به تعمیر، همیشه برق ماشین ظرفشویی الجی خود را قطع کنید تا خطر برق گرفتگی یا آسیب کمتر شود.

ماشین ظرفشویی الجی نامناسب

اگر ماشین ظرفشویی الجی جدید شما به درستی نصب نشده باشد (مثلاً کج یا شیب دار) درب می تواند به کابینت اطراف برخورد کند و از بسته شدن کامل آن جلوگیری کند. در نتیجه دستگاه روشن نمی شود. این نوع مشکل در ماشین‌هایی که وان‌های پلاستیکی دارند، بیشتر دیده می‌شود، نه در ماشین‌های فولادی ضد زنگ.

برای رفع این مشکل، از یک سطح حباب برای تأیید تراز بودن دستگاه استفاده کنید. اگر اینطور نیست، می‌توانید پاها را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا بلندتر شوند و در جهت عقربه‌های ساعت برای کوتاه کردن آن‌ها به یکنواخت شدن دستگاه کمک کنید.

اگر ماشین قدیمی‌تری دارید، مطمئن شوید که پیچ‌هایی که آن را روی کابینت نگه می‌دارند شل نباشند. اگر باشند، ممکن است در بسته نشود. از یک پیچ گوشتی یا آچار برای تنظیم پیچ ها استفاده کنید و از قرار گرفتن درب در جای مناسب خود اطمینان حاصل کنید.

چفت درب ماشین ظرفشویی الجی کثیف

غذا، صابون و کثیفی ممکن است در قفل فلزی گیر کند، بنابراین آن را برای انسداد بررسی کنید و با یک پارچه یا اسفنج مرطوب تمیز کنید. برای تمیز کردن سینی پخش کننده صابون نیز یک لحظه وقت بگذارید. وقتی مطمئن شدید که چیزی مانع بسته شدن چفت نمی شود، دوباره سعی کنید در را ببندید.

قفسه های بیرون زده ماشین ظرفشویی الجی

گاهی اوقات، قفسه های ماشین ظرفشویی الجی – یا ظروف – از بسته شدن درب جلوگیری می کنند. ظروف را می توان خیلی بلند یا خیلی سفت بسته بندی کرد و وقتی بیرون زدگی می کنند ممکن است در بسته نشود. تنظیمات را بررسی کنید تا ببینید آیا ظروف بلند، دسته تابه یا هر چیز دیگری مانع بسته شدن در می شود.

اگر قفسه‌ها هنوز هم ردیف نمی‌شوند، دستورالعمل‌های کتابچه راهنمای کاربر خود را دنبال کنید (معمولاً به صورت آنلاین در دسترس است) تا نحوه برداشتن قفسه‌های بالا و پایین را بیاموزید. وقتی آنها را بیرون آوردید، قبل از قرار دادن مجدد، مطمئن شوید که چیزی مانع ریل های نگهدارنده داخل دستگاه نمی شود.

خرابی قفل درب

اگر چفت درب فرسوده شود، خراب شود، یا از تراز خارج شود، در طاقچه تعیین شده خود قرار نمی گیرد – و ماشین را برای راه اندازی تحریک نمی کند. بسته به مارک و مدل ماشین ظرفشویی الجی شما، تعویض گیره می تواند آسان باشد. اگر اینطور نیست، ممکن است بخواهید با یک متخصص تماس بگیرید.

اگر می‌خواهید خودتان آن را تعویض کنید، به دنبال قفل پشت پانل درب داخلی، نزدیک به محل اتصال درب به دستگاه بگردید. ممکن است مجبور شوید کل پانل کنترل را بردارید تا به قفل برسید، یا ممکن است فقط مجبور باشید یک پانل دسترسی را باز کنید. برای پیدا کردن این موضوع به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید. در مرحله بعد، ضامن را باز کنید، کانکتور الکتریکی آن را بردارید و یک قفل جدید را به داخل آن بپیچید. قبل از قرار دادن صفحه کنترل یا دسترسی در جای خود، حتما کانکتور برق را دوباره وصل کنید.

صفحه ضربه ای نامناسب

بخشی از ماشین ظرفشویی الجی شما که ضامن در آن قرار می گیرد صفحه ضربه ای نامیده می شود. روی قاب بالای ماشین ظرفشویی الجی یافت می شود. در حالی که به ندرت اتفاق می‌افتد، صفحه ضربه می‌تواند شل شود یا ناهماهنگ شود، به این معنی که قفل در جای خود قفل نمی‌شود و در بسته نمی‌شود. اگر صفحه ضربه زنگ زده است، آن را تعویض کنید. در غیر این صورت، پیچ ها یا پیچ ها را باز کنید، آن را به جای خود تنظیم کنید، سپس پیچ ها را دوباره ببندید.

اگر ماشین ظرفشویی الجی شما صفحه ضربه ای پلاستیکی داشته باشد زنگ نمی زند اما به راحتی می شکند. اگر این کار را کرد، باید آن را جایگزین کنید.

مشکلات لولای در

لولاها به درب ماشین ظرفشویی الجی اجازه باز و بسته شدن می دهند. اگر متوجه شدید که درب صدای جیر جیر می کند یا کج به نظر می رسد، لولاها را از نظر زنگ زدگی، شکستگی یا شل شدن پیچ ها بررسی کنید. در اکثر ماشین های ظرفشویی الجی، می توانید با برداشتن قاب ماشین ظرفشویی الجی یا پانل های بالا و کناری به لولاها دسترسی پیدا کنید. اگر لولاها شل هستند، آنها را سفت کنید تا گیره در یک خط قرار بگیرد و بسته شود. اگر کار نکرد، باید تعویض شوند.

مسائل فنر درب

وقتی فنر در از جای خود خارج شود، ممکن است درب ماشین ظرفشویی الجی به درستی بسته نشود. نتیجه؟ قفل ممکن است در طاقچه کلیک نکند، به این معنی که نمی تواند سنسور را برای راه اندازی دستگاه فعال کند. فنرها در نزدیکی لولاها قرار دارند، بنابراین در حالی که آنها را بررسی می کنید، مطمئن شوید که هر فنر در هر دو طرف در جای خود قرار دارد و سیم پیچ ها یکنواخت هستند. اگر متوجه نقص، زنگ زدگی یا شکاف در سیم پیچ ها شدید، آنها را تعویض کنید.

واشر درب معیوب

در کنار لبه داخلی درب یا وان ماشین ظرفشویی الجی، نواری از لاستیک انعطاف پذیر به نام واشر در قرار دارد که آب بندی آن را تضمین می کند. هنگامی که درب به درستی چفت می شود، واشر تمام آب را در داخل نگه می دارد. اما مهر و موم می تواند بدشکل شود، به خصوص در ماشین های قدیمی، و باعث بسته نشدن درب و فعال نشدن قفل شود.

اگر مقدار کمی آب در طول یک چرخه به بیرون نشت کند، متوجه خواهید شد که واشر مشکل ساز است، و اگر درب ماشین ظرفشویی الجی اصلا بسته نشود، متوجه خواهید شد که شل است. تعویض واشر کار سختی نیست. واشر قدیمی را بردارید و واشر جدید را در جای خود فشار دهید. برخی از مدل ها ممکن است از شما خواسته شود که درب را بردارید، بنابراین به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: علت اصلی تمیز نشدن ظروف ماشین ظرفشویی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =