نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت بازنشدن ماشین ظرفشویی الجی

فهرست مطالب

بازنشدن ماشین ظرفشویی. اگر در این مقاله هستید، احتمالاً برای باز کردن درب ماشین ظرفشویی الجی خود رفته اید و بعد از اینکه نتوانسته اید در ماشین ظرفشویی الجی خود را باز کنید، وحشت کرده اید. خوب، دیگر نگران نباشید. برای باز کردن درب ماشین ظرفشویی الجی که بسته است، ابتدا مطمئن شوید که قفلی وجود ندارد که درب را بسته نگه دارد. برخی از ماشین های ظرفشویی الجی دارای قفل کودک یا قفل کنترلی هستند که از باز شدن درب جلوگیری می کند. به خواندن ادامه دهید تا در این مورد با جزئیات بیشتر صحبت کنیم.

بازنشدن ماشین ظرفشویی

باز کردن درب ماشین ظرفشویی الجی گیر کرده

با بالا رفتن سن لوازم خانگی، بروز مشکل در قطعات آنها غیرعادی نیست. متأسفانه یکی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی الجی گیر کردن درب آن است. خبر خوب این است که ظروف شما برای همیشه در دام نخواهند بود. اگر در گیر کرده باشد، احتمالاً به دلیل مشکل در قفل در، قفل در یا دستگیره در است.

قفل در

قفل درب ویژگی هر ماشین ظرفشویی الجی نیست. با این حال، مدل‌های جدیدتر اغلب شامل این موارد می‌شوند، که ممکن است ساده‌ترین دلیلی باشد که نمی‌توانید در را باز کنید.

گاهی اوقات، این یک دکمه نیست، بلکه ترکیبی از دکمه‌ها است که برای چند ثانیه نگه داشته می‌شوند. (برای مثال تصویر بالا را ببینید.) اگر درب شما به دلیل روشن بودن قفل باز نمی شود، دکمه یا دکمه ها را نگه دارید تا خاموش شود.

ممکن است احساس احمقانه‌ای داشته باشید که متوجه نشوید در قفل شده است. با این حال، این بهترین حالت ممکن است دلیل گیر کردن درب باشد. اگر به دلیل قفل نیست، ممکن است قفل یا دسته شکسته شده باشد.

قفل کنترلی ماشین ظرفشویی الجی Maytag

قفل کنترل در ماشین ظرفشویی الجی Maytag تمام دکمه های صفحه کنترل را قفل می کند. به این ترتیب، آنها را نمی توان ناخواسته یا توسط بچه های کوچک در خانه فشار داد. می توان آن را در زمانی که ماشین ظرفشویی الجی در حال کار است یا زمانی که نمی خواهد از روشن شدن آن فعال شود.

چفت در

اگر قفل در به هم نخورده است یا کثیفی باعث گیر کردن آن شده است، ممکن است قفل به دلیل باز نشدن درب باشد. یک نشانه خوب مبنی بر اینکه قفل ممکن است مشکل داشته باشد این است که برای شروع در بستن درب مشکل داشتید. باز کردن دری که به دلیل قفل گیر کرده است بسیار آسان است. هر طرف در را بگیرید و با کمی قدرت در را باز کنید.

تعمیرات حرفه ای ماشین ظرفشویی 

تست قفل درب ماشین ظرفشویی الجی

هدف از قفل این است که درب ماشین ظرفشویی الجی را ببندد و یک مهر و موم محکم ایجاد کند. اگر قفل به درستی کار نکند، ماشین ظرفشویی الجی شما روشن نمی شود. برای اینکه ببینید مشکل از چفت است یا خیر، می توانید یک تست ساده انجام دهید. شما باید بدانید که قفل در و سوئیچ در کجا هستند.

با باز کردن در و بستن چفت شروع کنید. ماشین ظرفشویی الجی زمانی که سوئیچ درب فشرده شود روشن می شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که ضامن کاملاً کار می‌کند، بنابراین در این تست، شما کار قفل و سوئیچ را انجام می‌دهید. اگر سوئیچ را از حالت فشرده خارج کنید و ماشین ظرفشویی الجی شروع به کار کند، متوجه می شوید که قفل مقصر است.

دستگیره در

به دستگیره در نگاهی بیندازید و به صورت بصری آن را برای هر گونه آسیب بررسی کنید. برای باز کردن درب گیر کرده با دستگیره درب شکسته، به یک کلید آلن بلند و یک جفت انبر گیره نیاز دارید. با استفاده از انتهای زاویه‌دار کلید آلن، آن را در امتداد بالا بلغزانید و قفل را قلاب کنید تا بتوانید در را باز کنید.

تنظیم درب ماشین ظرفشویی الجی دوباره

اگر متوجه نشتی ماشین ظرفشویی الجی خود شده اید یا درب شما کج به نظر می رسد، ممکن است ناهمتراز باشد. معمولاً وقتی درها از یکی از لولاهای خود جدا می شوند، تراز نمی شوند. اگر اینطور است، باید در را باز کنید، لولاها را بررسی کنید و اگر واقعاً جدا شده است، در را دوباره بلند کنید. ممکن است پس از بازگشت به جای خود صدای کلیک بلندی بشنوید.

اگر به نظر می رسد که لولاها مشکلی ندارند، ممکن است لازم باشد قاب را به آرامی خم کنید تا درب به درستی بسته شود. این راه حل اغلب در هنگام نصب ماشین استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه: علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =