نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت اصلی خنک نکردن یخچال

فهرست مطالب

یخچال‌ها امروزه به یکی از پرطرفدار‌ترین وسایل آشپزخانه تبدیل شده‌اند که باید برای نگهداری مواد غذایی در هر خانه‌ای وجود داشته باشد. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای یخچال‌ها پیش بیاید همین خوب خنک نکردن آن‌ها است. حال می‌خواهیم بدانیم که چرا یخچال‌ها خوب خنک نمی‌کنند. این مشکل می‌تواند به علت‌های متفاوتی رخ دهد و می‌شود با یک سری راه کار‌های ساده و جلوگیرنده از مشکل خوب خنک نکردن یخچال جلوگیری کرد.

یکی از پر استفاده‌ترین وسایل الکتریکی آشپزخانه که وجود آن در هر آشپزخانه لازم است یخچال می‌باشد. یخچال مورد استفاده همه افراد خانواده برای خنک نگهداشتن مواد‌غذایی و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. همینطور اگر یخچال نباشد مواد غذایی فاسد شده و دیگر قابل استفاده نیستند. مردم آنچنان به وجود یخچال در منزل‌هایشان عادت کرده‌اند که نمی‌توانند یک روز نبودن آن را در خانه خود بپذیرند. از همین رو مهم است چگونه با مسئله خنک نکردن یخچال برخورد می‌شود. مهم است که عیب‌های آن پیدا شود و به سرعت برطرف گردد. چرا که این نیاز مبرم در صورت برطرف نشدن می‌تواند روزهای ناخوشایندی را برای شما و خانواده‌تان رقم بزند. پس با ما در این مقاله همراه باشید تا به مشکلاتی که باعث می‌شوند یخچال خوب خنک نکند بپردازیم و راه‌کارهایی برای این مشکل نیز بیان کنیم.

خنک نکردن یخچال

چه چیزی باعث خوب خنک نکردن یخچال می شود؟

علت‌های متعددی می‌توانند موجب خوب خنک نکردن یخچال بشوند من جمله چیز‌هایی مثل پر بودن زیاد درون یخچال یا چسبیدگی یخچال از طرفین به دیوار‌ها این‌ها شامل مواردی می‌شوند که باعث می‌شود یخچال محل کافی برای رد و بدل هوا نداشته باشد و همین موضوع باعث شود که خوب خنک نکند. در ادامه به علل این مسئله به تفصیل بیشتر می‌پردازیم.

تنظیم اشتباه درجه دمای یخچال

یکی از علل به وجود آورنده این مشکل که گوییم یخچال خوب خنک نمی‌کند تنظیم اشتباهی درجه دمای یخچال می‌باشد. یخچال‌های الکترونیکی را روی درجه 4-5 تنظیم کنید و یخچال‌های مکانیکی را روی درجه2-3. دمای مناسب برای فریزر نیز -18 درجه می‌باشد.

استفاده بیش از حد از مواد غذایی

اگر شما هم جزو کسانی هستید که در یخچال خود بیش از اندازه مواد غذایی قرار می‌دهند و یخچال‌شان همیشه پر شده از مواد غذایی است در این کار خود تجدید نظر کنید چرا که اینکار موجبات خنک نکردن یخچال را برای شما فراهم می‌آورد. قرار دادن بیش از اندازه مواد غذایی در یخچال باعث می‌شود راه تبادل هوا در یخچال وجود نداشته باشد و مواد غذایی به خوبی خنک نشوند.

نصب یخچال در جای نامناسب

اگر یخچال را در جایی قرار داده‌اید که محصور است و به دیوار زیادی چسبیده است باید انتظار این را نیز داشته باشید که یخچال به خوبی نتواند از پس خنک کردن مواد غذایی شما بربیاید. یخچال باید از دیوار فاصله داشته باشد و کناره‌های آن نیز آزاد باشد. تا بتواند به خوبی از پس خنک کردن مواد غذایی بر بیاید.

خرابی لاستیک درب یخچال

لاستیک درب یخچال ابزاری برای جلوگیری از نفوذ هوای بیرون به داخل یخچال است که بتواند به خوبی محیط یخچال را خنک کند. حال اگر جایی از این لاستیک دچار پوسیدگی و خرابی و پارگی باشد دیگر فضای داخل یخچال از ورود هوای بیرون در امان نیست همین مورد باعث می‌شود که نتواند خوب از پس خنک کردن یخچال بربیاد.

خنک نکردن یخچال

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به مشکل خنک نکردن یخچال بپردازیم و سعی کردیم علت‌های بنیادین به وجود آورنده‌ی این مشکل را بیان کنیم. در راستای بهبود عملکرد یخچال خود خوب است که این موارد را رعایت کنید و اگر این مشکل برای شما پیش آمد اول از همه این موارد را چک کنید. امیدواریم که با این مقاله راحت‌تر به حل مشکل خنک نکردن یخچال خود بپردازید.

آیا می دانید: روش های عیب یابی یخچال ال جی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =