نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عدم آبگیری ظرفشویی

فهرست مطالب

چرا ماشین ظرفشویی آبگیری نمی کند؟

در صورتی که ماشین ظرفشویی شما کار می کند اما آبگیری نمیکند، به زیاد احتمالا مشکل از سیستم تامین آب است.

اطمینان پیدا نمایید مخزن آب باز است. شیر توقف مخزن آب گرم را که معمولا در زیر سینک قرار گرفته  را چک کنید. شیر را با چرخاندن برخلاف عقربه های ساعت بازنمایید. اگر هیچ دلیلی برای آن پیدا نمی کنید احتمالا شیر از آخرین باری که ماشین ظرفشویی کار کرده بسته مانده، به مرحله بعد بروید.

برق ماشین ظرفشویی را قطع کنید. وقتی ماشین ظرفشویی خنک است (یعنی درست بعد از اتمام شستشو نباشد)، شناور داخل ماشین ظرفشویی رو پیدا کنید. معمولا شناور یک قطعه پلاستیکی کوچک گنبدی یا سیلندری است که داخل محفظه شستشو نصب شده. اگر بیشتر انواع شناورها رو به بالا یا پایین تکان بدید، یک صدای کلیک از آن شنیده می شود  چون عملکرد فنری آنها مانند یک اهرم عمل میکند. قطعه شناور را بردارید، و اطراف لوله شناور را تمیز کنید. خیلی از شناورها باید از پایین قطع اتصال شوند؛ برای انجام این کار باید پنل دسترسی پایین را بردارید. شناور را بشویید، آن را داخل لوله جای گذاری کنید، بعد مطمئن شوید راحت بالا و پایین می رود.

دریچه ورودی آب را بررسی نماید. دریچه ورودی آب گرم به سمت دستگاه را ببندید. شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی را، در قسمت پشت دستگاه و جلوی پنل قرار دهید. شیر را جدا کنید تا صفحه مشخص شود هرگونه ذراتی که روی صفحه است پاک کنید و دوباره شیر را ببندید. اگر صفحه تمیز بود، با یک تعمیر کار لوازم خانگی تماس بگیرین. هرکدوم از از این قطعات مثل شیر ورودی آب، سوئیچ فشار، و تایمر و یا سویچ انتخاب کننده ممکن است خراب باشند.

ماشین ظرفشویی آبگیری را متوقف نمی کند

اگر جریان آب به داخل ماشین ظرفشویی به صورت اتوماتیک متوقف نمی شود، سوئیچ شناور معیوب است، تایمر روی آبگیری گیر کرده، یا اینکه شیر ورودی آب باز مانده. برای تست سوئیچ شناور، به یک مولتی متر گران قیمت نیاز خواهید داشت.

مولتی متر برای عیب یابی وسایل الکترونیکی به کار گرفته میشود.

اول ماشین ظرفشویی را از برق بکشید. در داخل کابینت سوئیچ پلاستیکی شناور که گنبدی شکل است را بردارید. اگر بالا نمی آید، پلاستیک بالایی را از روی بدنه جدا کنید، میله بدنه را خوب تمیز کنید، بعد قطعه گنبدی شکل را روی آن قرار دهید. اگر راحت بالا و پایین می رود، سراغ مرحله بعدی بروید.

توجه داشته باشین کدامیک از سیم ها به پایانه های سوئیچ شناور متصل شده اند، با تکه های کوچک چسب سیم ها را نامگذاری کنید تا برای تعویض کردن سوئیچ در مرحال بعدی مشکلی نداشته باشید.

شماره ولت-اهم متر را روی RX100 قرار دهید و دوسر میله به سمت پایانه ها را بگیرید. وقتی شناور را برمیدارید،سوزن تستر باید بی نهایت رو نشان دهید و وقتی شناور را برمی گردانید، باید عدد صفر را نشان دهید. اگر اینطوری نبود، باید سوئیچ را تعویض کنید. آن ها را از محفظه شستشو جدا کنید، به فروشگاه منطقه خودتان یا مراکز تعمیر ماشین ظرفشویی ببرید ، یک قطعه جایگزین مشابه خریداری کرده و نصب نمایید.

ماشین ظرفشویی آب را تخلیه نمی کند

یک مرحله را دنبال کنید، حوض کوچکی از آب تمیز در داخل محفظه، طبیعی است. مقادیر اضافی آب نشان دهنده عملکرد نادرست پمپ، شلنگ تخلیه مسدود شده، یا انسداد مسیر شلنگ تخلیه است.

اگر آب کثیف از فاصله هوا خارج می شود، در مسیر تخلیه به دنبال یک پیچ خوردگی یا انسداد بگردید.

پوشش فاصله هوایی را از بالای سینک بردارید (معمولا یک سیلندر کوتاه کروم که در پشت سینک قرار گرفته)، با یک سیم محکم، آن را تمیز کنید. همچنین کل طول شلنگ تخلیه را بررسی کنید که گرفتگی یا پیچ خوردگی نداشته باشد، به خصوص در اتصال تخلیه به مسیر ازبین برنده یا مسیر تخلیه.صافی را از کف ماشین ظرفشویی برداریند.

وقتی ماشین ظرفشویی سرد است، برق آن را قطع کنید، اگر وسیله شما این امکان را دارد صافی را بردارید، که در زیر بازوهای اسپری قرار گرفته است. کلاهک روی موتور را شل کنید، بازوی اسپری را جدا کنید، و هر چیزی که به آن چسبیده و اجازه عبور از صافی نمیدهد را از بین ببرید. با یک برس تمیزش کنید و دوباره سرجاش قرار دهید.

مشخص کنید گیر در سینک هست یا مسیر شلنگ تخلیه مسدود شده. اگر سینک مشکلی ندارد، باید انسداد شلنگ تخلیه را بررسی کنید.

اگر هنوز هم ماشین ظرفشویی درست آب را تخلیه نمی کند، احتمالا شلنگ تخلیه انسداد دارد یا شیر تخلیه باید تعویض گردد. می توانید شلنگ تخلیه را بررسی کنید، اما برای اینکار باید ماشین ظرفشویی را از زیر کانتر بیرون آورید تا به شلنگ تخلیه دسترسی داشته باشید، شلنگ را از هر دو طرف قطع کنید، سپس آن رو با شیر آب یا شلنگ باغچه شستشو دهید، یا اینکه از یک شلنگ جدید استفاده نمایید.

 

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =