نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

طول عمر جاروبرقی

فهرست مطالب

۷ نکات کلیدی برای طول عمر جاروبرقی

جاروبرقی برای خانم‌های خانه دار حکم عصای دست را دارد یعنی به راحتی در کم‌ترین زمان می‌تواند ریخت و پاش‌های یک مهمانی و خرده کثیفی‌های روی زمین را تمیز کنید. به همین دلیل برای داشتن یک جارو برقی خوب که به بهترین شکلِ ممکن کار کند، نیاز نیست کار ویژه‌ای انجام دهید. فقط کافیست که نکات مهم برای نگهداری از جاروبرقی خود را بدانید و آن‌ها رعایت کنید.

یک سری از کارها را اگر برای نگهداری از جارو برقی انجام دهید می‌توانید بهترین جاروبرقی را داشته باشید. بیایید نگاهی به این هفت نکته مهم برای داشتن یک جاروبرقی خوب بندازیم تا متوجه شویم چطور باید مراقب جاروبرقی باشیم. در این مقاله یاد میگیریم که چطور از روش های بسیار آسان که توسط خودتان انجام می‌پذیرد بهترین جارو برقی را داشته باشید.

  1. مراقب سیم جارو برقی باشید

زمانی که تصمیم به جارو کردن خانه گرفتید، آن را محکم و با شتاب به اطراف نکشید. زیرا امکان دارد سیم جاروبرقی و بدنه آن آسیب ببیند. پس نیاز است که به آرامی آن را جا به کنید زیرا در صورت آسیب سیم ممکن است قطعی و مشکلات برقی در جارو نیز به وجود آید.

  1. به زمان روشن بودن جاروبرقی دقت کنید

اگر محیطی که قصد جارو کردن آن را دارید بسیار کثیف و یا بزرگ است، بهتر است به صورت متوالی در مدت زمان طولانی جارو برقی را روشن نگه ندارید و به مدت روشن ماندن جاروبرقی دقت کنید. زیرا اگر به مدت طولانی جارو برقی روشن بماند امکان داغ کردن جارو و فشار آمدن به موتور آن وجود دارد. مثلا  بهتر است پس استفاده حدودی بین 15 تا 30 دقیقه از جارو، آن را خاموش کنید تا دستگاه خنک شود.

  1. فراموش نکنید که فیلتر جاروبرقی را تمیز کنید

گرد و غبار، خاک و اشغال به شدت روی فیلتر جارو برقی و قدرت مکش تاثیر گذار است. پس تمیز کردن فیلتر جاروبرقی را فراموش نکنید. بهتر است باتوجه به میزان تعداد دفعات استفاده از جارو برقی، هر چند وقت یکبار فیلتر جارو برقی را تمیز کنید.

برای اینکار حتما دفترچه راهنمای جاروبرقی خود را مطالعه کنید تا به درستی بتوانید این نظافت را انجام دهید.

زیرا روش تمیز کردن فیلترها باهم متفاوت است. برخی از فیلترها قبل شستشو و برخی قابل شستشو نیستند، پس قبل از انجام اینکار دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید.

پس از تمیز کردن فیلتر و کیسه جارو برقی حتما دقت کنید که آن‌ها را به درستی در جای خود قرار دهید. برای اطمینان از انجام این عمل، به دفترچه راهنمای جاروبرقی خود مراجعه کنید.

  1. هر از گاهی برس و لوله جاروبرقی را بررسی کنید

برس جاروبرقی را تمیز کنید

به مرور زمان کثیفی‌ها، پرزها، نخ، مو و سیم، دور برس گیر می‌کنند که می‌تواند مانع از چرخش درست برس شود. کرک‌ها، آشغال‌ها، موها و نخ‌هایی که دور برس جمع شده را تمیز کنید. حتما دقت داشته باشید که با مطالعه دفترچه راهنما می‌توانید به شیوه صحیح آن، این نظافت و تمیزی برس را انجام دهید.

لوله‌ جاروبرقی را چک کنید

گاهی امکان دارد که لوله جاروبرقی به درستی کار نکند و مکش خوبی نداشته باشد که امکان دارد اجسام بزرگی داخل لوله جارو برقی گیر کرده باشد. برای اینکه متوجه این موضوع شوید داخل لوله جاروبرقی را نگاه کنید تا ببینید چیزی گیر کرده است یا نه. در اکثر موارد، جوراب یا اسباب بازی‌های کوچک و … گیر کرده است.

  1. اشیاء تیز، برنده و شن ریزه را با جاروبرقی جمع نکنید

جمع نکردن شن ریزه با جاروبرقی

اگر شن ریزه و حتی خاک در محیط خیلی زیاد باشد امکان دارد باعث مشکل در جاروبرقی شود. بهتر است قبل از اینکه جارو برقی بکشید، گردگیری خانه را انجام دهید.

جمع نکردن اشیاء تیز و برنده با جاروبرقی

جمع کردن اشیاء تیز و برنده با جاروبرقی ممکن است موجب پاره شده کیسه جاروبرقی و حتی لوله جارو شود، پس هرگز با جارو برقی این اجسام را جمع نکنید.

بهتر است هنگام جارو کشیدن دستمال، تکیه های بزرگ اشغال، حتی سکه و یا جوراب‌ها را از روی زمی بردارید تا وارد جاروبرقی نشود زیرا سبب گرفتی لوله جاروبرقی خواهد شد.

یکی از موارد مهم دیگری که برای نگهداری جارو برقی توصیه می شود این است که بدانید جمع کردن گرد و غبار و خاک تا حدی می‌تواند توسط جاروبرقی معمولی انجام شود ولی اگر حجم آن خیلی بالا باشد و یا حتی شن ریزه و ماسه هم درون آنها وجود داشته باشد نمی توانید از جاروبرقی های خانگی و معمولی استفاده کنی

  1. از جاروبرقی در مکان های خیس و مرطوب استفاده نکنید

توجه کنید که از جاروبرقی‌هایی که قابلیت مکش آب ندارند، هرگز درجاهای خیس و مرطوب و یا برای جمع‌کردن آب ریخته شده استفاده نکنید. این کار باعث آسیب به جارو برقی می‌شود. اگر می خواهید که در جاهای مرطوب و یا برای جمع آوری مایعات از جارو برقی استفاده کنید بهتر است که جاروبرقی مخصوص به اینکار را خریداری کنید.

  1. فقط از تعمیرگاه مجاز تعمیر و سرویس جاروبرقی خود راهنمایی بگیرید

جاروبرقی مانند سایر لوازم خانگی نیاز به مراقبت و نگهداری مستمر دارد تا کارایی و بازدهی خوبی را داشته باشد و از خرابی‌های احتمالی جاروبرقی جلوگیری شود. در غیر این صورت جاروبرقی نیاز به تعمیرات تخصصی پیدا خواهد کرد. نگهداری و مراقبت از جارو برقی به صورت منظم، عملکرد جارو برقی را بهبود بخشیده و افزایش طول عمر دستگاه را به همراه خواهد داشت. انجام نکات بیان شده در این مقاله و جدی گرفتن سرویس دوره‌ای در عملکرد دستگاه شما تاثیر گذار است.

اقدامات کلی و اساسی که برای نگهداری و مراقبت از جاروبرقی باید انجام دهیم را در این مطلب بیان کردیم. ضمن اینکه نیاز است در کنار آشنایی با تمام این موارد از دفترچه راهنما محصول و کلیات فنی دستگاه خود آشنایی داشته باشید که کافیست با ورود به قسمت دانستی‌های سایت، اطلاعاتتان را در زمینه محصول خود بالا ببرید.

بهتر است تا دیر نشده به هر وسیله‌ای رسیدگی و مراقبت کنید تا با بالاترین کارایی و طول عمر بتوانند وظایفشان را برای شما انجام دهند. مهم‌ترین اصل‌ها برای مراقبت از جاروبرقی را برای شما بیان کردیم که دانستن و رعایت آن‌ها به شما کمک بسزایی خواهد کرد.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 14 =