نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

طریقه رفع آبخوردگی تلفن همراه الجی

فهرست مطالب

به احتمال زیاد مقداری آب به طور تصادفی در کوره بلندگوی گوشی الجی شما گیر کرده و منجر به تولید صدای خفه می شود. با این حال لازم نیست نگران باشید، زیرا ما در این مقاله می خواهیم نکات ساده ای را در مورد نحوه حذف آب از بلندگوی تلفن به شما بگوییم. فقط برای امتحان کردن نکات آماده شوید!

رفع آبخوردگی تلفن همراه الجی

نحوه حذف آب از بلندگوی گوشی الجی

شنیدن این صداهای خفه می تواند ترس از داشتن یک بلندگوی آسیب دیده را در شما ایجاد کند. با این حال، اگر سریع عمل کنید، چندان جدی نیست!

تلفن‌های مدرن، حتی آن‌هایی که هیچ رتبه‌بندی IP ندارند، معمولاً دارای محافظتی برای جلوگیری از آسیب‌های آب برای مدت معینی هستند. بنابراین، اگر سریع عمل کنید، ممکن است نیازی به مراجعه به مرکز خدمات برای تعویض بلندگوی تلفن خود نداشته باشید.

برای تمیز کردن آب از بلندگوی تلفن، یا باید صدای بلندی پخش کنید تا آب بیرون برود، یا گوشی الجی را در دمای اتاق بگذارید تا خشک شود، یا به مرکز تعمیر مراجعه کنید. این نکات و ترفندها را برای تمیز کردن آب از بلندگوی تلفن امتحان کنید!

 گوشی الجی خود را برای ویژگی Speaker Cleaner بررسی کنید!

برخی از پوسته های گوشی الجی اندرویدی دارای ویژگی اختصاصی برای حذف ذرات خارجی از بلندگوی گوشی الجی در مواقعی که صدای خوبی ندارند، دارند. این ویژگی برای حذف آب، گرد و غبار و سایر ذرات خارجی از بلندگوی تلفن شما، صدایی با صدای بلند را با بلندترین صدا پخش می کند.

بنابراین، قبل از اینکه راه حل دیگری را در این مقاله امتحان کنید، لطفاً گوشی الجی خود را برای چنین ویژگی بررسی کنید. این می تواند به عنوان “Speaker Cleaner”، “Clear Speaker” یا هر چیزی که OEM شما آن را در زیر صدا یا تنظیمات اضافی می نامد ظاهر شود.

به عنوان مثال، این ویژگی به عنوان “Clear Speaker” در برخی از تلفن های دارای نرم افزار MiUI وجود دارد. می توانید از تنظیمات → تنظیمات اضافی → پاک کردن بلندگو بازدید کنید و دستورالعمل های روی صفحه را برای تمیز کردن آب از بلندگوی تلفن دنبال کنید.

اپلیکیشنی را دانلود کنید تا آب از بلندگوی گوشی الجی و بلندگوی گوش خارج شود

اگر گوشی الجی شما قابلیت پاک کننده بلندگو را ندارد، همچنان می توانید صدایی با صدای بلند پخش کنید تا آب از بلندگوی گوشی الجی خود خارج شود. با این حال، پخش آهنگ از کتابخانه شما به هر حال هیچ ماشه ای را نمی کشد. صداهایی وجود دارد که به طور خاص برای تمیز کردن آب از بلندگوهای تلفن ساخته می شود و این چیزی است که شما به آن نیاز دارید.

و در مورد آن، لازم نیست به دنبال آن فایل‌های صوتی بگردید، زیرا می‌توانید از یک برنامه برای خارج کردن آب از بلندگو و گوشی الجی تلفن استفاده کنید. بسیاری از این برنامه‌ها در فروشگاه Play وجود دارند که عنوان «Speaker Cleaner» را دارند و جذاب هستند.

مانند ویژگی اصلی «Speaker Cleaner» در تلفن‌ها، این برنامه‌ها صدای بلند و لرزشی را پخش می‌کنند که آب را از بلندگوی تلفن خارج می‌کند.

در اینجا نحوه حذف آب از بلندگوی تلفن همراه با یک برنامه آمده است:

  • برنامه «Speaker Cleaner – Remove Water, Dust & Boost Sound» را از Play Store نصب و راه اندازی کنید.
  • اگر از اسپیکر یا هدفون بلوتوث خود استفاده می کنید، اتصال خود را قطع کنید.
  • صدای گوشی الجی خود را به حداکثر برسانید
  • در برنامه، مطمئن شوید که سوئیچ روی تنظیم شده باشد (می‌توانید به بلندگوی گوش تغییر دهید تا آب از بلندگوی گوش خارج شود)
  • اکنون دکمه «شروع تمیز کردن» را فشار دهید و گوشی الجی را طوری قرار دهید که بلندگو رو به پایین باشد.

ممکن است یک دقیقه یا بیشتر طول بکشد تا فرآیند کامل شود. پس از اتمام، آهنگی را پخش کنید تا ببینید صدای بلندگوی تلفن شما در حال حاضر خوب است یا خیر. در غیر این صورت، این کار را دو یا سه بار تکرار کنید. حتی می توانید حالت صدا را تغییر دهید

 اجازه دهید آب خشک شود

صادقانه بگویم، پخش صدای بلند برای خروج آب از بلندگوی تلفن فقط در برخی موارد کار می کند (شاید اگر آب به عمق بلندگو نمی رفت). در بیشتر موارد، چیزی که جواب می دهد این است که گوشی الجی را در جایی می گذاریم تا کاملا خشک شود.

می توانید گوشی الجی را برای چند ساعت (معمولا حداکثر 24 ساعت) در دمای اتاق بگذارید تا خشک شود. فقط مطمئن شوید که تلفن را به گونه ای قرار داده اید که بلندگوی آسیب دیده رو به پایین باشد.

از طرف دیگر، می توانید گوشی الجی خود را حداقل به مدت 24 ساعت در برنج نپخته دفن کنید. انجام این کار برای تخلیه آب از بلندگوی تلفن موثر است زیرا ماهیت برنج این است که هر مایع/مرطوب اطراف خود را بمکد.

رفع مشکلات گوشی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =