نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

طریقه خشک کردن گوشی الجی آبخورده

فهرست مطالب

خشک کردن گوشی الجی آبخورده /پس از شکسته شدن صفحه نمایش، آسیب آب احتمالاً مشکل رایج بعدی است که کاربر گوشی‌ الجی هوشمند در غیرمنتظره ترین زمان با آن مواجه می شود. اگر تلفن شما دارای گواهینامه مقاوم در برابر آب و دارای رتبه IP بالا است، ممکن است در طرف امن باشید. اما اگر تلفن شما دارای رتبه IP صفر باشد یا گوشی‌ الجی را در آب غوطه ور شده باشید و مقاومت آن در برابر آب بیشتر باشد، چه؟

در آن مرحله است که به فکر یافتن نکاتی سریع در مورد نحوه خشک کردن گوشی‌ الجی در هنگام خیس شدن هستید. بار دیگر، لازم نیست وقتی گوشی‌ الجی شما خیس می شود یا کاملاً غرق می شود، وحشت کنید. بسته به مدت زمانی که تلفن در داخل آب سپری می شود، می توانید با پیروی از راهنمای ما در مورد نحوه خشک کردن گوشی‌ الجی که در آب افتاده است، آن را در خانه نجات دهید.

خشک کردن گوشی الجی آبخورده

هر چه سریعتر گوشی‌ الجی را بیرون بیاورید

چه دارای گواهی IP باشد یا نه، سرعتی که می توانید گوشی‌ الجی خود را از آب نجات دهید تعیین می کند که آیا می توانید آن را در خانه خشک کنید یا خیر. حتی اگر آن را داخل توالت انداختید، دریغ نکنید که دستان خود را در آن فرو کنید و آن را انتخاب کنید! هر چه گوشی‌ الجی شما بیشتر در آب غوطه ور شود، احتمال آسیب دیدن آن بیشتر است. بنابراین، بدون توجه به شرایط، از نجات تلفن خود از آب خجالت نکشید.

آن را خاموش کنید

نجات تلفن از آب فقط کافی نیست. شما باید اجزای آن را نیز از قدرت کشش قطع کنید! پس از بیرون آوردن آن از آب، بلافاصله آن را خاموش کنید. حتی بهتر است اگر می توانید باتری را خارج کنید.

اگرچه اکثر تلفن های مدرن در سال 2021 دارای باتری قابل جابجایی نیستند، برخی از آنها و گوشی‌ الجی های قدیمی تر هنوز به شما اجازه می دهند. بنابراین، اگر تلفنی با باتری قابل جابجایی دارید، فوراً آن را بیرون بکشید تا تمام اجزای تلفن از مصرف برق جلوگیری کنند، یا در نهایت با اتصال کوتاه مواجه شوید.

یکی از کارهایی که ممکن است وسوسه شوید این است که به استفاده از تلفن خیس ادامه دهید. اگر این کار را انجام دهید، در معرض خطر هزینه های بالای تعمیر یا احتمالاً از دست دادن تلفن برای همیشه هستید.

هنگامی که تلفن خاموش است، باید هر چیزی را که می توانید برای ورود هوا به دستگاه و جلوگیری از آسیب رساندن به چیزها بردارید. به سادگی سیم‌کارت‌ها، کارت حافظه، کاور و سایر مواردی را که به تلفن متصل یا وارد شده‌اید بردارید.

زمان خشک کردن گوشی‌ الجی خیس است

آموزش خشک کردن گوشی‌ الجی در حالت خیس بدون دو مورد اول که در بالا ذکر شد ناقص است. و پس از آن، یک پارچه بدون پرز بردارید تا قسمت خارجی گوشی‌ الجی را تمیز کنید. پوشش پشتی، قاب ها و صفحه نمایش آن را تمیز کنید تا آب اضافی آن خارج شود. در ضمن مراقب باشید گوشی‌ الجی را زیاد تکان ندهید تا آب به همه جا پخش نشود.

حالا در مورد نحوه خشک کردن گوشی‌ الجی در هنگام خیس شدن، دو گزینه دارید: می توانید گوشی‌ الجی را داخل برنج قرار دهید یا آن را در محیطی کمی بالاتر از دمای اتاق بگذارید. ابتدا، بیایید روی نحوه خشک کردن گوشی‌ الجی بدون برنج تمرکز کنیم.

هنگامی که قسمت خارجی تمیز شد، می توانید گوشی‌ الجی را حداقل به مدت 48 ساعت در محیط/اتاقی بالاتر از دمای اتاق قرار دهید. انجام این کار باعث می شود آب کاملاً خشک شود و امیدواریم گوشی‌ الجی شما را در حالت کار بازگرداند.

همچنین می توانید گوشی‌ الجی را داخل برنج نگه دارید

اگر نمی توانید در خانه خود اتاق گرمی برای قرار دادن گوشی‌ الجی خود پیدا کنید، می توانید از روش خوب برنج قدیمی استفاده کنید. از آنجایی که طبیعت برنج آن برای مکیدن رطوبت از اجسام است، می تواند به نجات گوشی‌ الجی خیس شما نیز کمک کند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که اگرچه برنج ممکن است به خشک شدن گوشی‌ الجی خیس شما کمک کند، اما نه به طور کامل. بنابراین، همیشه توصیه می شود در هر روز و هر زمان گوشی‌ الجی خود را برای کمک به تعمیرکار ببرید. زمان مورد نیاز را به این موارد اضافه کنید، و ما سوالاتی شنیده ایم مانند اینکه چه مدت باید گوشی‌ الجی خود را داخل برنج بگذارید تا خشک شود؟ شما به 48 ساعت کامل یا بیشتر نیاز دارید.

با این حال، ارزش امتحان کردن را دارد. برای بعضی ها کار کرد و ممکن است برای شما هم کار کند. در اینجا نحوه خشک کردن گوشی‌ الجی خیس با برنج آورده شده است.

  • یک کاسه بزرگ بردارید و مقداری برنج داخل آن بریزید. مطمئن شوید که برنج به اندازه ای باشد که گوشی‌ الجی شما را بپوشاند.
  • و برای آخرین بار، مطمئن شوید که تلفن خود را خاموش کرده اید، همه چیز قابل جابجایی را حذف کرده اید و سطح خارجی تلفن را تمیز کرده اید.
  • حالا گوشی‌ الجی خود را داخل کاسه برنج بگذارید و روی آن را نیز با برنج بپوشانید.
  • یک بار دیگر، اگر بپرسید “چه مدت گوشی‌ الجی خود را در برنج نگه دارم تا خشک شود”، توصیه می کنیم حداقل 48 ساعت طول بکشد تا برنج کاملا آب را بمکد. با احترام، هر چه طولانی تر، بهتر است.
  • همچنین، قرار دادن کاسه برنج در یک اتاق گرم می تواند به این روند کمک کند.
  • گوشی‌ الجی خود را بعد از 48 ساعت بردارید و روشن کنید تا ببینید الان درست کار می کند یا خیر.

گاهی اوقات، تلفن ممکن است پس از 48 ساعت زندگی در داخل برنج همچنان کار نکند. در آن زمان فقط دو راه دارید: یا گوشی‌ الجی را داخل ظرف برنج برگردانید یا گوشی‌ الجی خود را برای تعمیر به مرکز تعمیر ببرید.

دلایل نداشتن صدا در گوشی ال جی

برای ثبت درخواست تعمیر انواع گوشی الجی، اینجا کلیک کنید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 4 =