نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعویض ال سی دی لپ تاپ چه زمانی ضروری است؟

فهرست مطالب

تعویض ال سی دی لپ تاپ چه زمانی ضروری است؟

چه موقعی زمان تعویض ضرروری ال سی دی لپ تاپ است ؟ این کار زمانی ضروری است که خرابی وارد شده به مانیتورشدید بوده و تنها راه باقی مانده برای بازیابی کیفیت دستگاه، همان تعویض LCD باشد.

لازم به ذکر است کارهای لازم برای تعویض صرفاً بعد از کسب اجازه از صاحب دستگاه انجام خواهد شد. تلاش می شود تا حتی الامکان تعویض، با استفاده از صفحات اورجینال شرکتی که به طور جداگانه خریداری شده و یا از اوراق دیگر دستگاه های معیوب تهیه شده اند صورت گیرد.

عیب یابی و تعویض ال سی دی

برای عیب یابی صفحه را به یک مانیتور خارجی از طریق پورت VGA وصل کرده در صورتی که شروع به کار کرد و مانیتور وصل شده به آن روشن شد مشکل تنها مربوط به صفحه نمایش می شود و در نتیجه باید صفحه نمایش جدید را جایگزین کرد. اگر صفحه نمایش لپ تاپ مشکی باقی ماند و یک تصویر کم‌ نور در LCD لپ تاپ مشاهده شد ممکن است اینورتر لپ تاپ خراب باشد که به آسانی قابل جایگزین است.

در صورتی که خطوط مواج در صفحه نمایش خارجی نشان داده می‌ شود ممکن است خرابی مربوط به مادربرد ‌باشد. اشکالات و سرویس های مربوط به مادربرد باید توسط متخصصان و تعمیرکاران این حوزه  انجام شود و تا زمانی که مشکل رفع نشود صفحه نمایش کار نمی‌کند.

زمان تعویض ضرروری ال سی دی
زمان تعویض ضرروری ال سی دی

تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ

تعمیر یا تعویض صفحه نمایش عمدتاً ناشی از آسیب دیدگی و شکستگی قسمت هایی از آن است در نتیجه بهتر است قبل از هر چیز احتیاط های لازم در زمان جابجایی و کار با این دستگاه رعایت شود. اما گاه در اثر برخی رویدادهای پیش بینی ناپذیر و یا بی احتیاطی های کاربران، ال سی دی لپ تاپ، ضربه دیده و بخش اعظم آن از کار می افتد. از آنجایی که تصویر در لپ تاپ، بخش رابط میان کاربر و دستگاه است، در صورت خرابی ، دستگاه عملاً بی ‌استفاده شده و باید در اسرع وقت تعمیر گردد.

خوشبختانه در مواقعی که کریستال صفحه نمایش دچار شکستگی شده باشد امکان تعمیر یا تعویض ال سی دی لپ تاپ ال جی وجود دارد و دستگاه می تواند پس از تعمیر به حالت اولیه بازگردد. اگر لپ تاپ شما نیز چنین وضعیتی دارد، می توانید به مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ ال جی، پارت تعمیر ال سی دی لپ تاپ ال جی مراجعه کرده و صفحه نمایش دستگاه خویش را تعویض نمایید. برخی از خدمات واحد تعمیرlcd  لپ تاپ عبارتند از:

  • بررسی تمامی صفحه نمایش لپ تاپ به منظور جلوگیری از کم نور شدن فلورسنت و مشکلات ‌ولتاژ و …
  • تعمیر یا تعویض پنل شکسته
  • خدمات تخصصی تعمیرات و تعویض صفحات نمایش اعم از LCD و LED انواع لپ تاپ
  • تست ال سی دی لپ تاپ و تعیین سطح خرابی
  • بررسی همه جانبه‌ی صفحه نمایش لپ تاپ به منظور پیشگیری از سوختگی پیکسل یا ضعیف

رایج ترین علت خرابی ال سی دی لپ تاپ

شایع ترین خرابی  LCD و  LED لپ تاپ شکستن یا ریختن آب و مایعات روی لپ تاپ است که در صورت شکستن و آسیب فیزیکی به صفحه نمایش تنها بایستی نسبت به تعویض دستگه اقدام نمود اما در صورت ریختن مایعات و نفوذ آن به لایه های صفحه نمایش با کمی خوش شانسی ممکن است به مانیتور آسیب جدی وارد نشود و بعد از کمی تامل اثرات آب یا مایعات از بین برود. در صورت به جا ماندن خرابی های ناشی از ریخته شدن آب بر روی ال سی دی، باید اشکالات پیش آمده با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و توسط کارشناسان مرکز تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ مرتفع گردد.

نکات مهم در نگهداری از لپ تاپ ال جی

  • برای تمیز کردن صفحه لپ تاپ از دستمال نرم مرطوب شده با آب یا مایع تمیز کننده مخصوص LCD استفاده نمایید و هرگز به طور مستقیم هیچگونه مایعی را به روی صفحه آن نپاشید.
  • هنگام بستن صفحه لپ تاپ دقت داشته باشید که هیچ گونه شیئی ما بین LCD و صفحه کلید یا روی لپ تاپ قرار نداشته باشد، چون موجب باعث شکستن LCD می‌‌گردد.
  • زیاد روی تاچ پد فشار نیاورید.
  • در صورتیکه از باتری لپ تاپ بمدت طولانی استفاده نمی نمائید، آن را تا ۳۰ الی ۴۰ درصد شارژ نمایید و بعد از خارج کردن باتری در جای خنک نگهداری نمائید.
  • لپ تاپ را مستقیم به برق وصل نکنید.
  • از نرم افزارها و ضد ویروس های مناسب و سبک استفاده نمایید.
  • دستگاه های خارجی غیرضروری را از دستگاه جدا کنید.
  • هر شش ماه، یکبار اتصالات لپ تاپ را تمیز نمایید.
  • آداپتور لپ تاپ را با هیچ دستگاه دیگری بطور مشترک به یک پریز وصل نکنید.
  • صفحه نمایش را بیش از ۱۳۰ درجه باز نکنید.
  • وایرلس لپ تاپ را در جاهایی که احتمال تداخل امواج وجود دارد مانند بیمارستان ، هواپیما و … خاموش نمایید.
  • دستگاه را در محیط مرطوبت قرار ندهید، همچنین آنرا از معرض مایعات دور نگهدارید.
  • دستگاه را تمیز نگه دارید.

تعمیرات تخصصی لپ تاپ

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 16 =