نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

عیب یابی ماشین لباسشویی/ اگر ماشین لباسشویی شما قدیمی است، باید انتظار مشکلاتی را داشت. اما، اگر ماشین لباسشویی شما نو است و برای شما مشکل ایجاد می کند، ممکن است یک مشکل جدی وجود داشته باشد که نیاز به توجه شما دارد. ماشین لباسشویی ال جی به طور گسترده ای به عنوان قابل اعتمادترین گزینه در نظر گرفته می شود. با این حال، واشرهای بار جلوی ال‌جی مشکلات زیادی را برای بسیاری از صاحبان خانه‌ها ایجاد کرده است که در نتیجه هزینه‌های تعمیر زیادی را به همراه دارد. بنابراین، قبل از تماس با تعمیرکار، ابتدا باید خودتان مشکل را تشخیص دهید. بیشتر اوقات، مشکل جزئی است و به راحتی قابل رفع است.

 واشر نمی چرخد

ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد که ماشین لباسشویی ال جی شما به درستی نچرخد. این می تواند نشانه ای از یک مشکل حرکتی یا چیز جدی تر باشد، یا می تواند یک مشکل ساده باشد که به راحتی قابل رفع است. در این شرایط چه باید کرد؟ قبل از کاوش بیشتر در مورد علل، مطمئن شوید که وزن بار صحیح را در واشر قرار داده اید. اگر بار خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد ماشین لباسشویی شما ممکن است نچرخد. بنابراین اندازه های مختلف بار را امتحان کنید زیرا دستگاه فقط زمانی می چرخد ​​که به وزن بار معینی برسد.

در اینجا دلایل احتمالی خرابی چرخش واشر آورده شده است.

  • اگر مجموعه سوئیچ درب خراب شود، دستگاه نمی چرخد. مجموعه سوئیچ درب را با استفاده از مولتی متر بررسی کنید تا هر یک از کلیدهای درب را از نظر تداوم آزمایش کنید. بنابراین، اگر سوئیچ درب پیوستگی ندارد، آن را تعویض کنید.
  • تسمه محرک را چک کنید و اگر روی قرقره ها شل بود آن را ببندید. در صورت شکستگی یا سفت نشدن آن را تعویض کنید.
  • مطمئن شوید که قفل در، درب ماشین لباسشویی را در طول چرخه شستشو بسته نگه می دارد. اگر درب کاملا بسته نشود، واشر نمی تواند بچرخد. در صورتی که ضامن درب معیوب است یا به درستی بسته نمی شود، آن را تعویض کنید.
  • اکثر ماشین های مدرن اگر به درستی متعادل نباشند نمی چرخند. این ویژگی از درام در برابر آسیب های ناشی از چرخش ناهموار محافظت می کند. بنابراین، اگر پای ماشین لباسشویی نامتعادل است، سعی کنید آنها را تنظیم کنید.
  • برد کنترل موتور وظیفه تامین برق موتور را بر عهده دارد. اگر معیوب باشد، دستگاه نمی چرخد. ابتدا به دنبال اجزای سوخته روی برد کنترل بگردید. برای اینکه متوجه معیوب بودن برد کنترل شوید، مطمئن شوید که برد برق موتور را تامین می کند. اگر برد برق دارد و به موتور منتقل نمی کند، آن را تعویض کنید.

برخی از دلایل دیگر خرابی چرخش دستگاه عبارتند از:

  • بلبرینگ درام عقب معیوب
  • مجموعه استاتور آسیب دیده
  • بلبرینگ وان ضعیف
  • درایو سبد پاره شده

عیب یابی ماشین لباسشویی

 واشر ال جی صدا ایجاد می کند

به طور معمول، ماشین لباسشویی صدا تولید می کند، اما اگر متوجه افزایش ناگهانی صدا شوید، مشکلی وجود دارد. چگونه می توانیم این مشکل را بفهمیم و برطرف کنیم؟ علل صداهای غیرمنتظره را بررسی کنید.

  • ابتدا بررسی کنید که آیا چیزی در درام گیر کرده است یا خیر. اغلب زمانی اتفاق می افتد که مقداری فلز سفت مانند سکه همراه با لباس ما وارد درام شود. اگر جسم فلزی داخل آن گیر کرده است آن را پاک کنید.
  • پمپ تخلیه را نیز بررسی کنید. فیلتر را تمیز کنید و در صورت گرفتگی تمام زباله ها را بردارید.
  • اگر ماشین لباسشویی ال جی شما نو است و مشکلی ایجاد می کند، ممکن است فرآیند نصب مشکل داشته باشد. بنابراین، با پشتیبانی مشتری LG تماس بگیرید تا یک تکنسین را برای بررسی این موضوع بفرستید.

سایر دلایل صدای بلند دستگاه عبارتند از:

  • یاتاقان های درام و وان عقب ضعیف.
  • مهر و موم وان شکسته.
  • قرقره های محرک فرسوده.
  • تسمه های محرک معیوب.
  • خرابی دریچه های ورودی آب

قبل از تماس با یک تکنسین، همه این احتمالات را بررسی کنید.

واشر تخلیه نمی شود

عدم تخلیه یا تخلیه کند یکی دیگر از مشکلات رایج در واشرهای ال جی است. باقی مانده را در طبل می گذارد که شما را آزار می دهد. با این حال، آنقدر که به نظر می رسد جدی نیست. نه تنها در ال‌جی، بلکه مشکل تخلیه نیز در واشرهای جنرال الکتریک رایج است.

با چند نکته ساده می توانید آن را برطرف کنید.

  1. ابتدا پمپ تخلیه را بررسی کنید. اگر جسمی در آن گیر کرده است، آن را پاک کنید. پس از تمیز کردن تمام انسدادها، دستگاه شما همچنان به آرامی تخلیه می شود یا صدای بلندی ایجاد می کند. زمان تعویض پمپ تخلیه فرا رسیده است.
  2. اطمینان حاصل کنید که سایر خطوط لوله کشی نیز واضح هستند. اگر گرفتگی وجود دارد، آنها را تمیز کنید. به طور منظم فیلتر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ زباله ای تشکیل نشده است.
  3. سوئیچ درب خراب نیز می تواند از تخلیه دستگاه جلوگیری کند. بنابراین، می توانید از یک مولتی متر برای تست تداوم هر یک از سوئیچ های درب استفاده کنید. اگر متوجه تغییراتی در قوام شدید، آنها را جایگزین کنید.
  4. قبل از قرار دادن لباس در دستگاه، دوبار بررسی کنید که لباس حاوی سکه یا اشیاء فلزی دیگری نباشد که می تواند باعث انسداد شود.

 مشکل لرزش واشر ال جی

بیشتر ماشین‌های لباسشویی تا حدی تکان می‌خورند یا می‌لرزند، اما اگر افزایش سریعی مانند جهش را مشاهده کنید، می‌تواند ترسناک باشد و باعث نگرانی شما شود. با این حال، نیازی به وحشت نیست زیرا این یک مشکل رایج در واشرها است.

در اینجا نکات زیر برای تشخیص و رفع مشکل لرزش وجود دارد

  • اول از همه، اطمینان حاصل کنید که دستگاه روی سطح تراز قرار دارد، زیرا کمک فنرها ممکن است به درستی روی سطح ناهموار عمل نکنند. اگر پایه‌های دستگاه هم سطح نیستند، دوباره تنظیم کنید.
  • دستگاه همچنین به دلیل معیوب بودن کمک فنرها به اطراف می پرد یا تکان زیادی می خورد. کمک فنرها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در جای مناسب قرار دارند. پس از آن، هر کدام را برای آسیب دیدگی و سایش نگاه کنید. اگر یکی از آنها فرسوده یا شکسته است، آن را تعویض کنید.
  • همچنین میله های تعلیق را بررسی کنید زیرا یکی دیگر از دلایل اصلی لرزش و لرزش است. اگر یک یا چند میله تعلیق آسیب دیده یا شکسته است، آنها را تعویض کنید.
  • سایر مواردی که باید بررسی شوند عبارتند از: فنرهای تعادل، فنرهای تعلیق، لنت سایش وان، یاتاقان درام عقب، پایه تسطیح، پد اسنابر، حلقه اسنابر، حلقه تعادل، پیچ های حمل و نقل و کیت پیچ. اگر یکی از اینها آسیب دیده یا معیوب است، آنها را تعویض کنید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =