نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش های رفع مشکل روشن نشدن مانیتور ال جی

فهرست مطالب

روشن نشدن مانیتور ال جی/ آیا مانیتور ال جی شما روشن نمی شود؟ نگران نباشید ما در این مقاله نحوه رفع آن را قرار داده ایم. اگر متوجه شدید که مانیتور ال‌جی شما روشن نیست، ابتدا بررسی کنید که مانیتور واقعاً روی «روشن» تنظیم شده است و اتصالات کابل برق و صفحه نمایش را بررسی کنید.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، مطمئن شوید که مانیتور برای تصحیح ورودی تنظیم شده است و وضوح نمایشگر را کاهش می دهد. به عنوان آخرین اقدام، تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید. از دیگر دلایل روشن نشدن مانیتور LG شما می توان به مشکلات مربوط به رایانه شخصی اشاره کرد. ابتدا مانیتور را با دستگاه دیگری تست کنید تا مطمئن شوید که مشکل مربوط به رایانه شخصی است. سپس درایور گرافیک و بایوس را به روز کنید و مطمئن شوید که کابل نمایشگر به درستی به کارت گرافیک وصل شده است. در نهایت، استیک های رم را دوباره وارد کنید و CMOS/BIOS را ریست کنید. ما با راه‌حل‌های واضح‌تر و ساده‌تر شروع می‌کنیم و به برخی از مراحل مربوط به عیب‌یابی ادامه می‌دهیم.

مرحله 1: تأیید کنید که مانیتور «در واقع» روشن است

می روی کامپیوترت را روشن می کنی و تنها چیزی که می بینی یک صفحه مانیتور سیاه است. مانیتور ال جی شما روشن نمی شود.  ابتدا، قبل از در نظر گرفتن رفع مشکل بیشتر، مطمئن شوید که مانیتور واقعاً روشن است.

بله میدانم. این واضح به نظر می رسد. اما از آنجایی که شما معمولا فقط یک بار مانیتور خود را روشن می کنید و به ندرت نیاز به روشن کردن مجدد دارید، این یک اشتباه رایج است.

دکمه ON در جلو، پایین یا پانل کناری قاب مانیتور شما قرار خواهد گرفت. معمولاً در سمت راست است. مانیتور را روی ON قرار دهید.

مرحله 2: اتصال کابل برق را بررسی کنید

در مرحله بعد، بیایید مطمئن شویم که کابل برق در هر دو طرف محکم وصل شده است. ممکن است روشن نشدن مانیتور ال جی شما به این دلیل باشد که سیم برق به طور ایمن در پریز برق قرار نگرفته است.

اتصال پشت مانیتور و پریز برق روی دیوار را بررسی کنید. مطمئن شوید که سیم برق خود را برای هر گونه آسیب آشکار نیز بررسی کنید.

روشن نشدن مانیتور ال جی

مرحله 3: اتصال کابل نمایشگر را بررسی کنید

خوب. مطمئن هستید که برق روشن است و کابل برق امن است. اما همچنان، مانیتور کامپیوتر ال جی شما روشن نمی شود. خوب، بیایید روی تم کابل بمانیم. همچنین باید مطمئن شوید که اتصال ایمن با کابل نمایشگر شما برقرار شده است.

کابل های رایج نمایشگر عبارتند از HDMI، DisplayPort (DP)، VGA و DVI. حتی اگر اتصال در هر دو طرف کمی قطع شده باشد، ممکن است خطا ایجاد شود.

آیا فضای کوچکی را که در تصویر زیر می بینید بین پورت HDMI و HDMI لپ تاپ من می بینید؟ درست حدس زدید – این برای ایجاد صفحه نمایش سیاه رنگ کافی بود.

سعی کنید کابل را جدا کرده و دوباره وصل کنید. اگر از کابل VGA یا DVI استفاده می کنید، پیچ ها را تا انتها ببندید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

مرحله 4: مانیتور را روی ورودی صحیح تنظیم کنید

همچنین مطمئن شوید که مانیتور شما روی ورودی صحیح تنظیم شده است. برای انجام این کار، ابتدا باید بدانید که از چه نوع کابل ورودی استفاده می کنید.

همانطور که گفته شد، رایج ترین کابل های نمایشگر عبارتند از HDMI، DisplayPort (DP)، DVI و VGA. با استفاده از تصویر زیر مشخص کنید که کدام بند ناف دارید.

هنگامی که کابل نمایشگر صحیح را شناسایی کردید، دکمه ورودی را در مانیتور خود پیدا کنید. دکمه ورودی را می توان در جلو، پایین یا پانل کناری قاب مانیتور شما پیدا کرد. گزینه های ورودی را تا زمانی تنظیم کنید که ورودی مطابق با کابل نمایشگر خود را شناسایی کنید.

مرحله 5: وضوح صفحه نمایش پایین تر

مانیتورهای ال‌جی طیف گسترده‌ای از رزولوشن‌های نمایش ممکن را دارند که می‌توانند به رایانه شما بازگردانده شوند. این امکان وجود دارد که کارت گرافیک رایانه شما در حال حاضر روی وضوح صفحه نمایشی تنظیم شده باشد که بالاتر از آن چیزی است که مانیتور ال جی شما می تواند تحمل کند. اگر اینطور است، می تواند دلیل روشن نشدن مانیتور ال جی شما باشد.

برای رفع این مشکل، ابتدا باید کامپیوتر شما را با استفاده از حالت ایمن راه اندازی مجدد کنیم. در حالت Safe Mode، رایانه شما به طور خودکار از وضوح صفحه نمایش کمتری نسبت به استفاده معمولی استفاده می کند. این به شما این امکان را می دهد که به تنظیمات وضوح رایانه خود بروید و وضوح صفحه نمایش استاندارد کمتری را انتخاب کنید.

مطمئن نیستید که مانیتور ال جی شما چه وضوحی را می تواند پشتیبانی کند؟ شما دو گزینه دارید:

  • شماره مدل LG خود را در پشت مانیتور خود پیدا کنید و حداکثر وضوح را در راهنمای کاربر LG جستجو کنید.
  • از برخی مدهای خوب قدیمی از آزمون و خطا استفاده کنید. وضوح خود را به تدریج افزایش دهید. بین هر به روز رسانی تقریباً 30 ثانیه صبر کنید و ببینید آیا مانیتور روشن می ماند یا خیر.

مرحله 6: تنظیم مجدد مانیتور به تنظیمات کارخانه

وقتی با روشن نشدن مانیتور ال‌جی سروکار دارید، گاهی اوقات بازنشانی مانیتور ال‌جی به تنظیمات کارخانه کافی است تا آن را دوباره راه‌اندازی کنید.

برای بازنشانی به تنظیمات کارخانه، ابتدا مدل LG خود را در پشت مانیتور شناسایی کنید. سپس، شماره مدل مانیتور ال‌جی خود را در جستجوی راهنمای کاربر ال‌جی وارد کنید و دستورالعمل‌های تنظیم مجدد دستی را دنبال کنید.

مرحله 7: مانیتور را با دستگاه دیگری آزمایش کنید

اگر منشأ مشکل مانیتور شما باشد، اکنون در پایان رایج‌ترین راه حل‌ها هستیم. برای تأیید اینکه مانیتور شما مشکل دارد، سعی کنید از مانیتور خود با دستگاه دیگری استفاده کنید. این می تواند یک کامپیوتر دیگر، لپ تاپ، کنسول بازی و غیره باشد.

اگر صفحه نمایش مانیتور شما کار می کند، پس می دانید که مانیتور شما به درستی کار می کند و سخت افزار شما مقصر است.

مرحله 8: درایور گرافیک و نسخه عامل بایوس را به روز کنید

اگر در واقع مشکل سخت افزار شماست ممکن است درایور گرافیک و/یا نسخه بایوس عامل شما قدیمی شده باشد. با دنبال کردن لینک های زیر، مطمئن شوید که آخرین درایور گرافیک و به روز رسانی بایوس را دارید.

اگر از لپ‌تاپ داک شده استفاده می‌کنید، هیچ نگرانی در مورد آن ندارید. با این حال، اگر از یک رایانه رومیزی استفاده می کنید، برای انجام به روز رسانی باید مانیتور دیگری را قرض بگیرید.

  • دستورالعمل نحوه به روز رسانی دستگاه گرافیکی برای ویندوز.
  • دستورالعمل نحوه به روز رسانی بایوس برای ویندوز.

مرحله 9: اطمینان حاصل کنید که کابل نمایشگر به کارت گرافیک وصل شده است و نه به مادربرد

تقریباً همه رایانه‌های رومیزی دارای یک واحد گرافیکی داخلی با اتصالات مربوطه در پشت رایانه شما هستند. اگر این مورد در مورد شما صدق می کند، مطمئن شوید که کابل مانیتور شما مستقیماً به کارت گرافیک و نه به مادربرد متصل است. اغلب اوقات با یک رایانه رومیزی، مانیتور ال جی شما به این دلیل ساده روشن نمی شود.

مرحله 10: استیک‌های RAM خود را حذف کنید، سفارش دهید و دوباره قرار دهید

روشن نشدن مانیتور LG شما ممکن است به این دلیل باشد که اتصالات RAM (حافظه دسترسی تصادفی) شما به درستی برقرار نمی شود. یکی از راه هایی که این مشکل می تواند آشکار شود این است که برق را به ماوس و صفحه کلید خود ارائه نکنید. بنابراین، اگر ماوس و صفحه کلید شما کار نمی کنند، اتصال ضعیف RAM stick احتمالا دلیل آن است.

برای رفع این مشکل، ابتدا مطمئن شوید که کامپیوتر شما خاموش است و سیم برق از پریز خارج شده است. سپس، خود را به درستی زمین کنید و واحد رایانه شخصی خود را باز کنید. سپس هر یک از رم های خود را کاملا جدا کنید. در نهایت بیماران را مجدداً مرتب کنید و آنها را دوباره در صندلی های RAM مربوطه خود قرار دهید.

مرحله 11: بازنشانی CMOS/BIOS

CMOS مخفف Complementary Metal Oxide Semiconductor است. باتری CMOS در لپ تاپ یا کامپیوتر شما، سیستم عامل BIOS را تامین می کند. BIOS مخفف “Basic Input/Output System” است و عملکردهای ضروری رایانه شما را مدیریت می کند.

با تنظیم مجدد بایوس، آن را به تنظیمات قبلی خود باز می گرداند. این اغلب می تواند بسیاری از مشکلات مختلف را برطرف کند، و اگر مانیتور LG شما روشن نشود، می توانید آن را امتحان کنید.

یک بار دیگر مطمئن شوید که کامپیوتر شما خاموش است، سیم برق جدا شده است و به درستی به زمین متصل شده اید. سپس باتری CMOS را از مادربرد خارج کنید. دکمه پاور را نگه دارید تا تمام برق باقیمانده تخلیه شود.

پس از حدود یک دقیقه، باتری CMOS را دوباره در رایانه شخصی خود قرار دهید. در نهایت، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا صفحه نمایش شما کار می کند یا خیر.

4 مشکل یخچال ال جی

2/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه دربارهٔ «روش های رفع مشکل روشن نشدن مانیتور ال جی»

  1. سلام وقت بخیرببخشیدتلویزیون ال جی هست بعضی وقتاخودبه خود خاموش روشن میشه ممنون میشم راهنمایم کنید.ال سی دی هست

  2. سلام وقت بخیرخسته نباشیدتلویزیون ما ال جی هست بعضی وقتاخودبه خودخاموش روشن میشه ال سی دی هست ممنون میشم راهنمایم کنید

  3. سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
    مانیتور من صفحش روشن نمیشه ولی برق داره دکمه روشنش چشمک میزنه ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یازده =