نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روشن نشدن لپ تاپ الجی

فهرست مطالب

روشن نشدن لپ تاپ الجی در حین اتصال به برق: اگرچه ممکن است هنوز به طور کامل منبع مشکل را درک نکرده باشید، اما امتحان کردن چند ترفند و دیدن اینکه آیا رایانه دوباره روشن می‌شود یا نه، ضرری ندارد.

علت روشن نشدن لپ تاپ الجی

اگر لپ تاپ الجیتان در حین وصل شدن از بین رفت چه کاری باید انجام دهید. در ادامه به دلایل احتمالی ای که ممکن است به خاطر آن لپتاپ الجیاتن روشن نشود بررسی و بیان شده است.

روشن نشدن لپ تاپ الجی

اتصالات شارژر فیزیکی را بررسی کنید

اولین قدم این است که بررسی کنید و مطمئن شوید که آداپتور برق متناوب خود را به درستی در منبع برق قرار داده اید و سوئیچ را روشن کرده اید. مطمئن شوید که لپ تاپ الجی به درستی در پورت شارژ لپ تاپ الجی و سوکت/پریز برق قرار داده شده است. فقط برای اطمینان دوبار چک کنید. سعی کنید دستگاه دیگری را از همان پریز برق شارژ کنید تا ببینید کار می کند یا خیر.

بررسی کنید که آیا برق از پریزهای برق وجود دارد یا خیر

روشن نشدن لپ تاپ الجی: بررسی کنید که آیا پریزهای برق به درستی کار می کنند. می‌توانید این کار را با استفاده از شارژر در یک پریز دیگر (ترجیحاً روی دیوار یا اتاق متفاوت) یا شارژ کردن دستگاه متفاوت از همان پریز برق انجام دهید.

اگر کلید قطع شد، می توانید با یک تنظیم مجدد سریع مشکل را حل کنید. همین منطق در مورد پانل قطع کننده اصلی قطع شده نیز صدق می کند.

آیا از شارژر و پورت مناسب استفاده می کنید؟

بررسی کنید که رایانه شما چقدر انرژی دریافت می کند. اطمینان حاصل کنید که از شارژر مناسب لپ تاپ الجی استفاده می کنید و به پورت رایانه صحیح متصل است. اکثر لپ تاپ الجی ها یک پورت شارژ دارند. اما اگر از مدل‌های جدیدتری استفاده می‌کنید که از USB-C استفاده می‌کنند، همه درگاه‌های USB-C رایانه را امتحان کنید تا ببینید کدام یک کار می‌کند.

برای بهترین نتایج، مطمئن شوید که از شارژر اصلی همراه رایانه استفاده می کنید. شارژرهای تقلبی می توانند به لپ تاپ الجی شما آسیب جدی وارد کنند. هر شارژر برای رساندن وات خاصی به لپ تاپ الجی طراحی شده است. استفاده از شارژر متفاوت ممکن است وات درستی را ارائه ندهد، که ممکن است منبع مشکل باشد. این مشکل عمدتاً در مورد لپ تاپ الجی هایی است که با استفاده از کابل USB-C شارژ می شوند.

کابل شارژر و پورت را برای آسیب دیدگی بررسی کنید

پس از بررسی مشکلات اتصال کابل، به طور کامل آسیبی به کابل و درگاه شارژ را بررسی کنید. کل سیم و آداپتور را از نظر ساییدگی و آسیب جزئی بررسی کنید. دست خود را پایین بیاورید تا هرگونه ناهمواری در تمام طول بند ناف را بررسی کنید.

قسمت اتصال و آداپتور را برای هرگونه بوی سوختگی بو کنید. اگر آن عطر سوزان را استشمام کردید، ممکن است مشکلی پیش آمده باشد و شارژر نیاز به تعویض فوری دارد.

اگر هیچ چیز در شارژر غیرعادی نیست، به درگاهی که شارژر به لپ تاپ الجی متصل می شود نگاه کنید. معمولاً اتصال به خوبی جا می گیرد. اگر کمی شل یا لرزان به نظر می رسد، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد. سعی کنید آن را جابه‌جا کنید تا ببینید آیا می‌توانید ارتباط خوبی برقرار کنید.

روشن نشدن لپ تاپ الجی: اگر زمانی که شارژر را در زاویه خاصی نگه می‌دارید، لپ‌تاپ الجی شروع به شارژ شدن کرد، به این معنی است که پورت ممکن است مشکل داشته باشد. برای تعمیر ببر

برای جلوگیری از آسیب در آینده به درگاه شارژ، همیشه کابل را شل نگه دارید و از آویزان شدن آداپتور از روی میز خودداری کنید که به پورت فشار وارد می کند و می تواند به راحتی به آن آسیب برساند.

سلامت باتری خود را بررسی کنید

هنگامی که اتصال برق معیوب را رد کردید، یکپارچگی باتری را بررسی کنید. برخی از باتری های قابل جابجایی خیلی سریع فرسوده می شوند و نیاز به تعویض مکرر دارند.

مراحل بررسی باتری به علت روشن نشدن لپ تاپ الجی

  1. باتری را بیرون بیاورید و برق باقی مانده را از لپ تاپ الجی تخلیه کنید (می توانید این کار را با نگه داشتن دکمه پاور به مدت 15 ثانیه انجام دهید).
  2. سپس، بدون باتری، کامپیوتر را به برق وصل کرده و آن را روشن کنید. اگر روشن شود یعنی دستگاه و آداپتور درست کار می کنند و مشکل از باتری است.
  3. برای اطمینان، باتری را دوباره نصب کنید و دوباره امتحان کنید. شاید باتری را به درستی نصب کرده اید و برق به درستی تحویل داده نشده است. اگر باز هم کار نکرد، باید باتری خود را تعویض کنید.

برخی از لپ تاپ الجی محفظه باتری مستقیم ندارند و ممکن است به یک متخصص برای بررسی نیاز داشته باشید. فراموش نکنید که از باتری خود به درستی مراقبت کنید تا از هر گونه مشکلی در آینده جلوگیری کنید.

مقالات مرتبط:

راهکارهای رفع مشکلات لپ تاپ

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + شانزده =