نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل پیکسل در صفحه نمایش مانیتور

فهرست مطالب

5 راه برای رفع گیرکردن پیکسل در صفحه نمایش مانیتور ال جی

آن پیکسل مرده یا گیر آزار دهنده روی صفحه نمایش TFT، OLED یا LCD شما ممکن است به راحتی برطرف شود. خیره شدن به صفحه نمایش خود را متوقف کنید و فکر نکنید هنگام ارسال مانیتور ال جی برای تعمیر یا تعویض چقدر زمان از دست خواهید داد. شما زمان کافی را برای سوگواری برای چیزی به اندازه یک پیکسل “مرده” بی اهمیت و در عین حال بسیار آزاردهنده تلف کرده اید. همه چیز را به دست خود بگیرید و سعی کنید پیکسل مرده را خودتان درست کنید! اگر این کار با دقت انجام شود، گارانتی شما را مختل نمی کند و ممکن است باعث صرفه جویی در وقت و نگرانی شما شود. بنابراین، بیایید ببینیم چگونه می‌توانید پیکسل‌های مرده روی صفحه‌نمایش خود را اصلاح کنید.

1

چگونه صفحه های جدید را برای پیکسل های گیر کرده یا خراب آزمایش کنیم

بله، باید هر صفحه LCD، OLED یا TFT جدیدی را برای پیکسل های مرده یا گیر کرده تست کنید. با استفاده از ابزاری مانند EIZO Monitor Test می توانید به سادگی مانیتور ال جی خود را از طریق پالت رنگ های اصلی و همچنین سیاه و سفید در حالت تمام صفحه اجرا کنید.

  1. تست مانیتور ال جی EIZO

EIZO Monitor Test یک ابزار آنلاین است که به شما امکان می دهد پیکسل های گیر کرده را پیدا کرده و در نهایت آن را تعمیر کنید. این گزینه های زیادی را در یک پنجره آزمایشی بسته بندی می کند، اما زمانی که یک مرور کلی داشته باشید، استفاده از آن آسان است.

برای آزمایش صفحه‌نمایش، تمام کادرهایی را که می‌خواهید در تست خود لحاظ کنید علامت بزنید. توصیه می‌کنیم تنظیم پیش‌فرض علامت زدن همه کادرها باشد. اگر چندین مانیتور ال جی را آزمایش می کنید، می توانید آزمایش را روی یک مانیتور ال جی اضافی باز کنید. وقتی آماده شدید، روی Start test کلیک کنید تا پنجره تست تمام صفحه باز شود.

در زیر اولین الگوی تست را مشاهده می کنید. هر صفحه یک توضیح دهنده در پایین سمت راست دارد که جزئیات آنچه را که باید به دنبال آن بگردید توضیح می دهد. در مرحله بعد، منویی را خواهید دید که به شما امکان می دهد از یک تست به تست بعدی در سمت چپ بروید. در صفحه‌های سیاه و سفید و تمام رنگ‌های ثابت (سبز، آبی و قرمز) حرکت کنید و صفحه ما را بررسی کنید. برای خروج، کلید ESC یا نماد خروج را در بالا سمت راست فشار دهید.

  1. تست آنلاین مانیتور ال جی

این یک تست بسیار کامل است که نه تنها برای شناسایی پیکسل های بد طراحی شده است، بلکه به اندازه کافی قدرتمند است تا کیفیت مانیتور ال جی شما را آزمایش کند. متأسفانه، با توجه به اینکه فلش دیگر توسط اکثر مرورگرها پشتیبانی نمی شود، احتمالاً باید از نسخه اجرایی برای کارکرد آن استفاده کنید.

برای تست صفحه نمایش خود می توانید بین سه حالت مختلف انتخاب کنید. هنگامی که فایل اجرایی را اجرا می کنید، این چیزی است که باید ببینید:

ماوس را به بالای پنجره تست ببرید، منویی ظاهر می شود. یک پنجره اطلاعاتی وجود دارد که می توانید آن را با یک دکمه در گوشه سمت راست بالای منو خاموش کنید. سپس بر روی نقطه تست Homogenuity کلیک کنید و در سه رنگ و همچنین سیاه و سفید حرکت کنید.

با انگشتان دست، چیز غیرعادی کشف نخواهید کرد. در مورد تاسف باری که انجام می‌دهید، بیایید ببینیم که آیا پیکسل گیر کرده است یا مرده و چه کاری می‌توانید در مورد آن انجام دهید.

آیا پیکسل گیر کرده است یا مرده؟

پس اگر یک پیکسل عجیب و غریب را تشخیص دهید چه؟ آیا چیزی که می بینید فقط یک پیکسل گیر کرده است یا در واقع یک پیکسل مرده است؟

یک پیکسل گیر کرده در هر یک از رنگ هایی که سه زیر پیکسل آن می توانند تشکیل دهند ظاهر می شود، یعنی قرمز، سبز یا آبی. در یک پیکسل مرده، تمام پیکسل های فرعی به طور دائم خاموش هستند، که باعث می شود پیکسل سیاه به نظر برسد.

علت ممکن است خرابی ترانزیستور باشد. با این حال، در موارد نادر، حتی یک پیکسل سیاه نیز ممکن است گیر کرده باشد.

بنابراین اگر یک پیکسل رنگی یا سفید می بینید، ممکن است بتوانید آن را برطرف کنید. و اگر یک پیکسل سیاه دیدید، شانس کم است، اما هنوز امیدی وجود دارد. بیایید به روش های تعمیر پیکسل گیر کرده بپردازیم.

چگونه پیکسل های مرده یا گیر کرده را تعمیر کنیم

متأسفانه، شما نمی توانید یک پیکسل مرده را تعمیر کنید. با این حال، می توانید پیکسل گیر کرده را تعمیر کنید. همانطور که در بالا توضیح دادم، تشخیص این دو از هم سخت است. در هر صورت، این روش هایی هستند که می توانید امتحان کنید:

  1. ابتدا با مشاهده مانیتور ال جی خود در پالت های رنگی مختلف، پیکسل های مرده یا گیر کرده را شناسایی کنید.
  2. برای رفع یک پیکسل گیر کرده یا مرده، از یک ابزار شخص ثالث برای فلش کردن پیکسل با چندین رنگ استفاده کنید. ما UDPixel (ویندوز) یا LCD (آنلاین) را توصیه می کنیم.
  3. در نهایت، می توانید یک روش دستی را امتحان کنید که شامل مالش پیکسل گیر شده با یک پارچه مرطوب یا یک وسیله نوک تیز اما نرم، مانند لاستیک/پاک کن در انتهای مداد است.

بیایید این روش ها و ابزارها را با جزئیات بررسی کنیم.

مقالات مرتبط:

افزایش عمر مانیتور الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یک =