نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکلات اصلی مانیتور

فهرست مطالب

چگونه می توان رایج ترین مشکلات مانیتورهای الجی را برطرف کرد

مانیتورهای رایانه نسبتاً ساده هستند، اگر نه در ساختمان واقعی از آنها استفاده می شود: آنها را وصل کنید، روشن کنید، به وسایل رایانه خود در قسمت روشن تر نگاه کنید. اما به ظاهر گمراه کننده آسان به نظر می رسد، چیزهای زیادی داخل آن قاب پلاستیکی خالی رخ می دهد … و بسیاری از چیزها که ممکن است اشتباه شوند.

متأسفانه، اکثر این موارد برای تعمیر نیاز به تعمیر معتبر یا جایگزینی کامل دارند. مگر اینکه در زمینه لوازم الکترونیکی بسیار کاربردی باشید و به طور اتفاقی به قطعات جایگزین ارزان دسترسی داشته باشید، معمولاً بهتر است مانیتوری را به تولید کننده برگردانید (در صورت ضمانت) یا به سادگی یک مانیتور الجی جدید بخرید. با این وجود، در اینجا رایج ترین بیماری های مانیتورهای LCD مدرن آمده است و برای رفع آنها … یا خیر چه کار می توان کرد.

لکنت صدا یا سوسو زدن

اگر صفحه نمایشگر شما اغلب چشمک می زند یا لکنت زبان دارد، ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شوید. ممکن است چیزی به سادگی یک کابل ویدئویی شل یا معیوب باشد. بنابراین ابتدا، کابل را در مانیتور الجی و انتهای کامپیوتر محکم کنید (مطمئن شوید که پیچ های نگهدارنده را کاملاً محکم کرده اید، اگر کابل شما آنها را دارد) یا به سادگی کابل را تعویض کنید. همین مورد در مورد کابل برق نیز صادق است: مطمئن شوید که در دو طرف آن محکم است و اگر مشکل همچنان ادامه داشت، در صورت امکان آن را تعویض کنید.

تنظیم نادرست نرخ تازه سازی نیز می تواند باعث چشمک زدن شود. نرخ تازه سازی تعداد دفعاتی است که کامپیوتر در ثانیه یک تصویر را به مانیتور الجی ارسال می کند و برحسب هرتز بیان می شود. اکثر مانیتورهای LCD از 59 یا 60 هرتز استفاده می کنند، اگرچه 75 هرتز، 120 هرتز و 144 هرتز نیز در مانیتورهای ممتاز یافت می شوند. به تنظیمات صفحه نمایش سیستم عامل خود بروید (روی دسکتاپ راست کلیک کرده و به قسمت Display settings> Display adapter properties> Monitor در Windows 10 بروید) تا مطمئن شوید که تنظیم هرتز مناسب اعمال شده است-شاید لازم باشد درایورهای ویدئوی خود را نیز به روز کنید.

متأسفانه اکثر علائم سوسو زدن دیگر ناشی از کمبود برق در جایی از خود مانیتور است. این امکان وجود دارد که شما بیش از حد از یکی از مدارهای الکتریکی خانه خود انرژی بگیرید یا محافظ برق خود را بیش از حد بارگیری کنید – فقط کافی است آداپتور برق را به دوشاخه دیگر منتقل کنید تا این کار را انجام دهید. اما به احتمال زیاد یک قطعه شل یا خراب در خود صفحه نمایش وجود دارد. اگر چنین است، تعمیر یا تعویض پاسخ ها هستند.

خطوط عمودی

خطوط مشکی یا تک رنگ روی صفحه های LCD به دلیل مشکلات مختلف ایجاد می شود، اما اگر اصلاحات استاندارد ذکر شده در قسمت سوسو زدن بالا آنها را برطرف نکند (مشکلات ویدئویی و کابل های برق خود را بررسی کنید، درایورهای جدید را نصب کنید)، احتمالاً یک نقص فیزیکی در خود صفحه وجود دارد. مانیتور الجی خود را روی رایانه یا لپ تاپ دیگری امتحان کنید تا ببینید مشکل همچنان ادامه دارد. اگر چنین است، احتمالاً به دنبال جایگزینی هستید، زیرا خطا تقریباً در پنل LCD (گران ترین جزء مانیتور الجی) است.

پیکسل های مرده یا گیر کرده

پیکسل (مرده) یک نقطه واحد روی صفحه LCD شما است که روشن نمی شود و به صورت یک یا چند مربع سیاه ظاهر می شود. پیکسل های “گیر کرده” مشابه هستند، اما به جای سیاه نشان دادن، روی یک رنگ چسبیده اند که با تصویر صفحه کامپیوتر مطابقت ندارد، معمولاً قرمز، سبز یا آبی.

هیچ کاری نمی توانید برای پیکسل مرده انجام دهید – این یک نقص فیزیکی در صفحه نمایش است. خوشبختانه یک یا دو پیکسل مرده معمولاً به این معنی نیست که باید تمام مانیتور را دور بیندازید. مطمئناً می توان در مورد آن کار کرد یا آن را نادیده گرفت. همچنین می توانید به دنبال تعویض گارانتی باشید، اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان مانیتور تا زمانی که پیکسل های متعدد از بین نروند، صفحه را تعویض نمی کنند.

هیچ کاری نمی توانید برای پیکسل مرده انجام دهید – این یک نقص فیزیکی در صفحه نمایش است. خوشبختانه یک یا دو پیکسل مرده معمولاً به این معنی نیست که باید تمام مانیتور الجی را دور بیندازید. مطمئناً می توان در مورد آن کار کرد یا آن را نادیده گرفت. همچنین می توانید به دنبال تعویض گارانتی باشید، اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان مانیتور تا زمانی که پیکسل های متعدد از بین نروند، صفحه را تعویض نمی کنند.

پیکسل گیر کرده ممکن است موضوع متفاوتی باشد. بسته به نحوه دقیق بروز مشکل، ممکن است بتوان پیکسل را به حالت عادی برگرداند. تکنیک های مختلفی برای این کار وجود دارد، از “ماساژ” فیزیکی صفحه خود گرفته تا اجرای برنامه هایی که به سرعت بخشی از صفحه را در طیف رنگی می چرخانند. می توانید برخی از این راه حل ها را در راهنمای ما در مورد پیکسل های گیر کرده امتحان کنید، اما هشدار می دهم، در تجربه شخصی من، یافتن راه حلی ماندگار برای پیکسل های گیر کرده بسیار نادر است.

ترک، لکه

اگر مانیتور الجی شما دارای یک ترک قابل مشاهده، یک ناحیه تغییر رنگ یافته بزرگ، یا یک نقطه سیاه/چند رنگ است که با شبکه پیکسل هماهنگ نیست، در معرض ضربه فیزیکی قرار گرفته و صفحه LCD آسیب دیده است. هیچ کاری نمی توانید در اینجا انجام دهید: حتی اگر مانیتور شما در دوره گارانتی خود باشد، به طور حتم آسیب فیزیکی را پوشش نمی دهد. شما می توانید سعی کنید خود پنل LCD را تعویض کنید، اما از آنجا که قسمت جایگزینی تقریباً به اندازه یک مانیتور جدید گران خواهد بود، ممکن است خرید را شروع کنید.

وزوز

رایج ترین مشکلی که می تواند باعث ایجاد وزوز یا ناله در مانیتور الجی شود، مشکل در نور پس زمینه است، معمولاً لوله های فلورسنت جمع و جور که برای روشنایی در مدلهای قدیمی استفاده می شوند. (این طراحی تا حد زیادی با نور پس زمینه LED جایگزین شده است، اما هنوز تعداد زیادی مانیتور الجی مجهز به CFL در حال استفاده است.) وزوز می تواند به دلیل مشکلات تنظیم برق یک یا چند لامپ رخ دهد. سعی کنید روشنایی صفحه را بالا یا پایین تنظیم کنید تا ببینید آیا نویز از بین می رود یا خیر. البته اگر به روشنایی صفحه نمایش خود در یک تنظیم خاص نیاز دارید، این می تواند راه حل کمتری باشد.

خوشبختانه، یک لامپ CFL معیوب یک مشکل نسبتاً استاندارد است، همچنین یک اختلال در تنظیم کننده قدرت در اجزای مختلف دیگر که می توانند مشکلات مشابهی را ایجاد کنند. اگر مانیتور الجی شما از دوره گارانتی خارج شده است، آن را به یک فروشگاه لوازم الکترونیکی محلی ببرید – احتمالاً می توانند قطعه را با هزینه بسیار کمتر از هزینه صفحه نمایش جدید عوض کنند.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =