نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی الجی

فهرست مطالب

ماشین ظرفشویی الجی یکی از پرکارترین وسایل در آشپزخانه است، بنابراین وقتی مشکلی در آن ایجاد می شود، خیلی سریع متوجه آن می شوید. یک ماشین ظرفشویی الجی معمولی باید بین 7 تا 12 سال عمر کند. با این حال، ماشین ظرفشویی الجی گاهی اوقات قبل از این بازه زمانی دچار اختلال می شود.

رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی الجی و نحوه رفع آنها

تعمیر یا تعویض می تواند یک تلاش پرهزینه باشد، بنابراین بسیاری از افراد تصمیم می گیرند که تعمیرات را خودشان انجام دهند. اما فهرستی از برخی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی الجی و چند راه حل ممکن برای امتحان گردآوری کرده ایم.

رایج ترین مشکلات ماشین ظرفشویی الجی

ظروف شما از ماشین ظرفشویی الجی کثیف یا پوشیده از پسماند بیرون می آیند

ابتدا بررسی کنید تا مطمئن شوید که کاری انجام نمی دهید که باعث خرابی ماشین ظرفشویی الجی شود. توصیه های سازنده را در مورد نحوه استفاده و نگهداری از ماشین ظرفشویی الجی خود مرور کنید. آیا دستگاه خود را بیش از حد بارگذاری می کنید؟ آیا یک ظرف می تواند حرکت چرخش بازوهای اسپری را محدود کند؟ آیا بشقاب ها را بدون اینکه ابتدا غذا را از روی آنها بتراشید در دستگاه قرار می دهید؟

بعد از اینکه بررسی کردید که از توصیه های سازنده پیروی می کنید، می توانید مشکلات خود دستگاه را بررسی کنید. وجود هر گونه گریس، زباله یا انسداد در صفحه کرنش و واشر در را بررسی کنید. مقصر همچنین می تواند بازوهای اسپری شما باشد، بنابراین سعی کنید بازوهای پایین و بالایی را با دست خود بچرخانید تا مطمئن شوید که به راحتی می چرخند. اگر هیچ کدام این کار را نکردند یا اگر آنها در خاک یا بقایای غذا پوشیده شده اند، ممکن است لازم باشد آنها را تمیز کنید. برای انجام این کار، بازوها را بردارید و به آرامی با یک مسواک و یک لوله پاک کن تمیز کنید. پس از تعویض، سعی کنید یک چرخه تمیز را اجرا کنید تا ببینید آیا ظروف شما کیفیت بهتری دارند یا خیر.

اگر ظروف شما پوشیده از لکه های آب بیرون می آیند، ممکن است آب ماشین ظرفشویی الجی برای مدت طولانی روی ظروف شما بماند. یک مایع شستشوی ساده ممکن است به حل این مشکل کمک کند. اگر لیوان ها و بشقاب های شما با باقی مانده های سفید روی آن ها بیرون می آیند، ممکن است آب سختی داشته باشید. سعی کنید از یک نرم کننده یا شوینده ای استفاده کنید که به نرم شدن آب شما کمک می کند.

ماشین ظرفشویی الجی شما روی زمین نشت می کند

ابتدا درب ماشین ظرفشویی الجی و واشر درب خود را بررسی کنید. به دنبال هر گونه ترک، آسیب یا آوار بزرگی باشید که می تواند از آب بندی کامل درب جلوگیری کند. سعی کنید واشر درب خود را با یک ماده ضد عفونی کننده تمیز کنید و در صورت مشاهده هر گونه ترک بزرگ، احتمالاً باید واشر را تعویض کنید.

سوئیچ شناور – مکانیزمی که سطح آب ماشین ظرفشویی الجی شما را نشان می دهد – ممکن است در موقعیت پایین گیر کرده باشد. این می تواند باعث پر شدن بیش از حد دستگاه و نشت روی زمین شود. اگر سوئیچ شناور شما گیر کرده است، آن را تمیز کنید و پلاستیک، رشته یا هر چیز دیگری که ممکن است مانع از عملکرد صحیح آن شود را بردارید.

ماشین ظرفشویی الجی شما ظروف شما را خشک نمی کند

این مشکل اغلب در عنصر گرمایش ماشین ظرفشویی الجی است. اگر المنت گرمایشی شما کار می کند، ترموستات با حد بالا (دستگاهی که از داغ شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی الجی جلوگیری می کند) را بررسی کنید. طبق گفته Part Select، خرابی ترموستات با محدودیت بالا می تواند باعث شود که حرارت قبل از خشک شدن کامل ظروف شما خاموش شود. معمولاً می‌توانید ترموستات حد بالا خود را در پایین وان ماشین ظرفشویی الجی، دقیقاً پشت پانل دسترسی پیدا کنید. برای بررسی دستگاه می توانید از مولتی متر استفاده کنید. در آخر، تلگراف کمک آبکشی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خالی نیست و به درستی توزیع می شود. بدون کمک آبکش، ظروف شما به راحتی خشک نمی شوند.

ماشین ظرفشویی الجی شما بوی بدی می دهد

غذای قدیمی و مرطوب احتمالاً علت هر بوی بدی است که از ماشین ظرفشویی الجی شما می آید. برای یافتن مواد غذایی به دقت در دستگاه خود نگاه کنید و صفحه ماشین ظرفشویی الجی خود را (که در پایین دستگاه قرار دارد) تمیز کنید.

اگر ماشین ظرفشویی الجی شما بوی شیمیایی دارد، ممکن است یک بشقاب پلاستیکی یا ظرف تاپرور سقوط کرده و روی عنصر گرمایش ذوب شده باشد. با این حال، ایده خوبی است که ماشین ظرفشویی الجی خود را با دقت بارگیری کنید و ظروف خود را بتراشید تا از بوهای ناخواسته جلوگیری کنید.

ماشین ظرفشویی الجی شما روشن نمی شود

منابع برق را بررسی کنید تا مطمئن شوید فیوز را منفجر نکرده‌اید و مطمئن شوید که پریز کار نمی‌کند. حتی می توانید چرخه برقی ماشین ظرفشویی الجی را امتحان کنید.

درب ماشین ظرفشویی الجی شما نیز ممکن است مشکل داشته باشد. به عنوان مثال، اگر در بسته بسته نشده باشد، ممکن است اجازه راه اندازی ماشین ظرفشویی الجی شما را ندهد. گفتنی است، قبل از ادامه، هرگونه مشکل در قفل را بررسی کنید.

اگر به نظر می رسد که ماشین ظرفشویی الجی شما در تلاش است کار کند، اما به درستی کار نمی کند، ممکن است موتور شما گیر کرده باشد. اگر چنین است، سعی کنید موتور فن را با دست بچرخانید تا ببینید آیا آن را به حرکت در می آورد یا خیر. مهم است که ابتدا برق را با استفاده از پنل اصلی قطع کنید، اما برای جلوگیری از برق گرفتگی.

ماشین ظرفشویی الجی شما به درستی تخلیه نمی کند

این مشکل بدیهی است زیرا ماشین ظرفشویی الجی شما زمانی که می خواهید کف را باز کنید، آن را پر از آب می کند. ابتدا ماشین ظرفشویی الجی خود را برای بار دوم روشن کنید. ماشین ظرفشویی الجی که به طور غیرمنتظره خاموش شد (مثلاً با قطعی کوتاه برق) همچنان می‌توانست آب داخل آن باشد زیرا چرخه کامل نشده بود. اجرای دوباره چرخه می تواند این مشکل را برطرف کند.

همچنین می توانید دفع زباله خود را امتحان کنید. ماشین ظرفشویی الجی معمولاً در همان زهکشی که دفع زباله از آن استفاده می کند تخلیه می کند. اگر مشکلی در سیستم دفع شما باشد، مانند رسوبات غذا، این می تواند از تخلیه مناسب ماشین ظرفشویی الجی جلوگیری کند. اگر به تازگی یک زباله دان جدید نصب کرده اید، ممکن است پلاگین تخلیه همچنان سر جای خود باشد، به این معنی که ماشین ظرفشویی الجی نمی تواند به زهکشی آن دسترسی داشته باشد. اگر سیستم دفع جدید دارید، مطمئن شوید که دوشاخه تخلیه برداشته شده است و شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی الجی به درستی وصل شده است.

مقالات مرتبط:

4 دلیل برای روشن نشدن ماشین ظرفشویی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 1 =