نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل نچرخیدن واشر ماشین لباسشویی

فهرست مطالب

نچرخیدن واشر ماشین لباسشویی/ چند چیز وجود دارد که می تواند از چرخش صحیح ماشین لباسشویی ال جی شما جلوگیری کند. متأسفانه، برای عیب یابی صحیح مشکل، به احتمال زیاد نیاز به باز کردن لباسشویی ال جی خواهید داشت. بیایید ابتدا با رفع آسان شروع کنیم، زیرا گاهی اوقات مشکل به همین سادگی است که ماشین لباسشویی ال جی دچار خرابی شده باشد.

بارهای خیلی بزرگ

اگر تعداد زیادی لباس در یک بار شسته شوند، ماشین لباسشویی ال جی نامتعادل می شود. ماشینی که بیش از حد بارگذاری شده باشد نامتعادل می شود و به درستی نمی چرخد. همچنین اگر لباس ها به طور مساوی در سبد توزیع نشده باشند، این اتفاق می افتد.

اگر مشکل شما این است، باید بار را در طول چرخه تنظیم کنید تا به تعادل ماشین لباسشویی ال جی کمک کنید. شما می توانید این کار را با درآوردن همه لباس ها و تعویض یکنواخت درون سبد انجام دهید یا به سادگی آنها را درون سبد جابه جا کنید تا به طور مساوی توزیع شوند.

نچرخیدن واشر ماشین لباسشویی

سوئیچ ها و تنظیمات

سوئیچ درب داخل کابینت نزدیک چارچوب در قرار دارد و به عنوان یک اقدام احتیاطی ایمنی برای جلوگیری از ورود دست‌ها به سبد ماشین لباسشویی ال جی در حال چرخش طراحی شده است. سوئیچ معیوب از کارکردن واشر جلوگیری می کند. اگر سوئیچ خراب باشد، باید تعویض شود.

همچنین می توانید تنظیمات را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کلید انتخابگر سرعت به درستی قرار گرفته است. نباید بین سرعت های مختلف تنظیم شود.

پمپ تخلیه

این امکان وجود دارد که یک جسم خارجی در پمپ تخلیه گیر کرده باشد. اگر مشکل شما این باشد، وقتی ماشین لباسشویی ال جی پر از آب است، اغلب صدای زمزمه می شنوید.

خرابی تسمه

ماشین لباسشویی ال جی دارای تعدادی تسمه است و با بستن آنها می توانند علائم آسیب دیدگی و حتی شکستگی را نشان دهند. اگر متوجه تسمه ای شدید که علائم ساییدگی دارد، باید آن را با یک کمربند جدید تعویض کنید.

اگر مشکل شما به دلیل شکستگی تسمه بود، مطمئن شوید که قرقره گیر نکرده است. ممکن است مشکل اصلی کمربند نبوده باشد. اگر قرقره مسدود شود، معمولاً باعث شکستن تسمه می شود. اگر تسمه را تعویض کنید، اما قرقره را تعمیر نکنید، در آینده نزدیک با همین مشکل مواجه خواهید شد.

موتور

موتور محرک اصلی وظیفه چرخاندن و به هم زدن سبد را بر عهده دارد. موتور واشر چرخش را مستقیماً و اغلب با استفاده از کلاچ ایجاد می کند. در جعبه دنده واشر یک چرخ دنده از نوع میل لنگ با میله های اتصال وجود دارد که باعث به هم خوردن سبد می شود.

مسائل احتمالی

  • اگر هم زدن کمی وجود داشته باشد یا اصلاً وجود نداشته باشد، اسپلاین هایی که همزن را به محور محرک متصل می کنند، می توانند جدا شوند و نیاز به تعویض داشته باشند.
  • در برخی از واشرها از موتور معکوس استفاده می شود. اگر متوجه شدید که سبد شما کاملاً در یک جهت می چرخد، اما در جهت مخالف کار نمی کند، ممکن است نیاز به تعویض موتور داشته باشید. اگر در انجام این کار راحت نباشید، احتمالاً بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید.
  • برای اتصال موتور به گیربکس از کوپلر استفاده می شود. با گذشت زمان این قطعه فرسوده می شود و نیاز به تعویض دارد.
  • اگر به مشکل گیربکس یا کلاچ مشکوک هستید، به طور کلی بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید زیرا این مشکلات می توانند مشکلات نسبتاً پیچیده ای باشند.

تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + دو =