نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل نشتی ماشین ظرفشویی الجی

فهرست مطالب

نشتی ماشین ظرفشویی ال جی معمولاً به دلیل مشکلات بازوهای اسپری، واشر درب، شیر ورودی آب، پمپ ها، شیلنگ ها و مهر و موم ها ایجاد می شود. ساده ترین اجزای برای بررسی بازوهای اسپری و واشر درب هستند که با باز کردن درب ماشین ظرفشویی ال جی به راحتی قابل بررسی هستند. سایر اجزای ماشین ظرفشویی ال جی که می توانند باعث نشتی شوند، احتمالاً نیاز به برداشتن صفحه ضربه ای ماشین ظرفشویی ال جی و حرکت ماشین ظرفشویی ال جی برای دسترسی به اجزای زیر دارند. اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما نشتی دارد، بدون شک می خواهید آن را در اسرع وقت تعمیر کنید، پس بیایید به آن بپردازیم.

بازوهای اسپری خراب یا مسدود شده

اکثر ماشین‌های ظرفشویی ال جی حداقل یک بازوی اسپری پایینی دارند، در حالی که بقیه ممکن است بازوی اسپری میانی یا بالایی نیز داشته باشند. سوراخ های روی بازوهای اسپری اطمینان حاصل می کند که ماشین ظرفشویی ال جی آب را به ظروف شما می پاشد تا بتوان آنها را به درستی شستشو داد. با این حال، از آنجایی که بازوهای اسپری معمولاً پلاستیکی هستند، سوراخ های بازوی اسپری ممکن است تابیده شوند و آب را در جهت اشتباه پاشش کنند.

نشتی ماشین ظرفشویی الجی

اگر آب به درب یا پانل های کناری ماشین ظرفشویی ال جی هدایت شود، می تواند باعث نشت ماشین ظرفشویی ال جی شود. اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما دارای بازوهای اسپری فلزی باشد، درزها می توانند از هم جدا شوند و همچنین باعث پاشش آب در جهت اشتباه شوند. گرفتگی بازوهای اسپری نیز می تواند باعث نشت ماشین ظرفشویی ال جی شود.

ما بررسی بازوهای اسپری را در رتبه اول قرار داده ایم زیرا ساده ترین جزء برای بررسی است. شما به سادگی باید درب ماشین ظرفشویی ال جی را باز کنید، قفسه های ظروف را بردارید و سپس بازوهای اسپری را برای آسیب یا انسداد بررسی کنید. اگر متوجه شدید که بازوی اسپری آسیب دیده است، می توان یک قطعه جایگزین را خریداری کرد و با اکثر ماشین های ظرفشویی ال جی به راحتی نصب کرد.

اگر سوراخ های بازوی اسپری مسدود شده است، باید بتوانید آنها را با یک تکه سیم باز کنید. همچنین می توان از خلال دندان استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که ممکن است بشکند و داخل بازوی اسپری گیر کند. اگر بازوی اسپری با رسوبات معدنی مسدود شده باشد، خیساندن بازوی اسپری در سرکه باید رسوب را حل کرده و سوراخ را باز کند.

واشر درب فرسوده یا آسیب دیده

یکی دیگر از اجزایی که به راحتی قابل بررسی است واشر درب ماشین ظرفشویی ال جی (درزگیر درب) است. اگر واشر آسیب دیده، شاید ترک خورده یا فرسوده شده باشد، ممکن است آب از ماشین ظرفشویی ال جی نشت کند. نشتی واشر معمولاً منجر به پیدا شدن آب در کف روبروی ماشین ظرفشویی ال جی می شود، برخلاف نشتی از زیر دستگاه.

برخی از ماشین های ظرفشویی ال جی ممکن است دارای مهر و موم جداگانه در قسمت جلویی پایین ماشین ظرفشویی ال جی نیز باشند که ممکن است آسیب دیده و باعث نشتی شود. علاوه بر این، برخی از ماشین‌های ظرفشویی ال جی دارای حفره‌های لاستیکی در گوشه‌های پایین وان ماشین ظرفشویی ال جی هستند. مانند واشر در، بافل ها می توانند به مرور زمان خراب شوند و باعث نشت ماشین ظرفشویی ال جی شوند.

واشر درب و بافل ماشین ظرفشویی ال جی خود را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر واشر یا بافل ها آسیب دیده باشند، می توان جایگزینی با هزینه نسبتا کم خریداری کرد و بدون دردسر زیاد نصب کرد.

شلنگ تخلیه نشتی دارد یا به درستی نصب نشده است

شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی معمولاً از ماشین ظرفشویی ال جی، زیر سینک برای اتصال به لوله تخلیه سینک می رود. اگر شکاف هوا ندارید، شیلنگ تخلیه باید با حلقه بالا نصب شود تا فاضلاب به ماشین ظرفشویی ال جی برنگردد. اکثر شیلنگ های تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی باید با یک حلقه بالا 18 تا 20 اینچ بالاتر از کف نصب شوند. با این حال، کد ساختمان محلی و مشخصات سازنده خود را بررسی کنید زیرا ممکن است متفاوت باشد.

اگر در شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی نشتی پیدا کردید، برای ایمنی و طول عمر، بهتر است به جای تلاش برای رفع نشتی، شلنگ را تعویض کنید.

دریچه ورودی آب معیوب

شیر ورودی آب، آب ورودی به ماشین ظرفشویی ال جی را کنترل می کند. دریچه در زمان‌های مختلف در طول چرخه ماشین ظرفشویی ال جی باز و بسته می‌شود و به آب اجازه می‌دهد تا زمانی که دریچه باز است، ماشین ظرفشویی ال جی را پر کند. با گذشت زمان دریچه ورودی آب ممکن است فرسوده شود یا با رسوبات معدنی مسدود شود و در موقعیت باز گیر کند. سوپاپ همچنین ممکن است دچار مشکل شود و آب زیادی تولید کند که منجر به نشت ماشین ظرفشویی ال جی می شود.

دریچه ورودی آب معمولاً در پشت کیک پلیت ماشین ظرفشویی ال جی (پانل دسترسی پایین به جلو) یافت می شود. معمولاً می توان با برداشتن پیچ های آن یا با رها کردن آن از روی گیره هایی که آن را محکم می کند، آن را جدا کرد. قبل از برداشتن کیک پلیت، مطمئن شوید که برق و آب ماشین ظرفشویی ال جی را خاموش کرده اید.

هنگامی که دریچه ورودی آب را پیدا کردید، آن را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. شیر ورودی آب را نیز می توان از ماشین ظرفشویی ال جی خارج کرد و از نظر تداوم تست کرد. اگر شیر تداوم نداشته باشد از کار افتاده است و باید تعویض شود.

پمپ معیوب

بسته به نوع ماشین ظرفشویی ال جی، ممکن است یک یا دو پمپ برای گردش و تخلیه آب وجود داشته باشد. اگر پمپ معیوب باشد، ممکن است باعث نشت آب در ماشین ظرفشویی ال جی شود.

پمپ(های) ماشین ظرفشویی ال جی در زیر وان ماشین ظرفشویی ال جی قرار دارد. در اکثر ماشین‌های ظرفشویی ال جی، ماشین ظرفشویی ال جی برای دسترسی به پمپ زیر ماشین ظرفشویی ال جی باید به پشت قرار گیرد. قبل از حرکت و دسترسی به پمپ(ها) مطمئن شوید که برق و آب ماشین ظرفشویی ال جی خاموش است.

اگر پروانه پمپ شکسته باشد، پروانه باید تعویض شود. خطای الکتریکی را می توان با تست تداوم مولتی متر تشخیص داد. اگر پمپ در تست تداوم ناموفق باشد، از کار افتاده است و باید تعویض شود.

شیلنگ های داخلی آسیب دیده

شلنگ های پر، تخلیه یا گردش ماشین ظرفشویی ال جی ممکن است فرسوده شوند یا در صورت ساییده شدن شیلنگ به اجزای دیگر ماشین ظرفشویی ال جی آسیب ببینند. اگر شلنگ آسیب دیده باشد، می تواند باعث نشتی ماشین ظرفشویی ال جی شود و برای رفع مشکل باید تعویض شود.

مانند چک کردن پمپ، ماشین ظرفشویی ال جی به احتمال زیاد باید به پشت قرار گیرد تا شیلنگ های زیر ماشین ظرفشویی ال جی بررسی شود. قبل از جابه‌جایی و دسترسی به شیلنگ‌های داخلی ماشین ظرفشویی ال جی، مطمئن شوید که برق و آب قطع شده است.

مهر و موم معیوب

ماشین ظرفشویی ال جی معمولاً حاوی چندین مهر و موم مانند پمپ یا مهر و موم موتور است تا از نشت آب از ماشین ظرفشویی ال جی جلوگیری کند. با گذشت زمان، یک مهر و موم می تواند فرسوده شود و باعث نشت ماشین ظرفشویی ال جی شود. در بیشتر موارد، ماشین ظرفشویی ال جی باید در پشت خود قرار داده شود تا مهر و موم قطعات زیر وان ماشین ظرفشویی ال جی بررسی شود. با این حال، ممکن است مهر و موم هایی نیز وجود داشته باشد که بتوانید آسیب دیدگی داخل وان ماشین ظرفشویی ال جی را بررسی کنید. اگر یک مهر و موم آسیب دیده است، برای رفع مشکل نشتی باید تعویض شود.

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =