نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل نداشتن صدا در گوشی ال جی

فهرست مطالب

نداشتن صدا در گوشی ال جی / همانطور که قبلاً گفته شد، اندروید تا یک سیستم عامل کامل فاصله زیادی دارد. این چند ایراد دارد، اما، در بیشتر موارد، راه حل هایی نیز برای آنها وجود دارد. به عنوان مثال، بیایید حالتی را در نظر بگیریم که در آن هیچ صدایی در تلفن Android شما وجود ندارد و می‌توانید به فایل‌های MP3 خود گوش دهید، اعلان‌ها یا آلارم‌ها را بشنوید و یا تماسی برقرار کنید. در واقع چند دلیل وجود دارد که چرا این اتفاق می افتد، اما، خوشبختانه، چند راه حل نیز وجود دارد که با مراحل اولیه شروع می شود.

بسته به علت این مشکل، می توانید چند راه حل پیچیده تری را نیز امتحان کنید. ایده این است که در بیشتر موارد برای همه چیز راه حلی وجود دارد.  بیایید ببینیم چگونه می توانید دوباره صدا را در تلفن هوشمند خود بشنوید.

چگونه صدا را روی گوشی ال جی اندرویدی خود تست کنیم

اگر هیچ یک از موارد بالا مشکل شما را برطرف نکرد، ممکن است مشکل سخت افزاری باشد. اما قبل از اینکه آن را به یک سرویس ببرید و آن را تعمیر کنید، باید کاملاً مطمئن شوید که این باعث آن شده است.

به طور خاص، ما در مورد استفاده از ابزار تشخیص دستگاه و آزمایش اسپیکر روی تلفن خود با دنبال کردن این مراحل صحبت می کنیم:

  • برای ورود به منوی Device Diagnostic Tool *#7353#* را شماره گیری کنید
  • از منو، روی Speaker ضربه بزنید تا بلندگوی خارجی را آزمایش کنید. اگر صدای موسیقی بلندی از گوشی ال جی خود می شنوید، به این معنی است که خود اسپیکر به خوبی کار می کند. اگر نه، به این معنی است که در واقع یک مشکل سخت افزاری باعث این مشکل شده است
  • برای تست بلندگوی داخلی، روی Melody ضربه بزنید. اگر صدای موسیقی را از گوشی ال جی می شنوید، به این معنی است که به خوبی کار می کند.

اگر گوشی ال جی این تست ها را قبول کرد، می توانید به دستورالعمل های بعدی بروید.

نحوه رفع مشکلات صدا در گوشی ال جی اندرویدی

اول از همه، باید بدانید که چند راه حل اساسی وجود دارد که می توانید امتحان کنید، فقط برای اطمینان از اینکه مشکل سخت افزاری باعث این مشکل نمی شود:

  • صدای گوشی ال جی را بررسی کنید: برای افزایش صدا کافی است دکمه تنظیم صدا را به سمت بالا فشار دهید. شاید گوشی ال جی در حالت سایلنت بوده که بر حجم رسانه نیز تاثیر گذاشته است.
  • راه اندازی مجدد گوشی ال جی: یک راه اندازی مجدد ساده می تواند راه حل بسیاری از مشکلات باشد.
  • جک هدفون را تمیز کنید: اگر فقط زمانی که هدفون وصل است با این مشکل مواجه هستید، جک را تمیز کنید. همچنین، یک جفت هدفون دیگر را امتحان کنید، زیرا ممکن است آنها باعث ایجاد مشکل شوند.
  • بلندگوها را تمیز کنید: برخی از گوشی ال جی‌های هوشمند هستند که دارای گریل‌های بسیار غیرمعمولی برای بلندگوها هستند و تمایل دارند چیزهای زیادی را در خود جمع کنند که در نهایت بلندگوها را از انتشار صدا جلوگیری می‌کند. با این حال، از سوزن یا خلال دندان استفاده نکنید، زیرا می تواند فوراً به اسپیکر آسیب برساند. در عوض، برای این کار به یک Q-tip تکیه کنید.
  • کش برنامه موسیقی خود را پاک کنید: به Settings > Apps بروید و به دنبال برنامه موسیقی پیش فرض خود بگردید، سپس روی آن ضربه بزنید. به دنبال دکمه Clean cache بگردید و روی آن ضربه بزنید.
  • رطوبت یا آسیب ناشی از آب را بررسی کنید: تلفن را خاموش کنید، باتری و همچنین سیم کارت و کارت حافظه را خارج کنید و ببینید آیا رطوبت یا باقیمانده‌ای در داخل گوشی ال جی وجود دارد که می‌تواند بر عملکرد عادی آن تأثیر بگذارد. در نهایت با استفاده از خشک کن روی حرارت کم، آن را برای چند ثانیه روی تلفن نگه دارید.

نحوه رفع مشکلات رایج صدا در گوشی ال جی اندرویدی

هنگامی که تلفن ناگهان شروع به رفتار عجیب و غریب می کند، برخی از مشکلات نسبتاً رایج صدا در بین دارندگان اندروید وجود دارد. اما باز هم قسمت خوب این است که برای این موقعیت ها نیز راه حل هایی وجود دارد.

به طور خاص، ما در مورد موارد زیر صحبت می کنیم:

تلفن نشان می دهد که هدفون به برق وصل است، اما اینطور نیست

در این مورد، توضیح ساده است: گوشی ال جی شما در حالت هدفون گیر کرده است. حتی اگر آنها حذف شوند، نماد ناپدید نمی شود و نمی توانید صدا را از بلندگو بشنوید. اگر این مشکلی است که شما با آن سر و کار دارید، می توانید نکات ارائه شده در بالا را در بخش مشکلات صدا دنبال کنید.

تلفن به طور خودکار خاموش می شود

این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که در حال برقراری تماس هستید، بنابراین باید تلفن را قطع کنید و دوباره تماس بگیرید. در بیشتر موارد، به این دلیل است که برخی از برنامه های شخص ثالث یا حافظه کش قدیمی سیستم را خراب می کنند. برای این کار، دو چیز متفاوت وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

  • گوشی ال جی را در حالت ایمن قرار دهید: دستگاه را خاموش کنید، سپس کلید روشن/خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی ال جی را ببینید.
  • کلید کاهش صدا را نگه دارید تا صفحه قفل نمایش داده شود، زیرا با این کار گوشی ال جی در حالت Safe Mode بوت می شود و همه برنامه های شخص ثالث غیرفعال می شوند.
  • پس از روشن کردن گوشی ال جی در این حالت، سعی کنید تماس بگیرید و ببینید آیا مشکل تکرار می شود یا خیر. اگر اینطور نیست، باید برنامه معیوب را پیدا کنید و آن را حذف کنید.
  • پارتیشن کش را در حالت بازیابی پاک کنید: گوشی ال جی را خاموش کنید، سپس ولوم بالا + کلید خانه + کلید پاور را فشار داده و نگه دارید. وقتی منوی Recovery Mode را مشاهده کردید، کلیدها را رها کنید. با استفاده از دکمه تنظیم صدا، گزینه Wipe Cache Partition را انتخاب کنید، سپس با کلید پاور تأیید کنید. پس از اتمام پاک کردن، گزینه Reboot system now را انتخاب کرده و دستگاه را مجددا راه اندازی کنید. مشکل باید تا الان برطرف بشه.

اجزای داخلی گوشی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 3 =