نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل مرگ ناگهانی لپ تاپ الجی

فهرست مطالب

دلایل مرگ ناگهانی لپ تاپ الجی: بسیاری از چیزها می‌توانند باعث مرگ ناگهانی لپ تاپ الجی شما شوند، حتی اگر هنوز به برق متصل است. به جرات می توان گفت که اکثر مشکلات ناشی از منبع تغذیه (به احتمال زیاد باتری، کابل شارژ یا سوکت لپ تاپ)، خنک کننده ناکافی و بدافزار است. در اینجا برخی از شایع ترین علل وجود دارد:

دلایل مرگ ناگهانی لپ تاپ الجی

پریزها/ پریزهای برق بدون کار

مشکلات منبع تغذیه یکی از دلایل رایج این اتفاق است. اگرچه لپ تاپ الجی‌ها می‌توانند برای مدتی با باتری کار کنند. اما به یک منبع انرژی قابل اعتماد برای شارژ مجدد باتری پس از اتمام کامل نیاز دارند.

لپ تاپ پس از اتمام شارژ خاموش می شود و برقی برای شارژ باتری وجود ندارد. ممکن است پریز برق معیوب باشد و هیچ برقی از آداپتور برق و باتری لپ تاپ وارد نشود.

پریز برق ممکن است به دلیل قطع شدن قطع کننده مدار یا اتصال بد برق ناشی از فرسودگی و پارگی عمومی دچار مشکل شده باشد. گاهی اوقات، یک پریز برق معیوب می‌تواند باعث شود تمام پریزهای نزدیک برق قطع شود. یا حتی کل پانل قطع کننده قطع شود. اگر اینطور باشد، حتی اگر سوکت دیگری را امتحان کنید، مشکل همچنان باقی خواهد ماند.

دلایل مرگ ناگهانی لپ تاپ الجی: آداپتور برق معیوب

آداپتور (همچنین به عنوان شارژر لپ تاپ شناخته می شود) برق را از پریز به باتری کامپیوتر می رساند. اگر این حالت انتقال نیرو به خطر بیفتد، مانع از انتقال نیرو می شود و باتری لپ تاپ شارژ نمی شود.

پس از اتمام کامل باتری، لپ تاپ خاموش می شود. آداپتور برق متناوب ممکن است به دلیل سوختن/فرسوده شدن آداپتور برق متناوب، شکستگی/آسیب دیده شدن کابل برق، آسیب دیده اتصال DC-in و غیره از کار بیفتد.

درست مانند پریزهای برق که کار نمی کنند، آداپتور برق معیوب به این معنی است که لپ تاپ شارژ نمی شود. برخی از لپ تاپ الجی‌ها پیغام خطا می‌دهند (“نوع آداپتور AC نمی‌تواند تعیین شود”) که تشخیص مشکل را برای شما آسان‌تر می‌کند. با این حال، اگر این هشدار را دریافت نکردید، می توانید چراغ LED شارژ را نیز بررسی کنید تا ببینید آیا لپ تاپ در حال شارژ شدن است یا خیر.

آداپتورهای برق معیوب اغلب به دلیل انتخاب مدل نادرست، گرم شدن بیش از حد بلوک های شارژ و قدیمی شدن ایجاد می شوند. بیان می کند که اکثر آداپتورهای برق تا 1000 شارژ یا بیشتر دوام می آورند.

اگر آداپتور شما قدیمی یا بیش از حد استفاده شده باشد. جریان کافی برای شارژ لپ تاپ شما را تامین نمی کند. هنگامی که آن را از برق جدا می کنید، دیگر اثر قطره ای کار نمی کند و لپ تاپ شما هر بار می میرد.

باتری های فرسوده یا معیوب

طبیعی است که باتری‌های لپ تاپ الجی به مرور زمان از بین بروند و زمانی که فرسوده شوند. می‌توانند مشکلات شدیدی برای لپ تاپ الجی ایجاد کنند. این می تواند باعث شود رایانه نتواند شارژ و برق را حفظ کند. بیش از حد گرم شود و حتی منجر به خاموش شدن ناگهانی رایانه شود. این پاسخ معمولی است، به خصوص اگر باتری چند ساله باشد.

باتری‌های لپ تاپ الجی، به عنوان مثال، Ni-Cad، تحت تأثیر نقصی هستند. که معمولاً به عنوان اثر حافظه شناخته می‌شود. آسیب مداوم به باتری ناشی از شارژ مداوم باتری بدون اجازه دادن به زمان تخلیه کامل آن است. با گذشت زمان، حافظه باتری مخدوش می‌شود و خیلی سریع برق را تخلیه می‌کند یا به طور غیرمنتظره‌ای خاموش می‌شود.

همچنین اگر لپ تاپ را برای مدت طولانی بدون استفاده رها کنید و در این مدت باتری کاملاً خالی می شود. ممکن است با مشکلات شارژ مواجه شوید. اگر قصد ندارید از رایانه برای مدت طولانی استفاده کنید. باتری را خارج کنید و مطمئن شوید که در خارج از منزل کاملاً تخلیه نمی شود. گرم شدن بیش از حد باتری نیز نشانه ای از نیاز به باتری جدید است.

این یک دلیل بسیار رایج و محتمل است که نشان می دهد چرا لپ تاپ شما وقتی آن را از برق جدا می کنید خاموش می شود.

مقالات مرتبط:

خرابی منبع تغذیه لپ تاپ

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =