نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل شکستگی صفحه LCD تلویزیون

فهرست مطالب

شکستگی صفحه LCD در تلویزیون الجی

شکستگی صفحه LCD تلویزیون/ LCD – مخفف صفحه نمایش کریستال مایع – فناوری در طیف گسترده ای از دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود. همه چیز از صفحه کامپیوتر تا تلویزیون از این فناوری استفاده می کند که با عبور نور از یک سری کریستال های مایع ، تصاویر را ایجاد می کند. اگر به یکی از این صفحه های حساس فشار زیادی وارد کنید ، ممکن است آسیب دائمی ببیند.

چگونه خسارت ایجاد می شود

صفحه LCD یک لایه کریستال مایع است که بین دو ورق شیشه قرار گرفته است. به دلیل این ساختار ، صفحه نمایش – هم شیشه و هم بلورها – شکننده بوده و در برابر آسیب آسیب پذیر هستند. LCD ها دارای ساختار مولکولی میله ای هستند و دارای ویژگی های مشابه مایعات و کریستال ها هستند ، از این رو نام آنها نیز مشخص شده است. هنگامی که به طور عمدی یا تصادفی فشار زیادی به این بلورها وارد می کنید ، می توانید نه تنها ترکیب فیزیکی بلورها ، بلکه جهت آنها را بین لایه های شیشه نیز مختل کنید. این می تواند منجر به علامت فشار دائمی شود.

آسیب فشار چگونه به نظر می رسد

بر اساس نوع صفحه LCD روی دستگاه شما و همچنین میزان فشار وارد شده ، آسیب فشار می تواند ظاهر متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال ، یک صفحه LCD که فقط سیاه یا سفید تولید می کند – مانند صفحه نمایش در ماشین لباسشویی – فقط در آن رنگها آسیب پیکسلی را نشان می دهد. با این حال ، یک صفحه LCD تمام رنگی روی تلویزیون در همه رنگ ها آسیب را نشان می دهد. هنگامی که صفحه نمایش کاملاً سیاه یا کاملاً سفید است ، آسیب به این صفحه های رنگی عموماً کمتر آشکار می شود. بلکه زمانی بیشتر نمایان می شود که رنگهای زیادی روی صفحه وجود داشته باشد. به جای ظاهر پیکسلی ، آسیب ممکن است ظاهر سایه های روی صفحه را نیز به خود بگیرد یا شبیه کبودی باشد. هرچه فشار بیشتری وارد کنید ، آسیب شدیدتر خواهد بود.

چگونه می توان آسیب را برطرف کرد

متأسفانه ، راهی برای ترمیم آسیب ناشی از فشار به صفحه LCD وجود ندارد. بسیاری از تولیدکنندگان – از جمله توشیبا – تحت فشار ضمانت نامه محصول خود قرار نمی دهند ، به این معنی که اگر صفحه LCD شما دچار این نوع آسیب شود ، باید هزینه جبران را از جیب خود بپردازید.

جلوگیری از آسیب فشار

آسیب هنگام فشار معمولاً هنگام انتقال یا تمیز کردن صفحه LCD اتفاق می افتد. برای جلوگیری از این نوع آسیب ها ، هنگام جابجایی صفحه نمایش احتیاط زیادی به خرج دهید. اگر صفحه نمایش شما روی لپ تاپ است ، همیشه هنگام استفاده از آن در کیف حمل آن قرار دهید. اگر صفحه LCD شما مانند تلویزیون بزرگتر است ، سعی کنید در حین حمل و نقل از لمس کامل صفحه LCD خودداری کنید.

هنگام تمیز کردن صفحه LCD ، از ترکیب آب و ایزوپروپیل الکل یا سرکه استفاده کنید. پاک کننده های شیمیایی شدیدتر می توانند به صفحه آسیب برسانند. هرگز محلول را مستقیماً روی مانیتور LCD اعمال نکنید. در عوض ، ابتدا آن را روی یک پارچه نخی نرم بمالید. به آرامی صفحه را در یک جهت پاک کنید. اگر با نقطه ای برخورد کردید که تمیز کردن آن سخت تر است ، در برابر وسوسه اعمال فشار مقاومت کنید. در عوض ، پاک کردن صفحه را در یک جهت – ترجیحاً از بالا به پایین – ادامه دهید تا نقطه از بین برود.

اگر LCD خود را ذخیره می کنید ، مطمئن شوید که هرگز چیزی را بالای صفحه قرار ندهید. حتی اجسام سبک نیز می توانند با گذشت زمان فشار کافی را وارد کنند تا اثری دائمی روی صفحه شما باقی بماند.

اگر تصاویر مسدود شده را دیدم چه کنم؟

دلایل مختلفی برای تجزیه تصویر (تصویر مسدود) در Freeview وجود دارد. ما آنها را به احتمال زیاد در پایین لیست کرده ایم تا به شما در شناسایی سریع و موثر این مسئله کمک کنیم.

علامت

یخ زدگی یا تجزیه تصویر تلویزیون به این روش بیشتر در اثر سیگنال ضعیف ایجاد می شود. این ممکن است به این دلیل باشد که در آدرس شما پوشش محدود یا متناوبی وجود دارد ، یا اتصالات کابل شما ممکن است معیوب باشد (به پایین مراجعه کنید). اگر پوشش خوبی دارید یا قبلاً استقبال خوبی داشته اید ، سعی کنید جعبه یا تلویزیون دیجیتال خود را مجدداً برای بارگیری مجدد کانال ها دوباره تنظیم کنید. شرایط آب و هوایی خاصی نیز می تواند روی سیگنال ، به ویژه فشار زیاد و برف تأثیر بگذارد.

تجهیزات و راه اندازی

وضعیت کابل و اتصالات را بررسی کنید. شاخه های آسیب دیده یا شل هوایی می توانند مشکل ایجاد کنند. سعی کنید تقویت کننده ها یا شکاف های هوایی را قطع کنید که گاهی اوقات منجر به بارگذاری بیش از حد تجهیزات یا سیگنال بسیار کم می شود.

اگر تلویزیون شما به سایر وسایل الکترونیکی (مانند یخچال و دیگهای بخار) نزدیک است ، می تواند باعث ایجاد تداخل شود.

یک نصاب محلی شرایط و جغرافیای محلی منطقه شما را درک می کند و بهترین گزینه را برای شما پیشنهاد می کند.

سرویس منطقه ای

ممکن است در حال دریافت سیگنال های تلویزیونی از دو یا چند فرستنده منطقه ای به آدرس خود باشید. ممکن است خدمات ترجیحی شما در محدوده شماره گذاری کانال های 800 در پایین تر از آنچه انتظار می رود ظاهر شوند. با استفاده از عملکرد (مورد علاقه)، می توانید این کانال ها را ذخیره کنید تا بتوانید راحتتر آنها را پیدا کنید.

متناوباً ، می توانید دستگاه یا تلویزیون خود را به صورت دستی مجدداً تغییر دهید تا سرویس منطقه ای مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر این کار کمکی نمی کند ، برای پشتیبانی با سازنده تجهیزات خود تماس بگیرید.

علت تغییر رنگ در تلویزیون الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هجده =