نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل روشن نشدن لپ تاپ الجی

فهرست مطالب

چرا لپ تاپ الجی روشن نمی شود؟

خرابی لپ تاپ الجی. اگر لپ تاپ الجی شما روشن نمی شود یا هنگام روشن شدن بوت نمی شود، مواردی وجود دارد که می توانید امتحان کنید و مشکل را حل کنید. در زیر مراحل عیب‌یابی برای کمک به شناسایی عواملی که ممکن است مانع روشن شدن لپ‌تاپ الجی شما شود، آورده شده است. توصیه می کنیم برای بهترین نتیجه هر یک از آنها را مرور کنید.

کابل برق را وصل کنید

اگرچه ممکن است واضح به نظر برسد، اگر لپ تاپ الجی شما فقط با باتری کار می کند، اتصال آداپتور برق متناوب ممکن است مشکل را حل کند. اطمینان حاصل کنید که سیم آداپتور به درستی به دو طرف وصل شده است. اگر لپ تاپ الجی با آداپتور وصل شده کار می کند، باتری شما مرده یا معیوب است.

آداپتور برق متناوب و پورت برق را برای پین خمیده بررسی کنید

برخی از آداپتورهای برق متناوب یک پین در انتهای آداپتور دارند که به لپ تاپ الجی متصل می شود. کانکتور آداپتوری که به لپ تاپ الجی وصل می شود را بررسی کنید و بررسی کنید که آیا یک پین خمیده یا شکسته وجود دارد. اگر وجود داشته باشد، لپ تاپ الجی هیچ برقی از آداپتور AC دریافت نمی کند. برای رفع مشکل، آداپتور برق متناوب باید تعویض شود.

برخی از لپ‌تاپ الجی‌ دارای یک پین در داخل پورت برق هستند که به ایجاد اتصال محکم به آداپتور برق متناوب کمک می‌کند. اگر پین خم شده یا شکسته باشد، لپ تاپ الجی برقی دریافت نمی کند. برای رفع مشکل، پورت برق لپ تاپ الجی باید تعمیر یا تعویض شود. با این حال، بسته به نوع لپ تاپ الجی، این راه حل ممکن است نیاز به تعویض کامل مادربرد داشته باشد.

خرابی لپ تاپ الجی

اتصال را از ایستگاه اتصال قطع کنید

اگر لپ تاپ الجی شما از یک داک استفاده می کند، آن را جدا کرده و سیم برق را مستقیماً به لپ تاپ الجی وصل کنید. سپس، سعی کنید لپ تاپ الجی را روشن کنید.

باتری را بردارید و دوباره وصل کنید

لپ تاپ الجی همچنین می تواند در حالت برق باشد که از بوت شدن آن جلوگیری می کند. کابل برق را جدا کرده و سپس باتری را از لپ تاپ الجی خارج کنید. هر دو را حداقل یک دقیقه از لپ تاپ الجی جدا کنید. سپس، باتری را دوباره در لپ تاپ الجی قرار دهید، کابل برق را وصل کنید و سعی کنید لپ تاپ الجی را روشن کنید.

کامپیوتر را از برق تخلیه کنید

گاهی اوقات، شارژ الکتریکی باقیمانده می تواند از روشن شدن لپ تاپ الجی شما جلوگیری کند. شما می توانید آن را به عنوان یک “انسداد برق” در نظر بگیرید. با انجام مراحل زیر، به طور موثری برق لپ تاپ الجی خود را تخلیه می کنید و از نو شروع می کنید، که اغلب منجر به روشن شدن آن می شود.

  1. آداپتور برق متناوب را جدا کرده و باتری را خارج کنید (در صورت امکان).
  2. دکمه پاور را برای سی ثانیه نگه دارید تا برق باقیمانده از لپ تاپ الجی تخلیه شود.
  3. بدون تعویض باتری، آداپتور برق متناوب را دوباره به لپ تاپ الجی وصل کنید.
  4. دکمه پاور را فشار دهید تا لپ تاپ الجی روشن شود و مطمئن شوید که درست بوت می شود.
  5. اگر لپ تاپ الجی روشن می شود، لپ تاپ الجی را به طور معمول خاموش کنید.
  6. اگر توانستید باتری لپ تاپ الجی را جدا کنید، باتری را دوباره در لپ تاپ الجی قرار دهید.
  7. لپ تاپ الجی را دوباره روشن کنید و بررسی کنید که درست بوت شود.

سخت افزار بد

پس از گذراندن مراحل عیب یابی پیشنهادی در بالا، اگر لپ تاپ الجی شما همچنان روشن نمی شود، احتمالاً مشکل از نقص سخت افزاری است. محتمل ترین مولفه ایراد از مادربرد یا پردازنده است. متأسفانه برای تعیین علت کار نکردن لپ تاپ الجی به عیب یابی عمیق تری نیاز است. اگر سخت افزار معیوب مقصر باشد، تعمیر یا تعویض ضروری است.

تعمیر لپ تاپ الجی خود را از ما بخواهید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 5 =