نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل داغ شدن تلفن الجی

فهرست مطالب

دلایل داغ شدن تلفن الجی/ بسیاری از ما گرمای بیش از حد تلفن همراه را تجربه کرده‌ایم، به‌ویژه آن گرمای تابشی پس از مکالمه‌ای که طولانی‌تر شده است. اما دلایل دیگری که باعث داغ شدن گوشی الجی ها می شود چیست؟ گاهی به حدی می رسد که تا زمانی که خنک نشود کار نمی کند؟ ما به رایج‌ترین دلایل داغ شدن تلفن‌ها نگاه می‌کنیم و به شما می‌گوییم که برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تلفن خود چه کاری می‌توانید انجام دهید.

دلایل داغ شدن تلفن الجی

چرا گوشی الجی ها داغ می شوند؟

متاسفانه هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد. گاهی اوقات گوشی الجی‌ها در نتیجه اجرای بیش از حد برنامه‌ها در پس‌زمینه داغ می‌شوند. باتری بد یا سایر مشکلات سخت افزاری را نمی توان رد کرد. در موارد دیگر، به دلیل یک عفونت بدافزار است.

نکته اینجاست: همه تلفن‌ها می‌توانند، و معمولاً گاهی اوقات کمی داغ شوند. اما وقتی تلفن شما به حدی گرم می شود که حتی نمی توانید آن را نگه دارید یا شروع به نشان دادن رفتار عجیب و غریب می کند، مشکل ساز می شود. دلایل متعددی وجود دارد که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد.

شناسایی مقصر

برخی از علائم هشدار دهنده وجود دارد که می توانید برای تعیین علت داغ شدن تلفن خود از آنها استفاده کنید. اول از همه، گرمایش می تواند ناشی از سخت افزار معیوب باشد، اما همچنین می تواند توسط اشکالات نرم افزاری ایجاد شود. سه قسمت اصلی در گوشی الجی وجود دارد که گرما تولید می کند: باتری، CPU و صفحه نمایش.

وقتی تلفن داغ می شود، باتری معمولاً اولین جایی است که باید به آن نگاه کرد. اگر گرما از پشت گوشی الجی می آید، حتی بیشتر از آن. باتری های لیتیوم یون مدرن بسیار قدرتمند هستند، به همین دلیل است که گاهی اوقات داغ می شوند. گرما باعث می شود باتری حلال های آلی خود را تخلیه کند که در واقع می تواند از گرمای بیش از حد یا جرقه مشتعل شود. انفجار بدنام گلکسی اس 7 سامسونگ به دلیل معیوب بودن باتری ها ایجاد شد (به همین دلیل آنها 2.5 میلیون دستگاه را فراخوان کردند).

با این حال، اگر گرما از جلوی صفحه‌نمایش می‌آید، ممکن است به دلیل CPU یا GPU گوشی الجی باشد. هر دوی این اجزا به عنوان محصول جانبی کار، گرما ایجاد می‌کنند، بنابراین زمانی که پردازنده مورد تقاضا باشد، تولید گرما به همان نسبت افزایش می‌یابد.

به همین ترتیب، اگر متوجه شدید گرما از پایین گوشی الجی شما می آید، به احتمال زیاد مشکلی در واحد شارژ وجود دارد.

چقدر داغ خیلی گرم است؟

به یاد داشته باشید، همه تلفن ها داغ می شوند. اما چگونه می توانید متوجه شوید که گوشی الجی شما با مشکل مواجه شده است؟ همه تلفن ها دارای محدوده دمایی معمولی 37-43 درجه سانتیگراد یا 98.6-109.4 درجه فارنهایت هستند. از آنجایی که ما (هنوز) دماسنج در انگشتان خود نداریم، باید از بهترین حدس خود استفاده کنیم تا قضاوت کنیم چه زمانی ممکن است زمان مناسبی است که از تماشای ویدیوهای یوتیوب خودداری کنیم و اجازه دهیم تلفنمان نفسی تازه کند.

همچنین می توانید برنامه هایی مانند AIDA64 و Cooling Master را که هر دو در اینجا معجزه می کنند، بررسی کنید. در حالی که AIDA64 می تواند تقریباً هر آنچه را که باید در مورد تلفن خود بدانید به شما بگوید، Cooling Master به طور ویژه برای تشخیص گرمای بیش از حد در تلفن ها و متوقف کردن آن با توقف برنامه هایی که آن را خنثی می کنند، طراحی شده است. یکی دیگر از برنامه های جالب CPU-Z است که به طور ویژه برای تشخیص گرمایش CPU طراحی شده است.

چرا گوشی الجی ها داغ می شوند؟

فرض کنید تلفنی دارید که به معنای واقعی کلمه خیلی داغ است. در اینجا چندین دلیل دیگر وجود دارد که چرا ممکن است رخ دهد:

باز کردن با گوشی

بیا، به ما نگویید که کلش آف کلنز یا یکی از تتریس‌های متعدد در راه رفتن به محل کار یا یکشنبه‌های تنبل را نخورده‌اید. مانند رایانه‌های شخصی، بازی در گوشی الجی‌های هوشمند بر روی CPU و GPU تا حد مجاز مالیات می‌دهد که باعث می‌شود گرمای زیادی تولید کنند. در حالی که جلسات گاه به گاه بازی گوشی الجی شما را از بین نمی برد، مواردی که چندین ساعت طول می کشند بدون استراحت مکرر توصیه نمی شوند.

برنامه های پس زمینه بسیار زیاد

همانطور که برنامه جیمیل خود را برای بررسی فیس بوک کوچک می کنید، در واقع آن را خاموش نمی کنید. بلکه جیمیل شما هنوز در پس زمینه فعال است. همینطور برای هر برنامه ای که کوچک می کنید. هرچه تعداد برنامه های بیشتری در پس زمینه اجرا شود، سیستم شما برای نگهداری از آنها سخت تر کار می کند. به طور کلی، برنامه های پس زمینه معمولاً مشکلی ندارند. با این حال، اگر هرگز وارد تنظیمات نشوید و آنها را خاموش نکنید، ممکن است به یکی از تنظیمات تبدیل شوند.

در حال پخش ویدیوها

بله، متأسفانه، استفاده از یوتیوب یا نتفلیکس برای جلسات یک فصل به همان اندازه که بازی های ماراتن برای سلامت گوشی الجی شما مضر است. در حقیقت، هر چیزی که صفحه نمایش شما را برای مدت طولانی روشن نگه دارد و از GPU گوشی الجی شما استفاده کند، باعث گرم شدن دستگاه می شود.

تنظیمات کمتر از بهینه دارید

افزایش روشنایی، جمع‌آوری تمام آن ابزارک‌ها و کاغذدیواری‌های سه‌بعدی، و استفاده از تنظیمات خواب برای یک جلسه طولانی صوتی یا تصویری، همگی بر عملکرد گوشی الجی تأثیر می‌گذارند. اگر تلفن شما در حال گرم شدن است، ممکن است ایده خوبی باشد که چشمی را شماره گیری کنید و ببینید که آیا کمک می کند یا خیر.

گوشی الجی زیر آفتاب

زیرا، خوب، قرار دادن یک جسم در معرض حرارت مستقیم به این معنی است که همه چیز داغ می شود، نقطه.

مشکلات برنامه و سیستم عامل

برخی باگ‌ها در برنامه‌ها می‌توانند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی الجی یا عملکرد نامناسب شوند. سیستم عامل گوشی الجی شما هم همینطور. از آنجایی که این برنامه‌ها باید بر روی انواع مختلف دستگاه‌ها با استفاده از پیکربندی‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف اجرا شوند، ممکن است در برخی بهینه عمل کنند و در برخی دیگر کمتر. بهترین راه برای جلوگیری از خرابی آنها این است که آنها را به روز نگه دارید.

10 مشکل احتمالی در گوشی ال جی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 5 =