نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل خاموش و روشن شدن تلویزیون

فهرست مطالب

خاموش و روشن شدن تلویزیون

در این مقاله قصد داریم دلایل خاموش و روشن شدن ناگهانی صفحه تلویزیون را به شما توضیح دهیم. هر چند که تمامی شرکت‌های بزرگ دنیا در حال بهبود محصولات خود برای داشتن بهترین کیفیت و بالاتری سطح رضایت کاربران هستند و در این حیطه با یکدیگر رقابت می‌کنند اما هنوز هم ایرادات و مشکلاتی برای تلویزیون‌های امروزی وجود داشته و کاربران را دچار مشکل می‌کند، من جمله‌ی این مشکلات قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون می‌باشد. هر چند همیشه این مشکلات از خود تلویزیون نیست و گاهی به خاطر استفاده نادرست از آنها می‌باشد. کار‌هایی از قبیل: وصل کردن فلش ویروسی، رسیدن مایعات به صفحه تلویزیون یا اتصال کابل‌های نامناسب به تلویزیون باعث بروز این مشکلات می‌شود.

قطع و وصل شدن تلویزیون به طور کلی محدود به دو حالت است، اول حالتی که تلویزیون به طور کامل قطع شده و اصلا تصویری نمایش داده نمی‌شود اما پس از چند ثانیه انگار دوباره روشن می‌شود. حالت دیگر زمانی است که قسمتی از تصویر به شدت تیره شده است و تصویر آن قابل دیدن نیست. علت خرابی تلویزیون در این موارد می‌تواند عواملی مثل خراب شدن بک‌لایت، مین‌برد، پاور یا خود پنل اتفاق افتاده باشد.

به هر حال اگر این اتفاق برای شما افتاد، بهتر است ابتدا با خواندن این مقاله با افزایش اطلاعات خود راجع به این موضوع کمک گرفته سپس در راستای تعمیر و رفع مشکل دستگاه خود قدم بردارید.

خاموش و روشن شدن تلویزیون

دلایل قطع و وصل شدن تلویزیون ال‌جی

همانطور که پیش تر اشاره کردیم مشکلات مختلفی در سخت‌افزار تلویزیون شما ممکن است باعث قطع و وصل شدن تلویزیون شما بشود. در این مورد اولین چیزی که مهم است پیدا کردن مبدا و علت مشکل می‌باشد که این کار تنها توسط کارشناسان خبره انجام می‌گردد چرا که آن‌ها با وصل کردن دستگاه‌های مخصوص به بررسی کارکرد تلویزیون شما می‌پردازند و پس از پیدا کردن مبدا مشکل به رفع عیب آن می‌پردازند. در ادامه به علت‌های شایع قطع و وصل شدن تلویزیون می‌پردازیم.

خرابی بک‌لایت تلویزیون

بک‌لایت تلویزیون صفحه‌ای لامپ کشی شده برای روشنایی تصویر تلویزیون است که در پشت پنل اصلی تلویزیون قرار می‌گیرد، خرابی بک‌لایت تلویزیون که شامل قطع شدن یک سری از لامپ‌های بک‌لایت و کم کم سوختن همه آن‌ها می‌باشد. این امر باعث قطع شدن کامل تصویر تلویزیون شما می‌شود.

این موضوع در تلویزیون‌هایی که در بک‌لایت‌های آن‌ها از دوسری لامپ استفاده شده با اندکی تفاوت اتفاق می‌افتد، وقتی تلویزیون را روشن می‌کنیم سری معیوب لامپ‌ها یک لحظه روشن و بعد به طور کامل خاموش می‌شوند.

خرابی مین‌برد تلویزیون

مین‌برد قطعه‌ای در تلویزیون است که با بخش تصویر ارتباط تنگاتنگی داشته و خرابی این بخش ممکن است حتی باعث خاموش و  روشن شدن خودکار تصویر نیز شود.

ایراد در پنل دستگاه

پنل تلویزیون یا همان صفحه نمایش تلویزیون می‌تواند یکی از اجزایی باشد که باعث خاموش و  روشن شدن تلویزیون شود اگر چه این اتفاق به ندرت می‌افتد اما کار کردن بیش از حد تلویزیون، ریختن مایعات و ضربه خوردن آن می‌تواند عللی برای خاموش و روشن شدن تلویزیون باشد. تنها متخصصان این حوزه می‌توانند تشخیص دهند که اشکال در مین‌برد است یا خیر که برای این کار می‌توانید به یکی از مراکز تعمیرات تلویزیون ال‌جی مراجعه کنید.

خرابی برد پاور

بردپاور یکی دیگر از قطعات مهم تلویزیون است  که با تقسیم جریان الکتریکی در تلویزیون بین قطعات مختلف انرژی مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند. یکی از بخش‌هایی که در صورت آسیب یا ضعیف شدن برد پاور تحت تاثیر قرار می‌گیرد تصویر است، که در این مورد تصویر یا به طور کامل قطع می‌شود یا به شدت تیره می‌شود.

خاموش و روشن شدن تلویزیون

در این مقاله در مورد علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون صحبت کردیم، گفتیم تلویزیون‌ها در اثر خراب شدن مین‌برد، آب خوردن، ضربه دیدن، خرابی برد پاور، خرابی پنل دستگاه و خرابی بک‌لایت امکان دارد که دچار قطع و وصلی در تصویر شوند.

پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی علت قطع و وصل شدن تلویزیون خود با کارشناسان مرکز تعمیرات ال‌جی در ارتباط باشید.

آیا می دانید: 6 راه حل روشن نشدن تلویزیون

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =