نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خود به خود روشن یا خاموش شدن تلویزیون الجی

فهرست مطالب

خود به خود روشن یا خاموش شدن تلویزیون الجی: روی کاناپه خود در حال تماشای یک برنامه هستید که ناگهان تلویزیون الجی شما خود به خود خاموش یا روشن می شود. حتما تصادفی بوده، درسته؟ دوباره روشنش می کنی و به تماشا کردن ادامه می دهی. سپس چند ساعت بعد دوباره خاموش می شود. آیا این یک روح است؟ آیا گربه شما با شما مسخره بازی می کند؟ شاید، اما به احتمال زیاد این هیچ کدام نیست و شما به راحتی می توانید مشکل را برطرف کنید. کارشناسان ما به میلیون‌ها مشتری کمک می‌کنند تا از فناوری خود نهایت استفاده را ببرند و مشکلات دستگاه خود را حل کنند. در اینجا آنها پاسخ خواهند داد که چرا تلویزیون الجی شما به خودی خود روشن و خاموش می شود و برای جلوگیری از آن چه کاری می توانید انجام دهید.

خود به خود روشن یا خاموش شدن تلویزیون الجی

چرا تلویزیون الجی من خود به خود روشن یا خاموش می شود؟

این سوال ممکن است خنده دار به نظر برسد، اما اگر تلویزیون الجی شما ظاهراً ذهن خودش را دارد، احتمالاً نمی خندید. خبر خوب این است که رفع این مشکل ساده است – تا زمانی که بتوانید علت آن را شناسایی کنید. اگر تلویزیون الجی خود به خود روشن یا خاموش می شود، یا اگر با تلویزیون الجی مارک دیگری دچار همین مشکل هستید، در اینجا چیزی را باید امتحان کنید:

منبع برق خود را بررسی کنید

ابتدا تلویزیون الجی خود را از برق بکشید و به سیم برق نگاه کنید تا آسیب ببیند یا ساییده شود. اگر آسیب دیدید، با خیال راحت سیم را بردارید و آن را تعویض کنید. اگر مشکلی به نظر می رسد، مطمئن شوید که سیم آن را محکم به تلویزیون الجی وصل کرده و دوباره وصل کنید.

خود به خود روشن یا خاموش شدن تلویزیون الجی: همچنین ممکن است با پریز برق خود مشکل داشته باشید. تلویزیون الجی را به یک سوکت دیگر وصل کنید، ترجیحاً سوکتی که به کلید چراغ وصل نباشد. یا ممکن است مشکل از محافظ برق شما باشد. اگر از آن استفاده می‌کردید، سیم تلویزیون الجی را جدا کرده و مستقیماً به پریز برق وصل کنید.

کنترل از راه دور را بازرسی کنید

به کلیکگر خود، به خصوص دکمه پاور، نگاهی بیندازید. آیا گیر کرده است؟ اگر شما یا اعضای خانواده تان چیزی چسبناک روی آن ریخته باشید، ممکن است این اتفاق بیفتد. سعی کنید کنترل از راه دور خود را تمیز کنید تا زمانی که همه دکمه ها به درستی کار کنند. برای انجام ایمن این کار، ابتدا باتری ها را بردارید و هر گونه زباله بین دکمه ها را تکان دهید. سپس مقداری الکل مالشی را روی یک پارچه نرم یا سواب پنبه ای بریزید و کنترل از راه دور را پاک کنید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

همچنین می توانید باتری ها را تعویض کنید. وقتی قدرت کنترل از راه دور کم است، ممکن است سیگنال‌های تصادفی را به تلویزیون الجی شما ارسال کند.

به تایمر تلویزیون الجی خود نگاه کنید

تایمرهای خواب یک راه عالی برای اطمینان از خاموش شدن تلویزیون الجی در صورت خوابیدن روی مبل هستند. اما اگر یکی از اعضای خانواده شما بدون اینکه به شما بگوید آن را تنظیم کند، احتمالاً وقتی تلویزیون الجی شما هر شب خاموش می شود، آزرده خواهید شد. به تنظیمات خود بروید و تایمرهای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که غیرفعال هستند.

خود به خود روشن یا خاموش شدن تلویزیون الجی: حالت ECO را خاموش کنید

برخی از تلویزیون الجی ها دارای این گزینه هستند که برای کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شده است. به جای اینکه تلویزیون الجی شما خاموش شود، به حالت خواب کم مصرف می رود. با این حال، دستگاه‌هایی که از طریق CEC یا Wi-Fi به تلویزیون الجی شما متصل می‌شوند، می‌توانند به خودی خود باعث روشن شدن آن شوند. برای جلوگیری از این امر، حالت eco را در تنظیمات خود غیرفعال کنید.

به روز رسانی های سیستم عامل را بررسی کنید

این به‌روزرسانی‌ها (گاهی اوقات به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار نامیده می‌شوند) می‌توانند قابلیت‌های جدیدی را به تلویزیون الجی شما اضافه کنند یا باگ‌های شناخته شده را برطرف کنند. آنها با به‌روزرسانی‌های سیستم عامل تلفن شما قابل مقایسه هستند. به تنظیمات خود بروید و ببینید آیا به روز رسانی سیستم عامل موجود است یا خیر. فقط مراقب باشید: گاهی اوقات آنها بسته به سن یا مدل تلویزیون الجی شما می توانند مسائل جدیدی را معرفی کنند.

بازنشانی کارخانه ای را انجام دهید

خود به خود روشن یا خاموش شدن تلویزیون الجی: اگر همه این نکات را امتحان کرده اید و تلویزیون الجی شما همچنان به خودی خود روشن و خاموش می شود، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد کارخانه داشته باشید. با این کار هر گونه تنظیمات سفارشی یا دانلود برنامه پاک می شود، بنابراین فقط به عنوان آخرین راه حل از آن استفاده کنید. هر برند مراحل مختلفی برای انجام بازنشانی کارخانه ای دارد، بنابراین اگر نتوانستید آن را در تنظیمات خود پیدا کنید، راهنمای مالک تلویزیون الجی را برای اطلاع از مسیرها بررسی کنید.

مقالات مرتبط:

مراحل عیب یابی تلویزیون

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =