نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

حذف ویروس از گوشی الجی

فهرست مطالب

حذف ویروس از گوشی. دسکتاپ ها تنها دستگاه هایی نیستند که ویروس ها را جمع آوری می کنند. در حالی که این یک اتفاق رایج نیست، دستگاه های الجی واقعاً ممکن است از بدافزار رنج ببرند. اگر ویروسی گرفتید، می توانید برای خلاص شدن از شر آن، بازنشانی کارخانه ای انجام دهید، اما این بدان معناست که تمام داده های خود را از دست خواهید داد.

اگر از آنها نسخه پشتیبان تهیه نکنید، عکس‌ها، بازی‌های ذخیره‌شده، پیام‌های متنی و هر چیز دیگری از بین می‌روند. بدیهی است که تنظیم مجدد کارخانه باید آخرین گزینه شما باشد. بنابراین برای حذف ویروس از گوشی الجی خود بدون ریست فکتوری چه کاری می توانید انجام دهید؟

حذف ویروس از گوشی

بررسی گوشی الجی ویروسی

بسیاری از اوقات، وقتی مردم فکر می‌کنند که ویروس اندروید دارند، در واقع چیز مطیع‌تری است. فرض کنید گوشی اندروید شما هر بار که راه اندازی می شود از کار می افتد. یا شاید نمی توانید برنامه ها را از Play Store دانلود کنید. اینها لزوماً توسط ویروس ایجاد نمی شوند. پس نترسید! لیست ما از مشکلات رایج اندروید و نحوه رفع آنها را بررسی کنید. اگر هیچ یک از این نکات مشکل شما را برطرف نکرد، چند سوال از خود بپرسید:

  1. آیا پس از دانلود برخی از برنامه ها یا فایل ها، مشکل شروع شد؟
  2. آیا اخیراً برنامه ای را از منبع شخص ثالث (خارج از فروشگاه Play) بارگذاری کرده اید؟
  3. آیا روی تبلیغی ضربه زده اید که فایل یا برنامه ای را دانلود کرده است که نمی خواهید؟
  4. آیا این مشکل تنها زمانی رخ می دهد که یک برنامه خاص را اجرا می کنید؟

اگر پاسخ هر یک از موارد بالا مثبت است، این احتمال وجود دارد که بدافزاری در سیستم خود داشته باشید. خوشبختانه، ممکن است بتوانید آن را بدون بازنشانی کارخانه ای تعمیر کنید.

در امان ماندن از ویروس­ های اندروید

Google Play Protect اکنون بخشی از همه دستگاه‌های الجی است. این یک معیار امنیتی داخلی اندروید است که برنامه‌های موجود در دستگاه شما را اسکن می‌کند و موارد مضر را بررسی می‌کند. مهم نیست که برنامه‌ها را از کجا نصب می‌کنید، Play Protect از طریق آنها نگاه می‌کند. این بدان معناست که شما اساساً یک آنتی ویروس در گوشی خود تعبیه شده است.

اگر فقط برنامه‌ها را از Google Play نصب می‌کنید، احتمال اینکه ویروس گوشی را دریافت کنید بسیار کم است. Google تمام برنامه های اضافه شده به Google Play را از نظر رفتارهای مخرب اسکن می کند و متخلفان را حذف می کند. در حالی که برخی از شکاف ها از بین می روند، بعید است که یک برنامه ویروس را از Play Store نصب کنید.

نصب از منابع دیگر کاملاً متفاوت است. اخیراً، برنامه‌های دانلود شده از فروشگاه برنامه شخص ثالث 9Apps ثابت کردند که منبع بدافزار Agent Smith هستند. دانلود برنامه‌ها از وب‌سایت‌های تصادفی، به‌ویژه برنامه‌های «کرک‌شده» (پیشنهادات پولی که به‌طور غیرقانونی به صورت رایگان ارائه می‌شوند)، یک راه عالی برای دریافت بدافزار است. اگر برنامه‌ها را بارگذاری جانبی انتخاب کردید، مطمئن شوید که به مکانی که آنها را از آن دانلود می‌کنید اعتماد دارید.

با این حال، این بدان معنا نیست که هر برنامه در Google Play مفید است. برنامه های کلاهبرداری ممکن است پول شما را بیهوده بگیرند و بسیاری از برنامه های رایگان از مجوزهای تلفن برای سرقت اطلاعات شما سوء استفاده می کنند. اما اینها نگرانی های جداگانه ای از ویروس های اندروید هستند.

مانند سایر پلتفرم‌ها، عقل سلیم به شما کمک می‌کند از ویروس جلوگیری کنید. از وب‌سایت‌های مبهم دانلود نکنید، سعی کنید از ضربه زدن روی تبلیغات خودداری کنید و مراقب مجوزهای برنامه باشید.

برنامه هایی برای پاک کردن گوشی از ویروس

Play Store میزبان ده ها برنامه حذف ویروس اندروید است. با این حال، اکثر آنها نفخ کرده اند و از شما می خواهند برای ویژگی هایی که به آن ها نیاز ندارید، هزینه پرداخت کنید. با این حال، چند مورد ارزش استفاده وجود دارد.

اگر فکر می کنید به بدافزار اندروید آلوده شده اید، بد نیست یکی از برنامه های زیر را نصب کرده و اسکن کنید. اگر از نکات عقل سلیم بالا پیروی کنید، دیگر نیازی به نگهداری آن ندارید.

Malwarebytes

یکی از قابل اعتمادترین نام ها در امنیت دسکتاپ، Malwarebytes یک برنامه اندروید نیز ارائه می دهد. نسخه رایگان گوشی شما را برای بدافزار اسکن می کند و هر تهدیدی را که پیدا می کند حذف می کند. همچنین دارای یک ویژگی ممیزی برای مجوزهای برنامه است، بنابراین می توانید از آنچه که هر کدام به آن دسترسی دارند، پیگیری کنید. و تبلیغات هم ندارد.

نسخه Premium با قیمت 12 دلار در سال، قابلیت تشخیص بلادرنگ و سایر ویژگی‌هایی را که اکثر مردم به آن نیاز ندارند، اضافه می‌کند. برای یک برنامه اسکنر و پاک کننده ویروس بیهوده برای Android، این بهترین گزینه است.

آنتی ویروس رایگان بیت دیفندر

Bitdefender یکی دیگر از برنامه های حذف ویروس جامد است، عمدتاً به دلیل سبک وزن بودن. اسکن ابری به این معنی است که تأثیر کمی روی دستگاه شما می‌گذارد، و این برنامه با مجموعه‌ای از امکانات اضافی آزاردهنده، پیشنهاد اصلی خود را مختل نمی‌کند.

همچنان تبلیغاتی برای ارتقاء به نسخه کامل خواهید دید، اما اگر بتوانید آنها را نادیده بگیرید، این یک برنامه عالی برای اسکن سریع ویروس اندروید است.

برنامه های آنتی ویروس اندروید برای جلوگیری

اینها تنها دو مورد از بسیاری از برنامه های اسکن ویروس اندروید هستند، اما می توانید تقریباً همه برنامه های دیگر را نادیده بگیرید. پیشنهادات شرکت‌های بزرگ مانند Avast، Norton، Avira و موارد مشابه، همگی مملو از زباله هستند و برای سیستم شما سنگین هستند.

بسیاری از تقویت‌کننده‌های RAM و ابزارهای تمیزکننده‌ای که بیشتر از اینکه مفید باشند، مضر هستند. و بسیاری از عملکردهایی که آنها تبلیغ می کنند قبلاً در Android ساخته شده است. مرورگرهایی مانند کروم از قبل وب سایت های خطرناک را شناسایی و مسدود می کنند. ویژگی Find My Phone گوگل می تواند تلفن گم شده شما را پیدا کند. و شما می توانید مجوزهای برنامه را به تنهایی مدیریت کنید.

شرکت‌های امنیتی سعی می‌کنند شما را بترسانند تا برنامه‌های رایگان خود را برای «ایمنی» دانلود کنید، سپس از شما ناراحت می‌شوند که با یکسری ویژگی‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید، آن را به نسخه پولی ارتقا دهید. بدانید که هرگز نباید برای یک برنامه آنتی ویروس اندروید هزینه کنید!

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: 7 نکته مهم شارژ نشدن گوشی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − هشت =