نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تلویزیون منحنی الجی

فهرست مطالب

در نسل جدید تلویزیون ­ها شامل پبشرفت و زیبایی چشم گیری هستیم. همانطور که حتما دیده­اید نسل جدیدی از تلویزیون ­ها هم اکنون در بازار وجود دارد که شرکت ­های بزرگی هم چون سامسونگ، الجی و… قریب به 10 سال است که دارند بر روی آن­ها کار می­کنند. تلویزیون ­های با صفحه نمایش اولد یکی از شگفتی­ های نسل جدید تلویزیون ­ها هستند که نگاه ­های بسیاری را به خود خیره کرده ­اند. اما بپردازیم به اینکه آیا این نوع تلویزیون ­ها همانقدر که از زیبایی ظاهری بالایی برخوردار هستند کیفیت و میزان کارکرد مناسبی دارند یا خیر؟ در ادامه به توضیح کامل این نوع صفحه نمایش و نحوه کار کرد آن و مناسب بودن یا نبون خرید آن برای هر کس می­پردازیم. با ما همراه باشید.

تلویزیون منحنی چیست؟

نمایشگر­های اولد که در تلویزیون ­های جدید استفاده می­شوند از تکنولوژی تازه ای برای نمایش تصویر در آنها استفاده شده است. این تکنولوژی برای نمایش تصویر به پنل تابش نور تصویر نیاز ندارد و برای اینکه تصویر را به نمایش بگذارد باید جریان الکتریکی را از طریق مواد الکترولومینسانس آلی عبور دهد. به این نوع نمایشگر­ها که می­توانند تصویر را بدون استفاده از پنل نور نمایش دهند خودتابش نامیده می­شوند. نمایشگر­های خودتابش بدون هیچ نیازی به پنل نور تصویر را تولید می­کنند. این در حالی است که بسیاری از نمایشگر­های LCD برای نمایش تصویر به پنل نوری نیاز دارند.

تلویزیون منحنی الجی

نمایشگر اولد برای چه محصولاتی استفاده می­شود؟

بیشترین جایی که در آن استفاده از نمایشگر­های اولد مشاهده می­شود تلویزیون و گوشی­های هوشمند است. چندین سال است که شرکت­ های بزرگ دنیا بر روی پروژه­های نمایشگر­های اولد در حال کار کردن هستند، در طی این سال­ها توانسته اند هزینه ساخت این نمایشگر­ها را به طور چشم گیری کاهش دهند. در برخی از محصولات گوشی و لپ­تاپ نیز استفاده از این تکنولوژی دیده میشود اما به دلیل هزینه ­های ساخت بالا این کار فراگیر نیست مگر در موارد گوشی ­های لاکچری و تلویزیون­ های رول شونده الجی یا نمایشگر­های کاملا شفاف.

نمایشگر اولد چه معایبی دارد

 روی هم رفته پیشرفت در تلویزیون­ ها موجب بهتر شدن آن­ها می ­شود. مخصوصا امروزه که نمایشگر­های LCD از دور بازار حذف شده اند و نمایشگر­های پیشرفته تر و بهتری به وجود آمده است می­شود تفاوت محسوس میان این آن­ها با هم را دید. در نمایشگر اولد هر کدام از پیکسل­ ها به طور جداگانه کار می­کنند و خاموش و روشن می­شوند که موجب تشکیل رنگ سیاه می­شود. برخی تلویزیون‌های LCD برای بهبود نسبت کنتراست، از الگوریتم‌هایی برای بخش‌بندی کردن پنل پس‌زمینه استفاده می‌کنند تا سطوح بهتری از رنگ سیاه نمایش داده شود. اگرچه این کار تا حدی جواب می‌دهد، اما اطراف بخش‌های روشن یک نوع هاله به نمایش درمی‌آید و از طرف دیگر برای تصاویری که به اندازه‌ی کافی روشن نیستند، جزئیات زیادی از دست می‌رود.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت پنل‌های اولد، به‌خصوص برای گیمرها، تأخیر پایین پیکسل‌ها برای نمایش محتواهای مختلف است. این تأخیر پایین در کنار بهینه‌سازی‌های شرکت‌هایی مانند ال‌جی، باعث شده که مانیتورهای اولد در بین گیمرها طرفداران پروپاقرص زیادی پیدا کنند. البته باید خاطرنشان کنیم که برای بهره‌گیری از تمام توان نسل جدید کنسول‌هایی مانند سری ایکس ایکس‌باکس و پلی‌استیشن ۵ باید از پورت HDMI 2.1 استفاده کنید ولی برخی مانیتورها فاقد چنین پورتی هستند.

تلویزیون منحنی الجی

در این مقاله بر آن شدیم تا شما را با موضوع تلویزیون­های OLED که نوعی از تلویزیون­ های مدرن هستند و از پنل نوری برای تشکیل تصویر استفاده نمی­کنند و خود به تنهایی تصویر را تشکیل می­دهند صحبت کنیم. درباره دیگر موضوعات این مقاله راجع به مزایا و معایب تلویزیون­های اولد صحبت کردیم. اگر قصد خرید تلویزیون ­های اولد را داشتید حتما سری به سایت الجی بزنید. کارشناسان این بخش می­توانند به خوبی شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

آیا می دانید: دلایل کار نکردن ریموت تلویزیون الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 3 =