نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی

فهرست مطالب

در بیشتر مواقع، می‌توانید روی ماشین ظرفشویی مطمئن ال‌جی خود حساب کنید تا بدون ایجاد استرس، کار خود را انجام دهد. با این حال، با گذشت زمان ماشین ظرفشویی تحت تأثیر مواد غذایی و ضایعات معدنی قرار می گیرد و ممکن است قطعات خراب شوند. بیشتر مشکلات به دلیل عدم نگهداری ایجاد می شود، مانند استفاده منظم از محلول تمیز کننده ماشین ظرفشویی از طریق ماشین ظرفشویی برای تمیز نگه داشتن آن و در بهترین حالت.

4 مشکل رایج ماشین ظرفشویی ال جی

برای حفظ بهترین حالت ماشین ظرفشویی، LG انجام تعمیر و نگهداری دوره ای را توصیه می کند. نگهداری از ماشین ظرفشویی به سادگی قرار دادن 1-2 فنجان سرکه سفید در ماشین ظرفشویی خالی و سپس اجرای یک چرخه معمولی (ماهی یکبار) است. سرکه ذرات غذا و مواد معدنی را که در داخل ماشین ظرفشویی، روی در و قسمت های داخلی جمع شده اند، تجزیه می کند. تمیز کردن بازوهای اسپری، فیلترها و شکاف هوا نیز باعث دوام بیشتر ماشین ظرفشویی شما می شود و مشکلات ماشین ظرفشویی را کاهش می دهد. محصولات تمیز کننده مخصوص ماشین ظرفشویی را نیز می توان خریداری کرد.

ماشین ظرفشویی تخلیه نمی کند

مشکلات تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی در اکثر ماشین های ظرفشویی رایج است. علت این مشکل معمولاً انسداد ذرات غذا در فیلتر یا شلنگ تخلیه، پمپ معیوب، پیچ خوردگی شیلنگ تخلیه یا معیوب بودن شیر چک (فلاپ) است. گاهی اوقات ممکن است کیت برقی باز نشود یا پمپ ماشین ظرفشویی از کار بیفتد.

برای رفع مشکلات زهکشی

  1. اگر ماشین ظرفشویی دارید، از جمله فیلتر، دفع زباله و شکاف هوا را تمیز کنید.
  2. بررسی کنید که شلنگ تخلیه پیچ خورده نباشد. بررسی کنید که اگر به کابینت سینک (یک حلقه بالا) وصل شده باشد، به درستی وصل شده باشد و فاضلاب به ماشین ظرفشویی برنگردد.
  3. شلنگ تخلیه را جدا کنید و مطمئن شوید که مسدود نشده است.
  4. پانل دسترسی پایین یا کیک پلیت را بردارید و پمپ را از نظر علائم آسیب، به ویژه به پروانه بررسی کنید. شیر چک خروجی یا محفظه پمپ تخلیه را برای علائم آسیب بررسی کنید. همچنین، کیت شیر ​​برقی روی پمپ تخلیه را برای ایراد بررسی کنید.
  5. پمپ و شیر برقی را برای تداوم با مولتی متر تست کنید.
  6. قطعات معیوب را تعویض کنید.

ماشین ظرفشویی نشتی دارد

نشتی ماشین ظرفشویی معمولاً به دلیل معیوب بودن شیر ورودی آب، آب بند درب، پمپ ماشین ظرفشویی یا شلنگ تخلیه ایجاد می شود. برای تشخیص مشکل، بررسی اینکه نشتی از کجا آمده است کمک می کند. اگر به نظر نمی‌رسد آب از درزگیر فرسوده در می‌آید، با برداشتن پانل دسترسی پایین یا صفحه ضربه‌ای باید متوجه شوید که کدام قسمت باعث نشتی شده است.

با گذشت زمان، شیلنگ های ماشین ظرفشویی (شلنگ تخلیه، شیلنگ پمپ، خط تامین آب) ممکن است شل شوند، یا ممکن است مهر و موم خراب شود. شیلنگ ها همچنین می توانند ترک بخورند و باعث نشت آب شوند. اگر متوجه مشکلی در شیلنگ ماشین ظرفشویی شدید، باید آن را تعویض کنید.

شیر ورودی آب میزان آبی که ماشین ظرفشویی را پر می کند را کنترل می کند. اگر دریچه باز شود، می تواند باعث نشتی ماشین ظرفشویی شود. این شیر به شیلنگ های تامین آب متصل است که آب را به داخل ماشین ظرفشویی می آورد و وان ماشین ظرفشویی را پر می کند. اگر شیر ورودی آب معیوب باشد، باید تعویض شود.

اگر پمپ ماشین ظرفشویی معیوب باشد، اغلب به دلیل خرابی پروانه، می تواند باعث نشتی شود و معمولاً نیاز به تعویض دارد. همچنین بهتر است درزگیر درب ماشین ظرفشویی فرسوده را به جای تلاش برای تعمیر آن تعویض کنید.

ماشین ظرفشویی نویز دارد

اگر ماشین ظرفشویی شما صدای بیش از حد یا غیرعادی تولید می کند، معمولاً به دلیل فرسوده بودن قطعه است. تکه های غذا، تکه های شیشه یا سایر اشیاء نیز می توانند گیر کنند یا باعث انسداد شوند که منجر به صدای غیرعادی ماشین ظرفشویی می شود. یک قفل معیوب درب همچنین می تواند باعث شود ماشین ظرفشویی به طور مداوم بوق بزند.

برای رفع صدای ماشین ظرفشویی

  1. بررسی کنید که ظروف و قفسه های ظرف به درستی و ایمن قرار گرفته باشند. مطمئن شوید که بازوهای اسپری می توانند بدون انسداد بچرخند.
  2. بررسی کنید که بلبرینگ های بازوی اسپری، حلقه ها و مهر و موم ها شل یا فرسوده نشده باشند.
  3. اگر صدای کوبیدن شنیدید، بررسی کنید که شلنگ تخلیه محکم باشد و مشکلی ایجاد نکرده باشد.
  4. قطعات داخلی را برای ایرادهایی که باعث ایجاد صدا می شوند بررسی کنید. صدای وزوز، جیغ یا ساییدن در طول چرخه تخلیه نشان دهنده خرابی پمپ تخلیه است. اگر پمپ معیوب باشد، ماشین ظرفشویی با پمپ گردش معمولاً در طول چرخه شست و شو، صدای جیغ یا خش خش مداوم تولید می کند. اگر شیر ورودی آب معیوب باشد، اغلب صدای وزوز یا جیغ بلندی ایجاد می کند. مدل‌های ال‌جی با تیغه خردکن ممکن است در صورت شنیدن صدای خراشیدن معیوب باشند که می‌تواند ناشی از گیر کردن مواد غذایی در مجموعه تیغه خردکن باشد.

ماشین ظرفشویی کار نمی کند

اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما کار نمی کند، ممکن است راه حل ساده ای وجود داشته باشد یا ممکن است به خدمات یک متخصص آموزش دیده نیاز داشته باشد. دلایل معمولی عبارتند از قطع شدن مدار قطع یا قفل درب معیوب.

برای اینکه ماشین ظرفشویی دوباره کار کند مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. بررسی کنید که ماشین ظرفشویی به برق وصل باشد و قطع کننده مدار قطع نشده باشد.
  2. بررسی کنید که خط تامین آب به ماشین ظرفشویی متصل باشد، زیرا برای کار کردن به آب نیاز دارد.
  3. بررسی کنید که درب کاملاً بسته باشد و قفل درب به درستی کار کند. اگر درب به درستی با در بسته بسته نشود، این ویژگی ایمنی کار ماشین ظرفشویی را متوقف می کند. معمولاً می توانید بشنوید که قفل درب درست کار می کند یا خیر. برای بررسی قفل در، باید یک پانل دسترسی برداشته شود و قفل درب از نظر مقاومت با یک مولتی متر تست شود.
  4. بررسی کنید که قطعات داخلی به درستی کار می کنند. اگر یک قطعه ضروری مانند رله استارت موتور، فیوز حرارتی یا موتور محرک معیوب باشد، ماشین ظرفشویی احتمالا روشن نمی شود. قطعات داخلی را می توان برای آسیب دیدگی بررسی کرد و با برداشتن پانل دسترسی پایین یا کیک پلیت با مولتی متر تست کرد.
  5. کنترل پنل و برد کنترل اصلی را بررسی کنید. ایرادهای این قطعات نسبتاً نادر است، اما اگر ایرادی وجود داشته باشد، احتمالاً ماشین ظرفشویی را از کارکرد صحیح جلوگیری می کند. تنظیم مجدد ماشین ظرفشویی ممکن است مشکل را حل کند. دستورالعمل های تنظیم مجدد ماشین ظرفشویی را می توان در کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی یافت، اگرچه ممکن است برخی از مدل ها دارای دکمه تنظیم مجدد باشند یا قطع برق ممکن است باعث بازنشانی شود. در صورت خرابی برد کنترل، باید توسط یک متخصص آموزش دیده بررسی شود و در صورت معیوب بودن، تعویض شود.

مقالات مرتبط:

ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 13 =