نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر موتور ظرفشویی ال جی

فهرست مطالب

آموزش تعمیر موتور ظرفشویی ال جی

تعمیر موتور ظرفشویی ال جی یکی از خرابی‌های نه چندان شایع مشاهده شده در ماشین‌های ظرفشویی، خرابی موتور است. کاربرانی که در طول روزهای اخیر متوجه وجود اشکال و خرابی در موتور ماشین لباسشویی خود شده‌اند، می‌توانند جهت دریافت سرویس‌های تخصصی مرتبط با این بخش از دستگاه با کارشناسان ما در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرند. خرابی موتور شستشوی ماشین ظرفشویی نشانه‌هایی دارد که با دقت به آنها می‌توان از خرابی این بخش مطمئن شد.

برای مثال اگر ماشین ظرفشویی صدای وزوز بلند تولید می‌کند یا ماشین ظرفشویی هنگام کار جیغ می‌کشد و یا در هنگان کار کردن کلاً آب اسپری نمی‌‌کند، می‌توان احتمال داد که موتور ظرفشویی خراب شده است. در اینصورت توصیه می‌شود در اسرع وقت با یکی از مراکز مجاز تعمیرات لوازم خانگی ال جی تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر نیاز به دریافت سرویس تعمیر موتور ظرفشویی ال جی را ثبت نمایید.

مراحل تعمیر موتور ظرفشویی ال جی

برای تعمیر موتور ظرفشویی ال جی به ابزار و قطعاتی چون موتور شستشوی جدید، بست‌های فلزی، مجموعه پیچ گوشتی (ستاره‌ای) و انبردست نیاز خواهید داشت. پس از تهیه این موارد، دوشاخه ظرفشویی را از برق بکشید و مراحل درج شده در بخش زیر را دنبال نمایید.

  1. برداشتن سبدها و فیلترها و در آوردن صفحه‌ی زیری

در اولین مرحله از تعمیر موتور ظرفشویی ال جی نیاز است برای پیشگیری از ریخته شدن آب درون فیلتر ظرفشویی به بیرون، سبد پایینی و فیلتر را از داخل ماشین ظرفشویی باز کرده و آب داخل قسمت فیلتر را با استفاده از یک اسفنج تخلیه کنید. شیلنگ آب را از ماشین ظرفشویی باز کنید تا مانع کار شما نباشد. پس از این کار ظرفشویی را به پشت قرار دهید. پنل زیرین ماشین را درآورید. قبل از جدا کردن کامل پنل، سیم‌های سنسور را در آورید تا جدا کردن پنل راحت شود.

  1. در آوردن پمپ تخلیه و پمپ شستشو

 دومین مرحله از تعمیر موتور ظرفشویی ال جی اختصاص به درآوردن پمپ تخلیه و شستشو دارد. پس از خارج کردن پنل، پمپ شستشو در دسترس شما خواهد بود. از آنجا که  ممکن است پمپ تخلیه مانع دسترسی آسان به پمپ شستشو شود ابتدا پمپ تخلیه را باز نمایید. برای این کار پیچ‌ها و سیم‌ها را باز کرده و جدا کنید. از اتصالات الکتریکی موجود یک عکس بگیرید. (پمپ شستشو توسط یک کلیپس فنر به بدنه وصل شده است). با رعایت احتیاط فنر را آزاد کنید و شیلنگ‌ها را از پمپ جدا کنید. برای این کار باید بست‌های فلزی را توسط انبردست به بیرون بکشید. به ترتیب شیلنگ‌ها–ابتدا شیلنگ خارچی و سپس شیلنگ داخلی- را جدا کنید.

  1. قرار دادن کلیپس فنری وری و بست‌های فلزی جدید و وصل کردن شیلنگ‌ها

 پس از خارج کردن موتور شستشوی قدیمی، کلیپس فنر در دسترس شما خواهد بود. (نحوه‌ی نصب و در آوردن آن دقت کنید. می‌توانید یک عکس تهیه کنید). کلیپس فنر موتور قدیمی را خارج کرده و بر روی موتور جدید نصب کنید. برای خارج کردن فنر کافی است آنرا در جهت عقربه‌ی ساعت بپیچانید. بست‌های کارخانه‌ای جدید را به جای بست‌های فلزی قدیمی استفاده کنید. شیلنگ‌ها را به لوله‌های پمپ جدید وصل کرده و بست‌ها را محکم کنید. پس از محکم کردن بست‌ها، پمپ را سر جایش قرار دهید و دو شیلنگ داخلی را به لوله‌ها وصل کرده و بست‌ها شان را محکم کنید. در ادامه برای کامل کردن کار تعمیر موتور ظرفشویی، شیلنگ جلویی را وصل کرده و بست آن را سفت کنید.

  1. اتصال دوباره سیم‌ها و نصب پمپ تخلیه و نصب میکروسویچ آنتی-فلود و پنل زیری

در این مرحله می‌بایست سیم‌های پمپ شستشو را نصب کنید و سایر قطعات دیگر را به جای اول خود بازگردانید. پمپ تخلیه را سرجایش قرار داده و پیچ‌هایش را ببندید و کابل‌های برق آن را نصب کنید. پنل زیر ماشین را درآورید و سیم‌های میکروسویچ آنتی-فلود را نصب کنید. پنل را در سرجایش نصب و پیچ‌های را محکم کنید. ماشین ظرفشویی را به حالت اول بازگردانید. با این کار تعمیر موتور ظرفشویی ال جی به پایان می‌رسد. شیلنگ آب و دوشاخه‌ی را مجدداً نصب کرده و از درستی عملکرد ماشین ظرفشویی را تست کنید. (در صورت نیاز به راهنمایی‌ جهت انجام هر یک از این مراحل می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات لوازم خانگی ال جی تماس بگیرید).

نمایندگی تعمیر ظرفشویی ال جی

تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی در مرکز تعمیرات لوازم خانگی ال جی، توسط کارشناسان کاربلد و با استفاده از تجهیزات تخصصی این حوزه انجام پذیرد از این‌رو، نه تنها عیوب ایجاد شده در ظرفشویی ها مرتفع می گردد بلکه به دلیل اِعمال گردگیری ها، تنظیمات تخصصی و عملیات ویژه در حین تعمیر، کیفیت اولیه دستگاه بازیابی می گردد.

برخی از رایج ترین اشکالات پیش آمده در این دستگاه که توسط کارشناسان مرکز تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی برطرف می‌گردد عبارت است از تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی، تعمیر موتور ظرفشویی ال جی، تعویض هیتر ماشین ظرفشویی، تعویض پمپ تخلیه، تعویض واشر در ماشین ظرفشویی، تعویض ترموستات، تعویض محفظه مواد شوینده و …. .

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − چهار =