نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیرات تلویزیون جی پلاس

فهرست مطالب

تعمیرات جی پلاس، موضوعی است که امروزه با ورود انواع تلویزیون‌های جدید جی پلاس، جبهه متفاوتی در مقایسه با تعمیرات سایر تلویزیون‌ها به خود گرفته است. اینکه این تلویزیون‌ها آیا واقعا ساخت خود ایران می‌باشند و کدام قطعات آن از داخل یا خارج کشور تهیه می‌شوند، ما را با چالش خرید و تعمیر تلویزیون جی پلاس روبه‌رو می‌کند، زیرا که گارانتی و امکان تعمیرات تلویزیون جی پلاس خریداری شده برای ما بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

تلویزیون جی پلاس و گارانتی تعمیرات

یکی از مهمترین فعالیت‌های این شرکت در زمینه فروش و ارائه خدمات گارانتی و تعمیرات تلویزیون‌های ال جی بوده، اما در سال‌های اخیر (به دلیل برخی مسائل) شرکت ال جی از فروش محصولات خود به شرکت‌های وارداتی نظیر گلدیران خودداری نمود که این امر باعث شد شرکت‌های ایرانی به جای واردات انواع برندهای خارجی دیگر، اقدام به تولید محصولی با اساس تولید داخلی کند. برخی قطعات اولیه این تلویزیون‌ها از کشورهای خارجی تهیه شده و برخی دیگر قطعاتی است که در داخل کشور تولید می‌شود. این محصولات با برند “جی پلاس” در سال‌های اخیر روانه بازار شده و انواع مدل‌های آن در داخل کشور تولید می‌شود. در این بین تعمیرات تلویزیون‌های جی پلاس از اهمیت اساسی برخوردار است.

تعمیر تلویزیون جی پلاس

امروزه تلویزیون به عنوان بزرگترین و عمومی‌ترین وسیله پخش تصویر و موزیک، علاوه بر یک وسیله ضروری برای سرگرمی اعضای خانواده، به عنوان یک ابزار کاری برای مکان‌های عمومی و خصوصی جهت نمایش اطلاعات در ابعاد بزرگ به کار می‌رود. لذا طبیعی است در صورت خرابی، تعمیر تلویزیون جی پلاس خود را در اولین فرصت پیگیری کرده و با عیب یابی صحیح نسبت به تعمیر تلویزیون توسط مرکز تعمیرات مجاز جی پلاس اقدام نمایید.

هر وسیله‌ی الکترونیکی پس از مدتی استفاده دچار خرابی‌هایی می‌شود که نیاز به تعمیر دارد؛ تلویزیون‌های هوشمند جی پلاس نیز از این قضیه مستثنی نیستند. این روزها که تلویزیون‌ها دارای امکانات پیشرفته‌ای از قبیل متصل شدن به اینترنت، برقراری تماس تصویری، نصب اپلیکیشن‌های مختلف و … هستند، نسبت به گذشته کاربران بیشتری از آن‌ها استفاده می‌کنند، به همین دلیل منطقی است که زودتر از تلویزیون‌های گذشته دچار خرابی شوند. توجه داشته باشید که عیب‌یابی و تعمیر تلویزیون‌ جی پلاس نیازمند تجهیزات پیشرفته است و خود کاربر نمی‌تواند مشکلات آن را رفع نماید. معمولا تعمیرات تلویزیون جی پلاس در چند زمینه‌ی عمده انجام می‌گیرد که در ادامه همه‌ی آن‌ها را مورد بررسی خواهیم داد.

تعمیر تلویزیون جی پلاس

عمده‌ترین تعمیرات تلویزیون جی پلاس

همانطور که گفته شد با ورود تلویزیون‌های جی پلاس به بازار، دغدغه‌های زیادی برای کاربران ایجاد شد که آیا این تلویزیون‌ها ساخت ایران هستند یا برخی از قطعات آن‌ها از خارج کشور وارد می‌شوند؟ یکی از مسئله‌هایی که کاربران هنگام خرید تلویزیون بدان توجه می‌کنند داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر است. مجموعه‌ی ما این اطمینان را به شما مشتریان عزیز می‌دهد که تعمیر تلویزیون جی پلاس، با ضمانت و گارانتی معتبر انجام می‌گردد و نیازی نیست برای این مسئله نگران باشید. همچنین تلویزیون‌های جی پلاس، دستگاه‌های مرغوب و باکیفیتی هستند که تا به الان رضایت میلیون‌ها نفر را به دست آورده‌ است.

بیشترین تعمیراتی که در حوزه تلویزیون‌های جی پلاس انجام می‌گیرد مربوط به خرابی هر یک از قطعات صفحه نمایش، مادر برد، صدا و حتی کانال‌یابی و حتی مشکلات نرم افزاری می‌باشد. لذا عمده‌ترین عیوبی که ممکن است این تلویزیون‌ها با آن مواجه شده و جهت تعمیر به واحد تعمیرات جی پلاس عودت داده می‌شوند، شامل موارد زیر است:

تلویزیون صدا ندارد

در ابتدا از میوت (mute) یا کم بودن صدا مطمئن شده و سپس یک هدفون را به ورودی هدفون تلویزیون وصل کنید، در صورتی که صدا داشته باشید، مشکل از اسپیکر تلویزیون می‌باشد.

خطوط افقی و عمودی روی صفحه نمایش

تجربیات و سوابق بدست آمده در تعمیرات جی پلاس نشان می‌دهد عمده دلایل وجود این مشکل، ناشی از دستگاه‌های ورودی مانند آنتن و یا ماهواره و یا کابل دستگاه‌های جانبی می‌باشد. همچنین خطوط افقی، بیشتر بیانگر خرابی برد TCON است.

چشمک زدن چراغ پاور

اگر هنگام روشن کردن دستگاه، چراغ پاور چشمک می‌زند، کلید پاور را به مدت 5 ثانیه نگه دارید تا مشکل برطرف گردد؛ در صورتی که دستگاه هنگ کرده و مشکل حل نشد، احتمالا مشکل از خرابی بک لایت یا پنل صفحه نمایش می‌باشد که در این حالت باید سراغ برگه گارانتی تعمیرات جی پلاس رفته و اقدامات لازم را جهت بررسی انجام دهید.

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون

روشن نشدن دستگاه

در تعمیرات تلویزیون‌های جی پلاس، اغلب شاهد خاموشی تلویزیون به دلیل نوسانات برق، عیوب مربوط به برد تغذیه و اتصالات دستگاه می‌باشیم. توصیه می‌کنیم قبل از بررسی هر اقدامی، از وجود جریان برق و سالم بودن محافظ الکتریکی اطمینان داشته باشید و در غیر این صورت نسبت به تعمیر تلویزیون جی پلاس خود توسط نمایندگی مجاز گلدیران اقدام نمایید.

تعمیر خاموشی خودکار تلویزیون جی پلاس

ممکن است در حین تماشا، شاهد خاموشی ناگهانی تلویزیون جی پلاس شوید، نگران نباشید با تست چند مورد می‌توانید اقدام به تعمیر تلویزیون جی پلاس خود در منزل نموده و بی‌نیاز از رجوع  به گارانتی تعمیرات جی پلاس گردید. این موارد عبارتند از:

  • مطمئن شوید گزینه تایمر خواب (Sleep) از منوی زمان، فعال نیست.
  • برخی مدل‌های جی پلاس گزینه‌ای تحت عنوان “خاموش شدن در حالت بدون سیگنال” که باعث می‌شود دستگاه در حالتی که سیگنال قطع باشد، خودکار قطع شود.
  • در برخی مدل‌ها در صورت فعال بودن گزینه “یاد آوری سلامتی” باعث خاموشی دستگاه می‌شود.
  • دستگاه‌های جانبی و پریز را از اتصالات حذف کرده و مستقیم تلویزیون را به جریان برق بزنید.
  • در نهایت باتری کنترل را در بیاورید تا مطمئن شوید تا کنترل سیگنال اشتباه به تلویزیون ارسال نمی‌کند.

تعمیرات صفحه نمایش تلویزیون جی پلاس

صفحه نمایش تلویزیون شما ممکن است به دلایل مختلفی مانند خرابی مادربرد، خرابی بک لایت، برد TCON و حتی انواع ضربه و آب خوردگی خود پنل صفحه نمایش، معیوب گردد که علائم خرابی به شکل‌های مختلف روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. عیب‌یابی و تعمیر تلویزیون جی پلاس، با توجه به نوع علائم ظاهر شده با هم متفاوت هستند؛ مهم‌ترین علائم خرابی صفحه نمایش عبارتند از:

خط های عمودی روی صفحه نمایش

اگر خط عمودی به وجود آمده به صورت سراسری از بالاترین نقطه صفحه تا پایین‌ترین نقطه آن کشیده شده باشد، در این حالت برد تیکان یا فلت‌های ارتباطی دچار عیب شده و هزینه تعمیر تلویزیون جی پلاس شما خیلی کمتر از تعویض کل پنل، به دلیل شکستگی خواهد شد که در این حالت خطوطی نامنظم رنگی در صفحه پدیدار می‌شوند.

آب خوردگی صفحه تلویزیون جی پلاس

نفوذ هرگونه مایعات مانند آب و انواع اسپری‌ها به داخل پنل، باعث تیره شدن قسمتی از تصویر یا دو تیکه شدن تصویر و یا ایجاد خطوطی روی تصویر می‌شود. این مشکلات به دلیل ایجاد نوسان و اتصال در برد تیکان یا فلت‌های ارتباطی بوده و امکان تعویض این قطعات در محل امکان‌پذیر می‌باشد.

آبخوردگی تلویزیون جی پلاس

یک رنگ عادی تمام صفحه را فرا گرفته است

وجود مشکل در لایه اصلی پنل (Liquid)، باعث ایجاد رنگ جدید در نمایشگر یا هاله‌ای غیرطبیعی از رنگ‌ها در صفحه تلویزیون می‌شود. در این صورت بهتر است از خیر پنل گذشته و به فکر تلویزیونی جدید باشید، چون هزینه تعویض پنل برابر 85 درصد کل قیمت یک تلویزیون می‌باشد.

نقاط سفید نورانی یا قرمز روی صفحه

در صورتی که منطقه‌ای از پیکسل‌های اطراف هم (همان نقطه‌ای که روی صفحه می‌بینید) به رنگ اصلی پیکسل یعنی قرمز یا سفید بماند نشان از خرابی پیکسل می‌باشد که همواره روشن می‌ماند. در ضمن پیکسل سوخته که روشن نمی‌شود نیز همواره به رنگ سیاه باقی می‌ماند.

سوالات متداول در تعمیر تلویزیون جی پلاس

چرا تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد؟

اصولا زمانی که این مشکل به وجود می‌آید بک لایت تلویزیون با اختلال رو به رو شده و درست عمل نمی‌کند به این معنی که نوری از پشت پنل ساطع نمی‌شود که تصویر را روشن کند. در این موارد اگر به صفحه نزدیک شوید، متوجه می‌شوید که تصویر بسیار تاریک وجود دارد، این مشکل می‌تواند به دلیل اختلال در عملکرد خود بک لایت و یا قسمت‌های مرتبط به وجود آمده باشد و احتمال دارد دستگاهی با چنین مشکلی را بتوان در منزل تعمیر کرد.

دلیل قطع و وصل شدن لحظه‌ای صفحه نمایش تلویزیون چیست؟

معمولا زمانی که تلویزیون شما تصویر را از یک ورودی مانند دستگاه گیرنده دیجیتال، رسیور، کابل HDMI، تلفن همراه یا لپ تاپ می‌گیرد اتفاق می‌افتد. نوسانات مغناطیسی هنگام کار همزمان با وسیله‌های برقی پرمصرف مانند لباسشویی و آبمیوه گیری باعث نویز شده و ممکن است لحظه‌ای تصویر قطع و وصل گردد.

دلیل دو تیکه شدن صفحه نمایش چیست؟

در این شرایط احتمال آسیب دیدگی برد TCON یا فلت ارتباط دهنده، وجود دارد که خوشبختانه هزینه آن بسیار کمتر از خرابی پنل می‌باشد.

آیا امکان تعمیر همه مدل‌های تلویزیون جی پلاس امکان پذیر است؟

  • بله، خوشبختانه همه قطعات و ابزارهای لازم برای تعمیر تمام مدل‌های تلویزیون جی پلاس توسط این مرکز مهیا می‌باشد.

آیا تعمیرات صفحه نمایش تلویزیون های جی پلاس امکان پذیر می‌باشد؟

  • در این رابطه باید عرض کنم هر مشکلی که در صفحه نمایش تلویزیون ظاهر شود، دلیل بر خرابی آن نمی‌باشد و ممکن است با تعمیر اجزایی مانند برد تیکان یا فلت‌ها مشکل برطرف شود. ولی در صورت خرابی پنل (صفحه نمایش)، هزینه خرید آن با خرید کامل یک تلویزیون تقریبا برابر است.

تعمیرات تلویزیون جی پلاس

آیا تلویزیونی که صفحه نمایش آن ضربه خورده و شکسته، قابل تعمیر می‌باشد؟

  • خیر. تعمیرات پنل شکسته یا سوخته امکان‌پذیر نمی‌باشد. تعویض امکان‌پذیر می‌باشد ولی هزینه‌ای معادل قیمت کامل یک تلویزیون را دارد و اصلا معقول نیست.

تعمیرات مادربرد (Mother board) تلویزیون جی پلاس امکان‌پذیر است؟

برد، اصلی‌ترین قطعه پشت پنل تلویزیون می‌باشد که سایر قطعات الکترونیکی روی آن قرار می‌گیرند و وظیفه کنترل کلی قطعات و تلویزیون رو برعهده دارد؛ این قطعه می‌تواند عیب یابی و تعمیر گردد.

آیا امکان تعمیر تلویزیون جی پلاس در محل، وجود دارد ؟

  • بله، این شرکت امکاناتی فراهم کرده است تا بتواند کارشناسان و تعمیرکاران ماهر را جهت عیب‌یابی یا تعمیرات اولیه تلویزیون‌های جی پلاس به محل مشتریان اعزام نموده و در صورت میسر بودن در محل، اقدام به عیب یابی و تعمیر نمایند.

آشنایی با ویژگی های تلویزیون الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هفت =