نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بسته نشدن درب یخچال الجی

فهرست مطالب

بسته نشدن درب یخچال. هرمتیک بودن یخچال الجی شرط اساسی عملکرد صحیح آن است. این به شما امکان می دهد غذای خود را برای مدت طولانی تری تازه نگه دارید. درب یخچال الجی محکم بسته نمی شود: این یک مشکل رایج است که ممکن است منجر به خرابی دستگاه و تعمیرات پرهزینه شود.

بسته نشدن درب یخچال

بررسی یخچال الجی

اگر مشکوک هستید که درب لوازم خانگی به درستی بسته نشده است، با استفاده از یک برگ کاغذ، هرمتیک بودن آن را بررسی کنید. برای این کار، کاغذ را به مهر و موم لاستیکی روی دری که می خواهید ببندید بچسبانید. اگر محکم بسته شود و کاغذ همچنان آویزان باشد – یخچال الجی چک را پشت سر گذاشته و هرمتیکی آن به خطر نیفتد، در غیر این صورت، به دنبال علت خرابی باشید و تعمیر را شروع کنید.

نتایج احتمالی عدم هرمتیک

اگر درب به درستی بسته نشود، هوای گرم وارد محفظه می شود. بی ضررترین پیامد تجمع یخ بر روی دیوارهای دستگاه است. یخ زدایی منظم دستگاه به خلاص شدن از شر این پوشش یخی کمک می کند.

با این حال، ممکن است عواقب جدی تری نیز داشته باشد. در چنین شرایطی ترموستات به درستی کار نمی کند و سیستم خنک کننده فریون را بدون توقف پمپاژ می کند. عملکرد مداوم به موتور منجر می شود

علل احتمالی اختلال در هرمسیتی یخچال الجی

در ادامه قصد داریم دلایل مهم اختلال هرمسیتی یخچال الجی را به شما معرفی کنیم.

قفسه های درب اضافه بار

در بیشتر موارد، برای رفع این وضعیت نیازی به تعمیر نیست. فقط به داخل محفظه نگاه کنید و دلیلی پیدا کنید که مانع بسته شدن در شود. برخی از کاربران قفسه های در را به شدت بارگذاری می کنند که به دلیل آن کج می شود.

  • وزن اضافی بهترین راه این است که بطری های سنگین و مواد غذایی را در قفسه های اصلی نگهداری کنید.
  • دلیل دیگری که ممکن است مانع از محکم بسته شدن در شود، قفسه های بیرون زده یا دسته های قابلمه و ماهیتابه است.

روغن کاری ضعیف یا فرسودگی لولاها

اگر قفسه ها نیمه خالی هستند و درب می ترکد، لولاها را بررسی کنید. شاید وقت آن رسیده است که آنها را روغن کاری کنید؟ فروشگاه های ساختمانی روغن های چند منظوره دارند، اگرچه حتی روغن موتور معمولی نیز کار می کند. از سرنگ به همراه مایع استفاده کنید و پس از شل کردن لولا یک قطره از آن را روی محور بریزید.

درزگیر قدیمی

درزگیر لاستیکی، درست مانند یخچال الجی، باید به طور دوره ای تمیز شود. کثیفی انباشته شده یکی دیگر از دلایل رایجی است که ممکن است مانع از محکم بسته شدن درب شود. سازندگان یخچال الجی تمیز کردن آن را توصیه نمی کنند

بخشی با استفاده از مواد شیمیایی محلول کربنات سدیم معمولی، سرکه یا صابون مفید خواهد بود.

علاوه بر این، درزگیرها به مرور زمان فرسوده می شوند. لاستیک خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد ، جامد می شود ، خم نمی شود ، ترک های متعدد ظاهر می شود ، رنگ تغییر می کند و رنگ مایل به زردی به دست می آورد. شما می توانید با سفارش از فروشگاه تخصصی یا مراجعه به مرکز خدمات و درخواست کمک از تکنسین مجرب، سیلانت خود را به تنهایی تعویض کنید.

سایش قسمت اسپیسر

این نقص ممکن است با نگاه کردن به در مشاهده شود – در بسته نمی شود و به نظر می رسد که به طور قابل توجهی به زمین منتقل شده است. این مشکل اغلب یخچال الجی های نسل قدیمی را تحت تاثیر قرار می دهد. این قسمت پلاستیکی بین درب و قسمت اصلی دستگاه قرار دارد. وظیفه باز شدن صاف درب را بر عهده دارد. می توانید با بلند کردن و محکم کردن درب آن را ببندید. برای تعمیر این قطعه با تکنسین تماس بگیرید و بخواهید قطعه اسپیسر را تعویض کند.

کف ناهموار

دلیل جلوگیری از بسته شدن مناسب درب ممکن است کف ناهموار باشد که منجر به کج شدن دستگاه به یک طرف می شود. برای رفع این مشکل، کافی است ساقه دستگاه را بچرخانید یا با استفاده از یک تراز، تکیه گاه اضافی زیر آن قرار دهید تا بررسی کنید که آیا به طور یکنواخت قرار گرفته است.

خرابی سنسور درب

فقط مدل های مدرن یخچال الجی این قابلیت را دارند. آنها مسئول رفتار درب هستند. اگر یخچال الجی برای مدت طولانی (40-50 ثانیه) باز باشد، سنسور با یک سیگنال صوتی به کاربر اطلاع می دهد. با این حال، به محض اینکه سنسور خراب می شود، شروع به ایجاد سیگنال های نادرست می کند. اگر هرمتیکی یخچال الجی دست نخورده است، اما سیگنال دستگاه خاموش نمی شود، از تکنسین بخواهید که سیستم الکترونیکی را تعمیر کند.

پیشنهاد مطالعه: علت اصلی خنک نکردن یخچال

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 6 =