نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

المنت هیتر لباسشویی ال جی

فهرست مطالب

آشنایی با المنت هیتر لباسشویی ال جی

تعمیر المنت هیتر لباسشویی ال جی یکی از تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با این دستگاه است که در صورت نیاز توسط کارشناسان نمایندگی ال جی در تهران ارائه می‌گردد. اگر چه توصیه می‌شود سرویس‌های مرتبط با این بخش از دستگاه به دلیل تخصصی بودن توسط کارشناسان تعمیر لباسشویی انجام شود، اما شما کاربران گرامی –در صورت برخورداری از تخصص و دانش لازم- می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل درج شده در بخش زیر، جهت تعمیر این بخش از دستگاه اقدام نمایید.

(اکیداً توصیه می‌شود در صورت نداشتن مهارت و تخصص لازم، از دستکاری دستگاه خودداری کرده و تعمیر ماشین لباسشویی را به کارشناسان این حوزه واگذار نمایید). همانگونه که می‌دانید هیتر لباسشویی نیز همچون سایر هیترهای بکاررفته در لوازم خانگی، وظیفه تأمین آب گرم مورد نیاز دستگاه را برعهده دارد. بدیهی است در صورت خرابی این قطعه، آب گرم مورد نیاز دستگاه تأمین نشده و این قطعه می‌بایست تعمیر و یا تعویض گردد.

خرابی المنت هیتر لباسشویی ال جی

خرابی هیتر لباسشویی ال جی نشانه‌هایی دارد که با مشاهده آنها می‌توان پی به خرابی این بخش از دستگاه برد. برای تشخیص خرابی این بخش از دستگاه کافی است تا یکی از این موارد را در حین کار دستگاه مشاهده نمایید: یک آنکه فیوز یا برق اصلی بپرد. دوم آنکه ماشین کار ‌کند ولی آب گرم ‌نشود. سوم آنکه برنامه شستشو تمام نشود و دستگاه به کار خود ادامه ‌دهد. در صورت اطمینان از خرابی المنت هیتر لباسشویی ال جی می‌توانید با دنبال کردن دستورالعمل درج شده در بخش زیر، جهت تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام نمایید. در صورت مواجهه با هر گونه اشکال از ادامه کار خودداری کرده و با کارشناسان ما در مرکز تعمیر لباسشویی ال جی تماس بگیرید.

تعمیر المنت هیتر لباسشویی ال جی

ابزار لازم:

پیش از اقدام به تعمیر هیتر ماشین لباسشویی، ابزار و وسایل لازم جهت این کار را تهیه نمایید. برای این کار نیاز به المنت حرارتی مخصوص مطابق با مدل ماشین لباسشویی، آچار و پیچ‌گوشتی مخصوص پیچ‌ها دارید.

جدا کردن دوشاخه دستگاه از پریز برق:

قبل از اینکه کار خود را شروع کنید مطمئن شوید که دوشاخه‌ی ماشین لباسشویی را از پریز درآورده‌اید.

خارج کردن محفظه پودر و کنترل پنل:

برای این کار می‌بایست پیچ‌های پنل را که در پشت قرار دارند، باز کنید. پس از خارج کردن پنل، نیاز است تا پنل کنترل نیز از دستگاه جدا شود. برای خارج کردن این بخش می‌بایست ابتدا محفظه‌ی پودر را خارج کرد زیرا پیچ‌های پنل زیر این محفظه هستند. بنابراین لازم است تا ابتدا محفظه را بیرون کشیده سپس با کمی فشار دادن به بالا آن را از جایش در آورید.

در ادامه پیچ‌های زیر محفظه و پیچ کناری پنل را باز کرده و پنل را از قسمت جلو جدا نمایید. (نکته: پیچ‌های بکاررفته در این بخش ضدزنگ هستند بنابراین پس از باز کردن، آنهارا در جعبه یا جای مطمئنی بگذارید تا با بقیه پیچ‌ها جابجا نشوند). برای ادامه روند تعمیر المنت هیتر لباسشویی ال جی مراحل بعد را دنبال نمایید.

در آوردن درب از ماشین لباسشویی:

پس از طی مراحل فوق می‌توانید پنل زیرین را خارج نمایید. پس از این کار کلیپس لاستیک درب را از آن جدا نمایید و لاستیک را به سمت داخل دیگ فشار دهید تا از درب جدا شود. همانگونه که مشاهده می‌کنید در این بخش از دستگاه، چهار پیچ شامل دو پیچ قفل درب قسمت جلویی ماشین را نگه داشته‌اند. این پیچ‌ها را باز نمایید، تا بتوانید بخش جلویی را به همراه درب از ماشین جدا کنید.

خارج کردن المنت معیوب:

با طی مراحل فوق، شما رد این مرحله خواهید توانست المنت قرار گرفته در زیر دیگ ماشین لباسشویی را ببینید. توصیه می‌شود پیش از خارج کردن المنت هیتر لباسشویی ال جی با موبایل خود یک عکس از اتصالات آن تهیه نمایید تا تصویری از شمایل اتصال سیم‌ها داشته باشید. پس از این کار سیم‌ها و سوکت ترموستات را جدا کنید.

در میان المنت یک مهره وجود دارد که می‌بایست باز گردد. البته باز کردن این مهره نباید تا انتها باشد. وقتی مهر به آخر پیچ رسید به آرامی با ته پیچ گوشتی به آن ضربه بزنید تا کل پیچ و مهره به داخل المنت برود. با این کار المنت آزاد می‌شود و می‌تواننید آن را در آورید.

جاگیر کردن المنت هیتر لباسشویی ال جی:

در این مرحله، هیتر جدید در لباسشویی جا داده می‌شود. ترموستات در داخل المنت ترموستات قرار گرفته است. برای خارج کردن آن اندکی فشار وارد کنید. برای انکه بتوانید المنت جدید را به آسانی در جای خود، یعنی در زیر دیگ قرار دهید، توصیه می‌شود کنی مایع ظرفشویی را بر روی قسمت لاستیکی آن بمالید. المنت جدید را به آرامی به داخل فشار دهید و از درست جاگیر شدن آن مطمئن گردید. پس از این کار پیچ و مهره‌ی آن را محکم نمایید تا المنت سرجایش محکم و آب‌بندی شود.

وصل کردن سیم‌ها:

مرحله نهایی در تعمیر و تعویض المنت هیتر لباسشویی اختصاص به وصل کردن سیم‌ها و فیش ترموستات دارد. سیم‌ها را مطابق با تصویری که در ابتدای کار تهیه کردید، وصل نمایید. با این کار، تعویض المنت تمام شده است و باید پنل‌ها را از آخر به ترتیب سرجایش قرار داده و پیچ‌هایشان را سفت کنید. (نکته: کلیپس واشر درب را هم به خوبی محکم نمایید). برای تست دستگاه، ماشین لباسشویی ال جی را یک مرتبه روشن نمایید و از درست عمل کردن آن مطمئن گردید. در صورت تداوم اشکال بهتر است با کارشناس تعمیر ماشین لباسشویی ال جی مشورت نمایید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =