نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اشتباهات رایج در مصرف لباسشویی

فهرست مطالب

۸ اشتباه رایج در شستشوی لباس در لباسشویی

اگر به هر دلیلی همیشه خودتان باید لباس‌های کثیف را بشویید و اعتقادی به سپردن لباس به خشک‌شویی‌ها ندارید یا اگر بارها با تجربه‌های تلخِ خراب شدن لباس در لباسشویی مواجه شده‌اید، بهتر است با همه‌ی اصول و نکات شستشو و همینطور با اشتباهات رایج شستشوی لباس در لباسشویی آشنا شوید.

همه‌ی افراد با وجود اینکه مهارت خوبی برای شستن لباس با لباسشویی به دست آورده‌اند، اما این مهارت باعث نمی‌شود که به یک فرد همه فن حریف برای شستشوی لباس در لباسشویی تبدیل شوند!

 

بهترین نتیجه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی، به مهارتی بیشتر از فقط جدا کردن لباس‌های مختلف موقع شستشو نیاز دارد. در واقع نکات زیادی برای شستشوی لباس وجود دارد که آگاهی از آنها می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند و حتی ممکن است باعث شود لباس‌هایتان بیشتر عمر کنند.

برای آگاهی از بیشترین اشتباهات رایج هنگام شستشوی لباس در لباسشویی و پیدا کردن بهترین راه‌حل‌ها، ما را در ادامه دنبال کنید تا شما را به یک کارشناس همه فن حریف تبدیل ‌کنیم.

چقدر با روش صحیح شستشوی لباس در لباسشویی آشنایی دارید؟

آیا اطلاعی از ترفندهایی برای تمیز تر شدن لباس در لباسشویی دارید؟ بهتر است در ابتدای کار موضوع را سخت و پیچیده نکنیم.

همین که با ترفندهای بهتر شسته شدن لباس در لباسشویی آشنایی داشته باشید و سعی کنید اشتباهات رایج هنگام شستشوی لباس در لباسشویی را انجام ندهید، قول می‌دهیم ده، هیچ از باقی افراد جلو خواهید بود.

اگر به هر دلیلی علاقه‌ای به خشک‌شویی‌ها ندارید و بعد از چند بار شستشوی ناموفق لباس در لباسشویی، تمایل به کسب اطلاعات کامل برای بهتر شسته شدن و جلوگیری از اشتباهات شستشو در لباسشویی را دارید، ما به راحتی به شما کمک خواهیم کرد.

قبل از هر چیز بهتر است با دفترچه راهنمای محصول خود به خوبی آشنایی داشته باشید. سیر تا پیاز علامت‌های روی ماشین لباسشویی را بشناسید و با مطالعه اطلاعات تکمیلی بتوانید به شستشوی بهتر لباس در لباسشویی خود کمک کنید.

هر آنچه نیاز است را برای اینکه از هر تکنسین و تعمیرکاری بی‌نیاز شوید را برای شما مو به مو بیان کردیم. با کمی صرف وقت و حوصله به راحتی با همه فوت و فن‌های شستشو بهتر لباس آشنا خواهید شد.

  1. لباس‌ها را از هم تفکیک کنید

2

همانطور که می‌دانید ماشین لباسشویی دارای برنامه‌های متنوعی است. علت آن را می‌دانید؟

مسلما یکی از دلایل آن به خاطر این است که نمیتوان هر نوع جنس، رنگ و البسه‌ای را باهم در لباسشویی قرار داد و برای شستشو دکمه شروع را فشرد.

پس روی هر دستگاه برنامه‌های متنوعی تعبیه شده است که با تفکیک تمام جنبه‌ها بتوان بهترین کفیت شستشو را از ماشین لباسشویی دریافت کرد.

روی هر لباسی، برچسب شستشو قرار داده شده است که تا حد زیادی شما برای دما و نوع شستشو راهنمایی می‌کند. پس فقط جدا کردن لباس‌های سفید از مشکی برای شستشو در ماشین لباسشویی شرط اصلی و اساسی نیست. حتما به همه جنبه‌ها یعنی جنس، رنگ، میزان کثیفی لباس و موارد مورد نیاز برای شستشو دقت کنید و سپس برای شستشوی لباس، طبق روش صحیح، برنامه مناسب را انتخاب کنید و برای شستشو اقدام کنید.

مثلا پرده را همراه با لباس‌های روزانه خود در ماشین لباسشویی نیندازید. زیرا هم برنامه مناسبی نمی‌توانید برای این شستشو انتخاب کنید و هم شستشو، شستشوی مناسبی نخواهد شد و در نهایت امکان دارد به هر یک از البسه شما آسیب وارد شود. پس به دسته بندی لباس‌ها، انتخاب روش صحیح شستشو و برنامه مناسب دقت کنید.

رنگ دادن بعضی از لباس‌ها هم امری غیر قابل انکار نخواهد بود. چون ممکن است هر لباسی رنگ پس بدهد، پس برای راحت شدن کار و کیفیت شستشو، سبد لباس‌هایتان را تفکیک کنید و شستشو را بهینه سازی کنید.

  1. لباس‌ها را موقع شستشو پشت و رو کنید

بهتر است دسته‌ای از لباس‌ها را هنگام شستشو پشت و رو کنید. پشت و رو کردن لباس، این اطمینان را به شما می‌دهد که کشیدن لایه بیرونی لباس به لباس‌های دیگر باعث آسیب به لباس‌های دیگر نخواهد شد. مثلا در لباس‌هایی مثل جین و لباس‌هایی که سطح ضخیم‌تری دارند و میزان کثیفی و لک روی آن‌ها کم‌تر است، بهتر است آن را پشت و رو کنید. علاوه بر شستن کثیفی، شما یک فرآیند دو سر برد را انجام داده‌اید که نه تنها ضرری برای لباس ندارند بلکه به ماشین لباسشویی و سایر لباس‌ها نیز آسیبی وارد نمی‌شود.

  1. روش های صحیح استفاده از مواد شوینده در ماشین لباسشویی

  • از مواد شوینده به شکل درست و صحیح استفاده کنید

استفاده صحیح از مواد شوینده و شوینده مناسب، یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در کیفیت شستشوی لباس خواهد بود. یکی از اشتباهات رایجی که در شستشو معمولا اتفاق می‌‍افتد، عدم آشنایی و استفاده صحیح از شوینده می‌باشد.

بعضی افراد برای اطمینان از شستشوی بهتر لباس، شوینده را روی لباس می‌ریزند، اما از عواقب پشت این عمل بی‌خبر هستند. اینکار علاوه بر اینکه باعث یکدست پخش نشدن شوینده در لباسشویی می‌شود، احتما دارد رنگ شوینده در الیاف پارچه تاثیر بگذارد و بعضی از لباس‌ها، شوینده بیشتر و بعضی شوینده‌ای کمتر، موقع شستشو داشته باشند.

در این شرایط پس از شستشو لباس، آبکشی کامل لباسشویی نیز امکان دارد دچار مشکل شود و حتی به درستی انجام نشود. درست مانند زمانیکه بیش از اندازه از شوینده استفاده کرده‌اید و بر خلاف تصور شما، به جای بهتر شدن کیفیت، شستشو  ایده آل را از دست خواهید داد.

درست‌ترین روش استفاده از شوینده، پر کردن مخزن شوینده ماشین لباسشویی، بسته به نیاز و کثیفی لباس شما خواهد بود.

  • توجه داشته باشید که استفاده از شوینده بیشتر به معنی تمیزتر شدن لباس‌ها نیست

استفاده بیش از اندازه زیاد از شوینده و کیفیت ماده شوینده امری مهم و تاثیر گذار در شستشو است که معمولا بعضی افراد به این موضوع خیلی توجه نمی‌کنند. برای بهتر تمیز شدن لباس‌ها کافیست که از شوینده با کیفیت، برنامه صحیح و مناسب در ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

  1. زیپ لباس‌ها را ببندید و دکمه لباس‌ها را باز بگذارید

باز گذاشتن زیپ لباس‌ها امکان دارد که در هنگام چرخش در لباسشویی، به سایر لباس‌ها نیز آسیب وارد کند. به همین دلیل بهتر است برای حفظ سلامت لباس‌ها زیپ لباس‌ها را ببندید و بعد برای شستشو در ماشین لباسشویی بیندازید.

بسته بودن دکمه لباس‌ها هم امکان دارد که در هنگام چرخش به قسمتی از لباسشویی گیر کند و باعث پاره شدن دکمه و آسیب به لباس شود. پیشنهاد ما این است که برای حفظ سلامت لباس‌ها دکمه لباس‌ها را باز کنید و زیپ را ببندید.

  1. لکه‌های روی لباس را نادیده نگیرید

  • چگونه لکه‌ها را از روی لباس پاک کنیم؟

سوالی رایج که اکثر مشتریان از ما می‌پرسند. اما بهتر است بدانید اگر لک لباس برایتان اهمیت دارد، آن را در سبد لباس برای چند روز نگذارید و بعد به یاد پاک کردن لک آن بیافتید. امکان بوجود آمدن لک روی لباس امری طبیعی است، اما مهم این است که با شیوه و اشتباهات رایج شستشو، آن را تمیز نکنید و روش صحیح پاک کردن لک از روی لباس خود را بدانید.

پس گام اول بهتر است لک را بررسی کنید، همان موقع برای از بین بردن لک اقدام کنید و از روش‌های صحیح شستشو در این زمینه اطلاعات داشته باشید. اشتباهات رایج در این زمینه و ماندن یک لکِ ناقابل روی لباس و چاره اندیشی بعد از چند روز برای پاک کردن لک، کاری اشتباه است. برای اینکه لباس مورد علاقه خود را با یک کوتاهی از دست ندهید، راه حل چگونه لکه‌ها را از روی لباس پاک کنیم؟ را بدانید و بعد اقدام به شستشوی لباس در لباسشویی کنید.

  • تست رنگ را فراموش نکنید

اگر لباس رنگی به تازگی خریداری کرده‌اید و برای اولین بار قصد شستن آن دارید و می‌خواهید از خرابی لباس خود جلوگیری کنید، ما پینشهاد تست رنگ‌دهی را برای شما داریم.

یعنی لباس مورد علاقه خود را در تشت آبی قرار دهید و بگذاربد چند دقیقه بگذرد، اگر پس از گذشته چند دقیقه در تماس با پارچه سفیدی رنگ پس داد و یا آب داخل تشت رنگی شده بود، بهتر است که برای شستن لباستان احتیاط کنید و برای خراب نشدن سایر لباس‌ها و لباس مورد علاقه خود، از شستشوی آن در ماشین لباسشویی خودداری کنید.

  1. به برچسب «خشکشویی» روی لباس دقت کنید

روی هر لباسی، برچسب مخصوص به شستشوی خود را خواهد داشت، که بر اساس دستورات روی این برچسب به راحتی می‌توانید برای شستشوی بهتر لباس اقدام کنید. دمای آب مورد نیاز، میزان حساسیت و شیوه شستشو و میزان استفاده از شوینده برای آن لباس، از جمله دستورالعمل‌های قید شده بر روی یک برچسب می‌باشد

بهتر است پیش از شستشو به این برچسب‌ها، مخصوصا در لباس‌هایی که اهمیت بیشتری برای شما دارند دقت کنید. گاهی بعضی از جنس لباس‌ها را نمی‌توان در لباسشویی خانگی شستشو داد و با شستشوی آن در لباسشویی باعث خراب شدن آن لباس می‌شوید.

اما هر چه بیشتر به این نکته‌ها دقت کنید، ریسک آسیب وارد شدن به لباس‌های شما هم کمتر خواهد شد. لباس‌هایی از جنس چرم، جیر، حریر و لباس‌های کار شده را نباید در ماشین لباسشویی شست. برای این کار حتماً به خشکشویی مراجعه کنید و از آنها کمک بگیرید

  1. لباس‌های خیس را در ماشین لباسشویی رها نکنید

چشمانتان را ببندید!

فرض کنید خسته هستید، با عجله کارهای روزانه خود را دارید انجام می‌دهید و هم‌زمان چندین کار را در دست انجام دارید که یکباره صدای بوق اتمام کار ماشین لباسشویی را می‌شنوید!

فکر می‌کنم تصوری دردناک را برای شما تداعی کردیم، اما علت اینکار فقط صرفا برای بیان یک هشدار بود.

حتی اگر خسته بودید و کوهی از لباس شسته شده در لباسشویی باقی مانده بود، باز هم در پهن کردن لباس‌ها کوتاهی نکنید. زیرا باقی ماندن طولانی لباس‌های خیس در داخل دیگ ماشین لباسشویی علاوه بر چروک شدن و حتی بو گرفتن، امکان رشد قارچ‌ها را هم فراهم می‌کند.

پس لازم است بدانید که باقی ماندن لباس‌های خیس برای مدت طولانی در لباسشویی، یکی بزرگ‌ترین اشتباهات رایج در شستشو است. خیس ماندن لباس‌ها در محفظه بسته، خطرات بسیاری را با خود به همراه می‌آورد

  1. رسیدگی به ماشین لباسشویی را فراموش نکنید

یکی از اصل‌هایی که کمتر در شستشوی لباس با ماشین لباسشویی در نظر گرفته می‌شود، رسیدگی به سلامت دستگاه است. در ادامه از 3  نکته ضرروی برای رسیدگی به ماشین لباسشویی صحبت می‌کنیم تا از اشتباهات رایج شستشو هنگام کار با لباسشویی جلوگیری کنیم.

نیاز است که ماشین لباسشویی خود را تراز کنید، سرویس لباسشویی را جدی بگیرید و به ظرفیت ماشین لباسشویی دقت کنید

اگر این 3 اصل را در ماشین لباسشویی در نظر بگیرید از خیلی مشکلات و اشتباهات رایج شستشوی لباس در لباسشویی جلوگیری خواهید کرد. توجه به عدم لرزش ماشین لباسشویی، تمیز بودن داخل دیگ دستگاه با سرویس دوره‌ای و توجه به ظرفیت و میزان گنجایش لباس برای شستشو در لباسشویی از مهم‌ترین عوامل و نکاتی است که باید در هنگام استفاده و شستشوی از لباسشویی دقت کنید.

به این اشتباهاتی که در شستشوی لباس در لباسشویی بیان می‌کنیم دقت کنید و برای بالا بردن کیفیت شستشو نیاز است که آن‌ها را رعایت کنید.

آیا فکر می‌کنید یک کارشناس شستشوی لباس شدید؟

شاید شستشوی لباس امری ساده بنظر برسد اما در کنار آن نکات زیادی برای رعایت وجود دارد تا مشکلات آشکار و خاموش زیادی رخ ندهد.

با یکبار خطای بزرگ در شستشو امکان دارد که باعث از بین رفتن ماشین لباسشویی یا لباس خود شوید.

به عنوان یک قانون کلی توصیه می‌کنیم که همیشه برچسب دستورات نگهداری از لباس را قبل از شستشو مطالعه کنید.

تمام نکات بیان شده را مرور کنید، اطلاعاتتان را تکمیل کنید و از این به بعد به صورت بهتری لباس‌های خود را شستشو دهید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =