نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اجزای اصلی یخچال الجی

فهرست مطالب

رفع خرابی اجزای اصلی یخچال

خرابی اجزای اصلی یخچال الجی درد بسیار زیادی است و می تواند باعث بروز انواع مشکلات از جمله نشت و مواد غذایی فاسد شود. به عنوان یک صاحب خانه، درک کاملی از نحوه عملکرد یخچال الجی و اجزای اصلی آن در صورت بروز مشکل کمک می کند.

قطعات یک یخچال الجی

یخچال الجی ها دارای هر دو قسمت داخلی و خارجی هستند. قسمت های داخلی عملکرد واقعی یخچال الجی را کنترل می کنند (در این مورد سرد نگه داشتن غذای ما). قسمت های خارجی آن چیزی است که وقتی در را باز می کنیم می بینیم و شامل مواردی مانند کریسپر می شود.

قطعات داخلی یخچال

قسمت‌های خارجی یخچال الجی شما پیچیده تر هستند و از قسمت‌هایی تشکیل شده اند که با آن در ارتباط نیستید.

مبرد

مبرد مایعی است که برای خنک نگه داشتن یخچال الجی های ما استفاده می شود. از قسمت های داخلی یخچال الجی (به نام اواپراتور) عبور می کند و گرمای وسایلی را که در یخچال الجی می گذاریم جذب می کند. بعد از اینکه گرما را جمع کرد به سمت کندانسور حرکت می کند و از آنجا خارج می شود. مبرد به طور مداوم در سراسر قسمت داخلی یخچال الجی در گردش است تا غذای شما را سرد نگه دارد.

کمپرسور

کمپرسور در پشت یخچال الجی و نزدیک به پایین قرار دارد. کمپرسور مبرد را از طریق اواپراتور مکیده و آن را به کندانسور می فرستد، جایی که گرما از بین می رود. کمپرسور شما با استفاده از موتور الکتریکی کار می کند و بیشتر برق یخچال الجی شما را مصرف می کند.

اجزای اصلی یخچال 

کندانسور

در پشت یخچال الجی یک سیم پیچ نازک از لوله مسی وجود دارد. که به آن کندانسور می گویند. هنگامی که مبرد از کمپرسور وارد کندانسور می شود، گرما از بین می رود و باعث می شود داخل یخچال الجی شما خنک تر از بیرون باشد.

دریچه انبساط یا مویرگی

پس از خروج مبرد از کندانسور به دستگاه انبساط می رود که در یخچال الجی های معمولی معمولا یک لوله مویین است. این قطعه نازک لوله مسی در پشت یخچال الجی شما به جلو و عقب می‌چرخد. هنگامی که مبرد از داخل آن عبور می کند، عمل مویرگی باعث می شود که فشار و دمای مبرد به طور ناگهانی کاهش یابد و مطمئن شوید که برای عبور بعدی از یخچال الجی شما خنک است.

اواپراتور

هنگامی که خنک شد، مبرد وارد محفظه فریزر یا محفظه اواپراتور (بخش اصلی یخچال الجی شما) می شود. خود اواپراتور از چندین دور لوله مسی یا آلومینیومی تشکیل شده است. هنگامی که مبرد وارد اواپراتور یا فریزر می شود، گرما را از اقلام موجود در یخچال الجی شما جمع آوری می کند و راه خود را به اواپراتور باز می کند و چرخه را ادامه می دهد.

ترموستات

ترموستات دمای داخل قسمت اصلی یخچال الجی و فریزر را کنترل می کند. هنگامی که دمای داخلی در این محفظه ها خنک شد تا با استفاده از ترموستات به دمای تنظیم شده برسد، برق کمپرسور قطع می شود. اگر دمای داخلی یخچال الجی افزایش یابد (احتمالاً به این دلیل که در را باز کرده اید)، ترموستات دوباره کمپرسور را روشن می کند و یخچال الجی شروع به خنک کردن محتویات خود می کند.

سیستم یخ زدایی

اکثر یخچال الجی های مدرن بدون یخ زدگی هستند. این به این دلیل است که سیستم یخ زدایی به حذف یخی که روی اواپراتور جمع می شود کمک می کند. سیستم یخ زدایی را می توان به صورت دستی با استفاده از کنترل های ترموستات کار کرد، اگرچه بسته به مدل یخچال الجی شما ممکن است یک سیستم خودکار در محل وجود داشته باشد. سیستم های اتوماتیک از یک بخاری الکتریکی و یک تایمر تشکیل شده اند.

قطعات یخچال الجی خارجی

قسمت‌های خارجی یخچال الجی شما ساده‌تر هستند و از قسمت‌هایی از یخچال الجی تشکیل شده‌اند که هر روز با آن‌ها در ارتباط هستید.

فریزر

محفظه فریزر برای نگهداری مواد غذایی که باید منجمد نگه داشته شوند استفاده می شود. این محفظه در دمای زیر صفر درجه سانتیگراد نگهداری می شود. لبه درب فریزر با یک نوار لاستیکی انعطاف پذیر بلند به نام واشر پوشانده شده است. واشر به جلوگیری از خروج هوای خنک کمک می کند و میزان انرژی مورد نیاز یخچال الجی برای کار کردن را کاهش می دهد.

تخلیه

آبی که در فریزر شما متراکم می شود باید جایی برود. در حالی که مدل‌های قدیمی‌تر به سادگی اجازه می‌دادند تا آب جمع شود زیرا مدل‌های جدیدتر دارای زهکشی هستند. لوله تخلیه از یک لوله تخلیه و یک پلاگین تشکیل شده است.

کنترل ترموستات

کنترل ترموستات برای کنترل دمای یخچال الجی و فریزر شما استفاده می شود.

محفظه یخچال الجی

این قسمت اصلی یخچال الجی شما است و بالای 0 درجه سانتیگراد نگهداری می شود، اما این محفظه باید به اندازه کافی سرد نگه داشته شود تا مطمئن شوید که غذای شما فاسد نمی شود. این فضای بزرگ اغلب با استفاده از قفسه ها و کشوها تقسیم می شود.

کریسپر

کریسپر گرم ترین قسمت یخچال الجی شما است و از دو کشو تشکیل شده است که در پایین محفظه یخچال الجی قرار دارند. این منطقه کمی گرمتر برای نگهداری اقلامی مانند میوه ها و سبزیجات ایده آل است.

محفظه های درب یخچال الجی

در قسمت داخلی درب یخچال الجی شما چندین قفسه باریک و قسمت های فرعی دیگر قرار دارد و برای نگهداری اقلامی مانند لبنیات، کره و تخم مرغ استفاده می شود. لبه درب یخچال الجی با یک نوار لاستیکی انعطاف پذیر بلند به نام واشر پوشانده شده است. واشر به جلوگیری از خروج هوای خنک کمک می کند و میزان انرژی مورد نیاز یخچال الجی برای کار کردن را کاهش می دهد.

سوئیچ

سوئیچ لامپ یخچال الجی شما را کنترل می کند. هنگامی که در بسته است سوئیچ چراغ را خاموش می کند و هنگامی که در باز می شود سوئیچ چراغ را روشن می کند.

هواکش

دریچه در پایین یخچال الجی شما، زیر در قرار دارد. توسط یک پنل هواکش پوشانده شده است که برای دور نگه داشتن گرد و غبار و زباله از دریچه طراحی شده است.

تعمیر یخچال الجی خود را به کارشناسان ما بسپارید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + نه =