نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تعمیر مایکروویو

فهرست مطالب

آموزش تعمیر مایکروویو و سولاردام ال جی در خانه !

فرض کنید برای شب مهمانی ترتیب داده‌اید و فرصت زیادی برای آماده کردن غذا ندارید. با عجله از محل کار به خانه می‌روید تا با کمک مایکروویو یا سولاردام الجی خود بتوانید غذای دلخواهتان را در زمان کوتاه درست کنید، اما در این میان مایکروویو، مواد غذایی که داخل دستگاه می‌گذارید را اصلا گرم نمی‌کند یا دیر گرم می‌کند و روند کارکرد آن مثل سابق نیست. بهتر است نگران نباشید، طبیعی است که گاهی دستگاه‌ها نتوانند مثل سابق عمل کنند و نیاز به بررسی و چکاب داشته باشند. در این مقاله با علت بروز مشکلات در زمینه گرم نکردن و خاموش شدن لامپ مایکروویو و سولاردام و رفع و تعمیر ماکرووفر ال جی آشنا می‌شوید. در ادامه با ما همراه باشید.

چرا مایکروویو و سولاردام ال جی گرم نمی‌کند؟

ماکروویو سولاردام الجی برای گرم کردن به ولتاژ بالا نیاز دارد و به همین علت در ساعات اوج مصرف برق به دلیل افت ولتاژ، ممکن است مشکل گرم نکردن در آن رخ دهد، در این صورت با بالا بردن زمان برای گرم کردن مواد غذایی داخل دستگاه، مشکل رفع خواهد شد. (ساعات اولیه شب و قبل از ظهر ساعات اوج مصرف برق می‌باشند)

بهتر است دستگاه سولاردام یا مایکروویو شما، مستقیم به پریز برق وصل شود و با دستگاه دیگری مشترک به محافظ یا سه را هی متصل نباشد. زیرا در گرمایش دستگاه تاثیر منفی می‌گذارد.

چنانچه مایکروویو در مدت 3 دقیقه با توان 900 وات (برای انتخاب این حالت کلید استارت را 6 بار انتخاب می‌کنیم) نتواند یک لیوان آب را گرم کند، دستگاه ایراد پیدا کرده و نیاز است توسط تکنسین متخصص و ماهر گلدیران بررسی شود.

مایکروویو ال جی شما نیاز به تعمیر دارد؟

همانطور که در مورد بالا بیان شد بهتر است در صورتیکه ضرورتی ندارد در ساعات اوج مصرف برق از دستگاه مایکروویو و سولاردام استفاده نکنید یا میزان مصرف آن را کاهش دهید.

 اگر داخل دستگاه جرم و چربی گرفته باشد باعث می‌شود روند گرم کردن غذا داخل دستگاه زمان بیشتری ببرد، به همین علت انجام سرویس دوره‌ای هر 6 ماه یکبار برای کمک به کیفیت عملکرد دستگاه لازم است.

 حجم غذا اگر زیاد باشد، تایم بیشتری جهت گرم شدن نیاز دارد. به همین علت نیاز است زمان را برای گرم کردن بیشتر کنید تا غذا به همان مقداری که می‌خواهید گرم شود.

توجه داشته باشید که غذاهای آبدار با تایم کوتاه‌تر و غذاهای چرب با تایم بیشتر گرم می‌شوند. پس مدت زمانیکه برای گرم کردن مواد غذایی به دستگاه داده می‌شود متفاوت است و باید بسته به حجم غذا میزان زمان برای گرم کردن را بیشتر کنید.

شیر و غذاهای چرب جهت گرم شدن کامل، نیاز به هم‌زدن دارند. در میانه کار احتیاج است که غدا را هم‌بزنید تا به خوبی تمام قسمت‌های آن گرم شود. پس در صورتیکه این کار را انجام ندهید امکان دارد غذای شما به صورت یکنواخت گرم نشود. مانند یک ظرف آش برای یک دست گرم شدن نیاز دارد که ما بین آن هم زده شود.

ظرفی که غذا در آن گرم می‌کنید اهمیت ویژه‌ای دارد. زمانیکه ظروفی با جنس بدنه ضخیم داخل دستگاه مایکروویو و سولاردام می‌گذارید، برای گرم کردن مواد غذایی طبیعتا زمان بیشتری نیاز دارد. پس حتما به جنس ظروفی که داخل دستگاه می‌گذارید توجه کنید.

نکته: در صورتیکه یک لیوان آب در 3 دقیقه در مایکروویو یا سولاردام شما گرم می‌شود، دستگاه از نظر گرم کنندگی ایرادی ندارد.

آیا لامپ داخل مایکروویو یا سولاردام ال جی شما سوخته است؟

معمولا هنگامی‌که دستگاه به برق وصل است و هیچ برنامه‌ای به دستگاه داده نشده، لامپ خاموش است و اگر درب باز شود لامپ روشن می‌شود. همچنین بعد از بسته شدن درب و بعد از زدن کلید START (در حین کار کردن) باز هم لامپ داخل دستگاه روشن می‌شود.

اگر با «باز کردن درب دستگاه» یا «در حین کار» لامپ روشن نشد، نیاز است برای حل مشکل لامپ سولاردام و مایکروویو ال جی شما تکنسین متخصص و حرفه‌ای گلدیران مراجعه کند تا مشکل دستگاه برایتان رفع شود.

کلام پایانی

برای هر دستگاهی در طول مدت استفاده از آن امکان دارد مشکلاتی به وجود بیاید، اما برای اینکه بتوان از این مشکلات تا حد امکان جلوگیری کرد، نیاز است اطلاعات کافی درمورد دستگاه و محصول خود داشته باشید و سرویس دوره‌ای و تمدید گارانتی را جدی بگیرید. سرویس دوره‌ای به حفظ عملکرد دستگاه و سلامت آن کمک می‌کند و عمر محصول شما را افزایش می‌دهد، هم چنین تمدید گارانتی هزینه‌های گزاف و بالای تعمیرات را برایتان به حداقل می‌رساند. مرکز تعمیرات الجی با تکیه بر سابقه و تجربه خود در ارائه خدمات تعمیرات، همواره بهترین راهکارها را برای شما بیان خواهد کرد.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 1 =