نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با مضرات وصل کردن مداوم گوشی الجی

فهرست مطالب

وصل کردن مداوم گوشی الجی / از عملکرد گرفته تا ویژگی‌ها، تلفن‌های هوشمند مدرن تقریباً از هر جنبه فراتر از انتظارات ما هستند. با این حال، عمر باتری را نمی توان بدیهی تلقی کرد و نیاز به توجه شما دارد. به طور مشابه، ممکن است ادعاهایی را شنیده باشید مبنی بر اینکه شارژ کردن تلفن شما برای مدت طولانی می تواند منجر به شارژ بیش از حد شود و حتی ممکن است باتری را زودتر از حد انتظار فرسوده کند. اما آیا این نگرانی‌ها واقعاً معتبر هستند و با اتصال یک شبه گوشی الجی هوشمند خود به آن چقدر آسیب وارد می‌کنید؟

وصل کردن مداوم گوشی الجی

وقتی گوشی الجی هوشمند خود را یک شبه شارژ می کنید چه اتفاقی می افتد

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. هنگامی که از گوشی الجی هوشمند خود استفاده می کنید و باتری لیتیوم یون آن را تخلیه می کنید، یون های دارای بار مثبت از آند به کاتد حرکت می کنند. خالی شدن باتری اساساً به این معنی است که شما تمام یون ها را منتقل کرده اید (یا خرج کرده اید). شارژ یک باتری اساساً انتقال یون های مشابه را انجام می دهد، اما در جهت معکوس. با این حال، باتری تلفن هوشمند شما برای انجام این کار، جریان را مستقیماً از آداپتور دیواری نمی‌کشد.

اکثر لوازم الکترونیکی مدرن – و مطمئناً همه تلفن‌های هوشمند – دارای مدارهای مجتمع مدیریت انرژی (PMIC) هستند که بین درگاه شارژ و باتری قرار دارند. این وسایل الکترونیکی مینیاتوری اساساً میزان و جریان جریان به باتری را کنترل می کنند. می بینید، میزان انرژی مصرفی تلفن شما به مرور زمان کاهش می یابد تا فشار (و در نتیجه فرسودگی) روی باتری کاهش یابد. علاوه بر این، هنگامی که باتری به 100٪ شارژ برسد، مدارهای تلفن به طور هوشمند به طور کامل از آداپتور دیواری برق نمی گیرند.

درست است – اگر تلفن خود را با 100٪ شارژ وصل کنید، دیگر شارژ نمی شود. درعوض، تا زمانی که به 99 درصد (یا تقریباً حدوداً) کاهش یابد، از باتری انرژی می گیرد. چرخه بالا سپس به سادگی تکرار می شود تا زمانی که دستگاه را از برق بکشید. به زبان ساده، می‌توانید با خیال راحت دستگاه‌های خود را در طول شب شارژ کنید، بدون اینکه نگران آسیب دیدن دستگاه‌های داخلی آن باشید.

در حالی که به احتمال زیاد هرگز باتری گوشی الجی هوشمند خود را بیش از حد شارژ نخواهید کرد، وصل کردن آن در طول شب دارای چند ایراد است که باید از آنها آگاه باشید. اتفاق نظر صنعت الکترونیک بر این است که باتری‌های لیتیوم یونی زمانی که بین 20 تا 80 درصد شارژ نگه داشته می‌شوند، بیشترین طول عمر را دارند. البته، این محدوده نسبتاً باریکی است – اگر به شدت به این دستورالعمل پایبند باشید، فقط نیمی از عمر باتری محدود دستگاه خود را دریافت خواهید کرد. با این حال، می توانید به سادگی سعی کنید تا حد امکان از رسیدن آن به هر یک از افراط ها جلوگیری کنید. به عبارت دیگر، قبل از رسیدن به 0% گوشی الجی هوشمند خود را شارژ کنید و در طول روز تا آخر شارژ نکنید.

با این اوصاف، سازندگان در حال حاضر یواشکی شما را از شارژ 100 درصدی باتری دستگاه خود منع می کنند. آزمایشات ما نشان داده است که بسیاری از تلفن های هوشمند قبل از اینکه برق را از دیوار قطع کنند، 100% خواندن را گزارش می کنند. برخی از تولیدکنندگان مانند ایسوس نیز حداکثر محدودیت شارژ (مثل 80 درصد) را برای افزایش عمر باتری ارائه می دهند.

چگونه دستگاه خود را بدون آسیب رساندن به باتری آن شارژ کنیم

یکی از عوامل مهمی که برای کاهش طول عمر باتری های لیتیوم یونی شناخته شده است، گرما است. برای این منظور، اطمینان حاصل کنید که گوشی الجی هوشمند شما در حین شارژ شدن در مکانی خنک و دارای تهویه قرار گرفته است. برای مثال، قرار دادن آن بین دو بالش می‌تواند منجر به گرم شدن بیش از حد، سرعت شارژ کندتر و کاهش طول عمر باتری شود. شارژ بی‌سیم، در عین اینکه راحت است، گرمای زیادی نیز تولید می‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید حداکثر طول عمر باتری را داشته باشید، از آن استفاده کنید.

شارژ سریع گوشی الجی هوشمند شما به طور کلی خروجی گرما را نیز افزایش می دهد. برای این منظور، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که آداپتور کنار تخت خود را به آداپتور کندتر که با 5 یا 10 وات شارژ می شود، کاهش دهید. این هنوز برای شما کافی است تا صبح با یک گوشی الجی هوشمند کاملاً شارژ از خواب بیدار شوید. اگر گوشی الجی هوشمند Pixel اخیری داشته باشید، به لطف ویژگی انحصاری شارژ تطبیقی، گوشی الجی شما در شب به‌طور خودکار کندتر از حداکثر سرعت شارژ می‌شود. با این حال، این فقط در صورتی کار می کند که زنگ ساعت بین ساعت 3 صبح تا 10 صبح تنظیم شده باشد.

با این حال، در مجموع، دستگاه شما از قبل دارای بسیاری از محافظ‌های داخلی برای افزایش عمر آن است. به عنوان مثال، سامسونگ ادعا می کند که گوشی الجی های هوشمند خود را طوری طراحی می کند که پس از دو سال استفاده، 95 درصد از کل ظرفیت باتری خود را حفظ کند. به همین دلیل است که این شرکت یکی از محافظه‌کارانه‌ترین شرکت‌ها در زمینه فناوری شارژ سریع‌تر است.

با این حال، حتی اگر سلامت باتری گوشی الجی هوشمند شما کاهش یابد، فراموش نکنید که گزینه های جایگزینی نیز وجود دارد. بسته به سازنده، معمولاً می توانید باتری قدیمی گوشی الجی هوشمند خود را با قیمتی بین 40 تا 100 دلار جایگزین کنید. اگرچه این مبلغ مناسبی است، اما مسلماً بسیار ارزان‌تر از خرید یک گوشی الجی هوشمند کاملاً جدید است. و البته، شما را از نگرانی در مورد وصل شدن به برق در طول شب یا هر زمان که بیشتر مناسب شماست، باز می دارد.

خاموشی خودکار گوشی الجی

تعمیر گوشی خود را به کارشناسان ما در نمایندگی الجی بسپارید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − پنج =