نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه لپ تاپ ال جی را که روشن نمی شود تعمیر کنیم؟

فهرست مطالب

دلایل زیادی برای روشن نشدن رایانه شما وجود دارد – برخی ابتدایی، برخی پیچیده. در اینجا چند روش برای حل مشکل وجود دارد.

یک منبع تغذیه متفاوت را امتحان کنید

اگر رایانه شما بوت نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید رایانه شما به برق وصل است و کلید پاور روشن است. اگر هست و باز هم راه اندازی نمی شود، سعی کنید لپ تاپ ال جی خود را به پریز دیگری وصل کنید. اگر از نوار برق یا محافظ برق استفاده می‌کنید، آن را مستقیماً به دیوار وصل کنید. و اگر پریز شما به کلید چراغ وصل است، مطمئن شوید که کلید روشن است.

اتصال مانیتور خود را بررسی کنید

اگر می شنوید که لپ تاپ ال جیتان شروع به کار می کند اما چیزی روی مانیتور خود نمی بینید، ممکن است مشکل از صفحه نمایش شما باشد. مطمئن شوید که مانیتور شما به برق وصل است، برق دریافت می کند و روشن است. سپس بررسی کنید که سیمی که رایانه و مانیتور شما را به هم متصل می کند، محکم وصل شده باشد، آسیبی ندیده باشد و به ورودی صحیح وصل شده باشد. اگر کار نکرد، سعی کنید رایانه خود را به نمایشگر دیگری مانند مانیتور یا تلویزیون دیگر وصل کنید—ممکن است نمایشگر اصلی شما خراب باشد.

دستگاه های خود را قطع کنید

اگر هنوز از خود می‌پرسید: «چرا رایانه شخصی من روشن نمی‌شود؟» ممکن است تداخل محصول دیگری باشد. دستگاه‌هایی مانند چاپگرها، وب‌کم‌ها و هارد دیسک‌های خارجی را از رایانه خود جدا کنید، سپس آن را تنها با اتصال مانیتور، صفحه‌کلید و ماوس روشن کنید.

به بیپ ها گوش دهید

برخی از رایانه ها هنگام راه اندازی صدا ایجاد می کنند – یک بوق معمولاً به این معنی است که دستگاه همانطور که باید کار می کند. اما اگر صدای بلند یا یک سری بوق شبیه به کد مورس شنیدید، احتمالاً به این معنی است که چیزی اشتباه است. دفترچه راهنمای رایانه شخصی خود را بررسی کنید یا به وب سایت سازنده بروید تا معنی صداها را ببینید.

لپ تاپ ال جی خود را در حالت ایمن راه اندازی کنید

اگر رایانه شما روشن می‌شود اما Windows™‎ را بار نمی‌کند، می‌توانید آن را در حالت ایمن راه‌اندازی کنید. این فقط تعداد محدودی از برنامه ها را بارگیری می کند و شناسایی مشکل شما را آسان تر می کند.

برای استفاده از حالت ایمن در ویندوز 10، باید وارد Windows Recovery Environment شوید، یک سیستم عامل همراه که به شما امکان می دهد مشکلات رایج راه اندازی را عیب یابی کنید. این ممکن است کمی مشکل باشد، بنابراین این مراحل را به دقت دنبال کنید:

  1. دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا لپ تاپ ال جی شما خاموش شود.
  2. دکمه پاور را دوباره فشار دهید تا روشن شود.
  3. وقتی می بینید که ویندوز در حال راه اندازی است، دکمه پاور را نگه دارید تا دستگاه شما خاموش شود.
  4. دکمه پاور را دوباره فشار دهید تا روشن شود.
  5. مراحل 3 و 4 را تکرار کنید. اجازه دهید دستگاه شما به طور کامل راه اندازی مجدد شود و در محیط بازیابی ویندوز قرار خواهید گرفت.
  6. در صفحه انتخاب گزینه، عیب یابی > گزینه های پیشرفته > تنظیمات راه اندازی > راه اندازی مجدد را انتخاب کنید.
  7. پس از راه اندازی مجدد رایانه، لیستی از گزینه ها را مشاهده خواهید کرد. حالت ایمن با شبکه را انتخاب کنید.
  8. وقتی در ویندوز هستید، سعی کنید برنامه‌ها یا برنامه‌هایی را که اخیراً اضافه یا به‌روزرسانی کرده‌اید حذف نصب کنید تا ببینید آیا باعث ایجاد مشکل شده‌اند یا خیر.

لپ تاپ ال جی خود را به تنظیمات قبلی بازیابی کنید

اگر نقاط بازیابی را روی رایانه شخصی خود تنظیم کرده اید، ممکن است بتوانید تنظیمات رایانه خود را به زمانی قبل از شروع مشکلات برگردانید. در اینجا چگونه است:

  1. مراحل 1-6 را از بالا تکرار کنید تا وارد Windows Recovery Environment شوید.
  2. در صفحه انتخاب گزینه، عیب یابی > گزینه های پیشرفته > بازیابی سیستم را انتخاب کنید.
  3. یک نقطه بازیابی را از زمانی که رایانه شخصی شما به درستی کار می کرد انتخاب کنید و روی Restore کلیک کنید.

اگر رایانه شما مجدداً راه اندازی نشد چه باید کرد

گاهی اوقات ممکن است رایانه شما خوب کار کند، اما وقتی می‌خواهید آن را مجدداً راه‌اندازی کنید، قطع می‌شود – این مشکل برای برخی از کاربران ویندوز 10 بوده است. اما درست مانند رایانه‌ای که روشن نمی‌شود، مراحلی وجود دارد که می‌توانید در صورت راه‌اندازی مجدد رایانه شخصی خود انجام دهید.

برنامه‌های پاسخگو را بررسی کنید

دلیل راه اندازی مجدد ویندوز 10 می تواند مربوط به برنامه هایی باشد که به درستی کار نمی کنند. برای بررسی، Ctrl + Shift + Esc را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا Task Manager باز شود. اگر برنامه‌ای را می‌بینید که پاسخگو نیست، روی آن کلیک راست کرده و End task را انتخاب کنید، سپس سعی کنید رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. اگر همان برنامه‌ها اغلب مشکل ایجاد می‌کنند، حذف نصب و سپس نصب مجدد آن‌ها را در نظر بگیرید.

دستگاه های USB را از برق جدا کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، دستگاه‌هایی که به پورت‌های USB لپ تاپ ال جی شما وصل می‌شوند می‌توانند در فرآیند راه‌اندازی اختلال ایجاد کنند. هر چیزی را که ضروری نیست از رایانه شخصی خود جدا کنید، سپس سعی کنید آن را مجدداً راه اندازی کنید.

اجباری راه اندازی مجدد

اگر روش‌های معمول راه‌اندازی مجدد کار نمی‌کنند، می‌توانید با نگه داشتن دکمه روشن/خاموش تا زمانی که خاموش شود، رایانه‌تان را مجبور به راه‌اندازی مجدد کنید، سپس دوباره آن را فشار دهید تا دستگاهتان روشن شود. این باید کار کند. اما اگر شما را به همان صفحه خاموش کردن بازگرداند، سعی کنید سیم برق را حداقل به مدت 10 ثانیه از برق بکشید، آن را دوباره وصل کنید و روند راه اندازی مجدد را تکرار کنید.

لپ تاپ ال جی خود را به تنظیمات قبلی بازیابی کنید

اگر راه‌اندازی مجدد رایانه شما یک مشکل دائمی است، می‌توانید آن را در حالت ایمن راه‌اندازی مجدد کنید و تنظیمات رایانه خود را به حالت قبل از بروز مشکل برگردانید. می توانید همان مراحلی که در بالا توضیح داده شد را دنبال کنید.

مقالات مرتبط:

تعمیر مانیتور ترک خورده لپ تاپ

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =