نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه چیزی باعث ایجاد خط در صفحه تلویزیون الجی می شود؟

فهرست مطالب

خطوط صفحه تلویزیون الجی یک اتفاق آزاردهنده است و بسیاری از مشکلات مختلف در تلویزیون الجی می تواند باعث ایجاد آنها شود. این مقاله به بررسی علل این موضوع می پردازد، اینکه آیا می توانید بسته به علت آن را برطرف کنید یا نه، و چگونه آن را برطرف کنید.

ایجاد خط در صفحه تلویزیون

چگونه صفحه تلویزیون الجی را با خطوط تعمیر کنیم

وقتی قسمتی از نمایشگر تلویزیون الجی آسیب ببیند، خراب شود یا معیوب شود، می تواند باعث نمایان شدن خطوط روی صفحه شود. برخی از قطعات تلویزیون الجی که می توانند باعث ظاهر شدن خطوط افقی شوند عبارتند از: پنل LCD، برد T-Con یا درایورهای ردیف.

مشکلات مربوط به این قسمت ها ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد، و نحوه ظاهر خطوط شما می تواند چیزهای زیادی را در مورد مشکل به شما بگوید. اگر خطوط جدید هستند، احتمالا یکی از این قسمت ها آسیب دیده است.

اتصالات بین قطعات تلویزیون الجی نیز ممکن است قطع شود و باعث ایجاد خطوط افقی شود. گاهی اوقات ممکن است این اتفاق به خودی خود رخ دهد یا اگر تلویزیون الجی آسیب دیده باشد.

اگر خطوط افقی رنگی می بینید، ممکن است به خاطر برد T-Con باشد. اگر قسمت های دیگر مشکلی به نظر نمی رسد، این قسمت از تلویزیون الجی می تواند باعث ایجاد خطوط شود.

آیا می توانید صفحه تلویزیون الجی را با خطوط تعمیر کنید؟

اگر خطوط روی تلویزیون الجی شما ظاهر شد، باید خود تلویزیون الجی را بررسی کنید. می‌توانید برخی از مشکلاتی که باعث ظاهر شدن خطوط می‌شوند را برطرف کنید، اما برخی دیگر ممکن است به یک تلویزیون الجی حرفه‌ای یا کاملاً جدید نیاز داشته باشند. برخی از شایع ترین علل خطوط افقی عبارتند از:

  • آسیب صفحه نمایش LCD ال سی دی نمایشگر تلویزیون الجی شما را روشن می کند. اگر دستی دارید، ممکن است بتوانید این مشکل را با انجام کمی کار با داخل تلویزیون الجی برطرف کنید، که در ادامه می‌توانید در مورد آن مطالعه کنید.
  • شل شدن کابل ها باعث اتصال بد به تلویزیون الجی می شود. اگر اصلاً تلویزیون الجی خود را جابجا کرده اید، این می تواند دلیلی برای دیدن خطوط باشد.
  • سایر دستگاه هایی که به تلویزیون الجی وصل کرده اید. آنها همچنین ممکن است مشکلات خودشان را داشته باشند یا ممکن است با تلویزیون الجی شما سازگار نباشند. در این حالت، به جای تلویزیون الجی، باید دستگاه را بررسی کنید.
  • همه این مشکلات را می توان برطرف کرد، اگرچه در محدوده دشواری قرار دارد. اگر مطمئن نیستید که چگونه تلویزیون الجی خود را تعمیر کنید، ممکن است بخواهید تلویزیون الجی را به صورت حرفه ای تعمیر کنید.

چگونه خطوط افقی را در تلویزیون الجی خود برطرف کنم؟

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید سعی کنید خطوط ظاهر شده در تلویزیون الجی خود را برطرف کنید.

  • در پشت تلویزیون الجی خود ضربه بزنید یا ضربه بزنید. اگر مشکل مربوط به اتصالات کابلی باشد، این می تواند مشکل را حل کند. همچنین می تواند نشان دهنده مشکل در برد T-Con شما باشد. این مشکل را برطرف نمی‌کند، و ممکن است خطوط دوباره ظاهر شوند، اما می‌تواند بینشی در مورد مشکل ارائه دهد. اگر برد T-Con شماست، باید T-Con را تعویض کنید.
  • تنظیمات تلویزیون الجی خود را تغییر دهید. اگر مشکل به دلیل آسیب نباشد، ممکن است این مرحله برای شما مفید باشد. ابتدا سعی کنید ورودی تلویزیون الجی را از پورت های HDMI مختلف یا پورت های AV تغییر دهید. انجام این کار می تواند مشکلات مربوط به ورودی های خاص را رد کند.
  • تست تصویر را روی تلویزیون الجی خود اجرا کنید. این یک ویژگی داخلی در تلویزیون الجی های جدیدتر است که به شما امکان می دهد ببینید آیا نمایشگر تلویزیون الجی خراب است یا خیر. انجام این کار ممکن است بسته به تلویزیون الجی شما متفاوت به نظر برسد، اما به طور کلی، می توانید به تنظیمات بروید و یک گزینه پشتیبانی یا فقط یک گزینه تست تصویر را پیدا کنید.
  • به صفحه LCD نگاه کنید. اگر آسیب دیده است، ممکن است بخواهید صفحه نمایش را تعمیر یا تعویض کنید. ممکن است این گزینه کم هزینه تر از خرید یک تلویزیون الجی جدید باشد.

مقالات مرتبط:

ریست کردن تلویزیون هنگام سیاه شدن صفحه نمایش

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 4 =