نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا صدای فراگیر در سینما خانگی الجی خاموش است

فهرست مطالب

چرا صدای فراگیر در سینما خانگی الجی خاموش است؟ تعمیر صدای فراگیر خفه شده گاهی اوقات می تواند بسیار ساده باشد. اما گاهی اوقات عیب یابی آن می تواند بسیار دشوار باشد. این مقاله به بررسی چگونگی رفع صدای خاموش شده فراگیر و همچنین علت بروز این مشکل در وهله اول می پردازد.

چرا صدای فراگیر در سینما خانگی الجی خاموش است

چگونه صدای خاموش فراگیر در سینما خانگی الجی برطرف کنیم

اگر سیستم صدای فراگیر شما جدید است، به احتمال زیاد صدای خفه شده از راه‌اندازی مبهم می‌آید. اگرچه ارزش بررسی این را دارد که همه چیز به درستی کار کند. با این حال، من همیشه ابتدا سیم کشی را بررسی می کنیم. زیرا معمولاً این دلیلی است که همه چیز درست به نظر نمی رسد.

بلندگو الجی صدای فراگیر همگی باید به صورت فاز یا به ترتیب به هم متصل شوند. این بدان معنی است که یک راه درست برای سیم کشی بلندگو الجی و راه های اشتباه زیادی وجود دارد. به احتمال زیاد بلندگو الجیی شما با راهنمای نصب همراه خواهند بود. اما راه اندازی به طور کلی برای اکثر برندها سازگار است.

در اصل، هر بلندگو الجی دو اتصال روی آن خواهد داشت: یکی مثبت و دیگری منفی. اینها با اتصالات پشت گیرنده شما مطابقت دارند، اگرچه ممکن است به همان شکل کد رنگی نداشته باشند. با این حال، آنها برچسب گذاری خواهند شد، بنابراین تطبیق چیزها بسیار دشوار است.

نقطه شروع در سینما خانگی الجی

بنابراین نقطه شروع شما برای رفع صدای خفه شده روی بلندگو الجی باید بررسی صحیح و ایمن بودن تمام سیم کشی ها باشد. داشتن اتصالات خوب بسیار مهم است، زیرا اتصالات بد می توانند باعث افت کیفیت صدا شوند و می توانند به مشکل خفه شدن شما کمک کنند.

در صورت عدم موفقیت، یکی دیگر از دلایل رایج خاموش شدن صدای فراگیر این است که گیرنده شما در تنظیمات صوتی صحیح قرار ندارد. این احتمالا دلیل کمتری است، اما قطعا ارزش بررسی دارد.

به عنوان مثال، برخی از سیستم‌های صدای فراگیر کانال مرکزی ندارند، که معمولاً کانالی است که صداها از آن پخش می‌شوند. با این حال، صدای رسانه و گیرنده AV همچنان تلاش می‌کنند تا سیگنال‌هایی را به این بلندگو الجیی کانال مرکزی که وجود ندارند ارسال کنند. به این معنی که می‌توانید برخی از صدای مهم را از دست بدهید.

کانال مرکزی در سینما خانگی الجی

اگر سیستم صدای فراگیر شما کانال مرکزی ندارد، مطمئن شوید که گیرنده خود را روی تنظیمات صحیح تنظیم کنید. این باید کمک کند تا صدا را به کدام بلندگو الجی ارسال کند، که امیدواریم مشکل صدای خاموش را حل کند. همچنین می توان این عملکرد را در برخی از دستگاه های رسانه ای مانند پخش کننده های DVD و Blu Ray و کنسول های بازی تغییر داد.

من توصیه می کنم با این دو راه حل شروع کنید، زیرا آنها ساده ترین راه ها برای حل مشکل صدای خفه هستند. با این حال، اگر اینها کار نمی کنند، باید در نظر بگیرید که آیا بلندگو الجی معیوب هستند یا خیر. اگر فکر می کنید اینطور است، آنها را به تعمیرگاه ببرید تا بررسی شوند.

چرا صدای فراگیر در سینما خانگی الجی خاموش است یا خفه میشود

همراه با دانستن اینکه چگونه صدای فراگیر خفه شده را برطرف کنید، قطعاً دانستن اینکه چرا در وهله اول ممکن است خفه شود مفید است. همانطور که می بینید، چند دلیل وجود دارد، اما دلیل بسیار واضح تری نیز وجود دارد که صدای فراگیر خفه می شود.

موانع صدا

دلیل واضحی که صدای فراگیر می تواند خفه شود این است که چیزی در راه آنها وجود دارد. من در بالا در این مورد بحث نکردم زیرا این مسئله ای نیست که واقعاً برای رفع آن نیاز به چیزهای زیادی داشته باشد، اما چیزی است که مردم می توانند نادیده بگیرند.

هنگام تنظیم بلندگو الجیی صدای فراگیر، مطمئن شوید که چیزی مانع آنها نیست. بیش از هر چیز، این بدان معناست که هیچ جسم بزرگی بین شما و بلندگو الجی وجود نداشته باشد. زیرا می تواند به جذب امواج صوتی کمک کند. در حالی که این به خفه کردن شدید منجر نمی شود، می تواند وضوح آن بلندگو الجیی گران قیمت را به خطر بیندازد.

برای برخی از بلندگو الجی، داشتن فضای کافی در پشت و همچنین جلو می تواند برای آنها مفید باشد. این به ویژه برای ساب ووفرها صادق است (توصیه های اصلی من)، زیرا آنها مخروط هایی در پشت دارند که هوا را می کند.

در نتیجه عدم جا گذاشتن فضای کافی می تواند بر کیفیت صدای آنها تأثیر بگذارد. برای بهترین موقعیت بلندگو الجی، همیشه به دستورالعمل‌های نصب صدای فراگیر خود مراجعه کنید.

سیم کشی معیوب در سینما خانگی الجی

همانطور که در بالا ذکر شد، احتمالاً شایع ترین دلیلی که بلندگو الجیی صدای فراگیر خاموش می شوند این است که به درستی سیم کشی نشده اند. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، سیم‌کشی بلندگو الجی می‌تواند پیچیده باشد، اما لازم است آن را درست انجام دهید.

شما باید بلندگو الجی را به ترتیب سیم کشی کنید که به آن فاز یا سری نیز گفته می شود. این بدان معناست که تقویت کننده را از طریق ترمینال مثبت به اولین بلندگو الجی متصل کنید. سیگنال به اطراف بلندگو الجی ارسال می شود تا از طریق ترمینال منهای بلندگو الجی نهایی به آمپلی فایر برسد.

درست کردن سیم کشی به سیستم صدای فراگیر مقاومت و قدرت مناسب برای تولید صدا می دهد. درست مانند هر مدار الکتریکی دیگری، اشتباه گرفتن سیم کشی می تواند منجر به مشکلاتی در خروجی شود که در این مورد صدا است. برای اطلاعات بیشتر در مورد سیم کشی صحیح بلندگو الجی، این راهنما را بررسی کنید.

دلیل اینکه صدای فراگیر به این شکل خفه می شود، صرفاً به این دلیل است که مشکلی در اتصال وجود دارد. اگر یکی از بلندگو الجی به اشتباه سیم‌کشی شود، مثلاً مثبت و منفی معکوس شوند. مشکلاتی در مدار ایجاد می‌کند که صدایی خاموش یا کاملاً از بین رفته است.

اگر خود سیم کشی آسیب دیده باشد یا به درستی به بلندگو الجی وصل نشده باشد، این ممکن است درست باشد. اگر متوجه شدید که صدای فراگیر شما خفه شده است. اولین قدم من این است که بررسی کنم سیم‌کشی در جایی آسیب نبیند. سیم کشی به ویژه در صورتی که در اطراف مبلمان پیچیده شود در معرض آسیب است.

مقالات مرتبط:

مشکلات بلندگوی سینمای خانگی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − سه =