نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه عیب یابی مشکلات تصویر تلویزیون الجی

فهرست مطالب

عیب یابی مشکلات تصویر تلویزیون

عیب یابی مشکلات تصویر. خطوط روی صفحه وجود دارد، صفحه نمایش تار است، دارای تصاویر دوتایی است، خیلی روشن یا تیره است، یا رنگ های عجیب و غریب دارد. این مقاله به شناسایی و حل مشکلات صفحه نمایش و تصویر کمک می کند. مشکلات صفحه و تصویر تغییرات غیرعادی در تصویر نمایش داده شده روی صفحه تلویزیون الجی هستند. نمونه‌های معمولی خطوط افقی یا عمودی در سراسر صفحه، تغییر رنگ‌ها یا “تاری تصویر” ناشی از آسیب فیزیکی است. مراحل عیب‌یابی برای اکثر مشکلات تصویر در این مقاله قرار گرفته است.

عیب یابی مشکلات تصویر

مرحله 1: مشکل تصویر یا فقط محتوا

قبل از شروع عیب‌یابی، ضروری است که بفهمیم:

  1. مشکل تصویر همیشه روی صفحه وجود دارد، صرف نظر از اینکه چه چیزی را تماشا می کنید. اگر منوی تنظیمات را باز کنید قابل مشاهده است.
  2. مشکل تصویر به یک موقعیت خاص محدود می شود: هنگام استفاده از یک برنامه یا یک دستگاه خاص (به عنوان مثال، کنسول یا ست تاپ باکس)، یا موارد دیگر.
  3. مشکل تصویر در مورد پیکسل ها است، نه خطوط یا رنگ ها.

می‌توانید با باز کردن منوی تنظیمات، یک بررسی سریع انجام دهید تا ببینید آیا مشکل تصویر قابل مشاهده است یا خیر.

مرحله 2: مراحل عیب یابی مشکلات تصویر تلویزیون الجی

مشکل تصویر همیشه روی صفحه قابل مشاهده است (حتی در صفحه اصلی یا در منوی تنظیمات)

  • صفحه تلویزیون الجی خود را از نظر آسیب فیزیکی (خریدگی، پارگی، ترک و غیره) بررسی کنید. اگر تلویزیون الجی ضربه ای وارد کند که باعث آسیب فیزیکی به صفحه شود، ممکن است صفحه نمایش در معرض خطر قرار گیرد. معمولاً محل برخورد منشا اعوجاج تصویر خواهد بود. خطوط آسیب فیزیکی معمولاً هم افقی و هم عمودی با نقطه برخورد قابل مشاهده هستند.
  • اگر تلویزیون الجی شما آسیب فیزیکی نشان می دهد، لطفاً با یکی از مراکز خدمات مجاز سونی تماس بگیرید تا بهترین راه حل را برای شما بیابند.
  • اگر نمی‌توانید آسیب فیزیکی مشاهده کنید، یک چرخه برق را امتحان کنید: تلویزیون الجی را از برق بکشید، آن را به مدت 30 ثانیه از برق جدا نگه دارید و دوباره آن را وصل کنید تا دوباره تنظیم شود.
  • اگر جواب نداد، بازنشانی به داده های کارخانه را امتحان کنید.
  • اگر موفق نشد، لطفاً از مشکلی که با آن مواجه هستید، عکس‌های واضح بگیرید. تصاویر باید در شرایط نوری معمولی گرفته شوند و تلویزیون الجی محتوایی را که معمولاً در تلویزیون الجی تماشا می‌کنید نمایش می‌دهد. مطمئن شوید که عکسی گرفته اید که چهار گوشه تلویزیون الجی را نشان می دهد، و همچنین یک عکس از نمای نزدیک با فوکوس روی ناحیه آسیب دیده صفحه نمایش گرفته اید. پس از گرفتن تصاویر، لطفا با ما تماس بگیرید.

مشکل تصویر فقط در موارد یا لحظات خاص

اکنون، اگر واضح است که مشکل تصویر کل تلویزیون الجی را تحت تأثیر قرار نمی دهد، می توانیم عیب یابی خاصی را امتحان کنیم. به طور بالقوه ناشی از:

  1. قدرت سیگنال ضعیف اینترنت یا پخش کننده (ممکن است در زمان محدود باشد)
  2. یک اشکال یا اشکال (به عنوان مثال، برنامه یا کنسولی که نیاز به راه اندازی مجدد دارد)
  3. اتصال کابل یا کابل معیوب (کنسول بازی ضعیف یا ست تاپ باکس، کابل قدیمی)
  4. تنظیمات تصویر
  5. این ذاتی تکنولوژی مورد استفاده در شرایط خاص است

برای جزئیات بیشتر به خواندن ادامه دهید.

نوسانات قدرت سیگنال

ممکن است مشکلات اینترنت یا مشکلی با ارائه دهنده خدمات خود داشته باشید که می تواند بر کیفیت و وضوح تصویر تأثیر بگذارد. معمولاً این موقتی است، اما راه‌اندازی مجدد روتر یا بررسی وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات برای اطلاعات بیشتر ضرری ندارد.

یک باگ یا ناهنجاری

اگر هنگام استفاده از یک برنامه تلویزیون الجیی، یک کنسول بازی، یک ست تاپ باکس یا هر دستگاه دیگری به طور ناگهانی تصویر عجیبی را تجربه کردید، ممکن است یک مشکل باشد. لطفاً آن دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید. در مورد تلویزیون الجی خود، آن را از برق بکشید، آن را به مدت 30 ثانیه از برق جدا کنید و دوباره آن را وصل کنید تا ببینید آیا این مشکل را حل می کند یا خیر.

بررسی اتصال کابل یا امتحان کابل دیگری

بررسی کنید که آیا همه کابل‌های ورودی و خروجی تلویزیون الجی به درستی وصل شده‌اند (گاهی اوقات تمیز کردن آنها را از جای خود خارج می‌کند). از طرف دیگر، می‌توانید کابل را جایگزین کنید تا ببینید آیا وضعیت را بهبود می‌بخشد (مثلاً، کابل HDMI متصل به کنسول بازی خود را تعویض کنید، اگر مشکل در آنجا رخ داد).

بازنشانی تنظیمات تصویر

شاید تنظیمات تصویری که استفاده می‌کنید برای محتوایی که تماشا می‌کنید ایده‌آل نباشد (مثلاً مشکلات کنتراست و روشنایی). به تنظیمات تصویر تلویزیون الجی بروید و اگر قبلاً آنها را تغییر داده اید، آنها را به مقادیر پیش فرض بازنشانی کنید. در غیر این صورت، سعی کنید تنظیمات محتوایی را که تماشا می کنید بهینه کنید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه رفع عدم سیگنال دهی تلویزیون الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =