نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه رفع نشتی ماشین ظرفشویی الجی

فهرست مطالب

رفع نشتی ماشین ظرفشویی الجی. نشتی ماشین ظرفشویی الجی علاوه بر ایجاد آشفتگی در کف آشپزخانه شما می تواند آسیب جدی به خانه شما وارد کند. بنابراین اگر دستگاه شما نشتی داشته است، باید سعی کنید فورا آن را تعمیر کنید. کارشناسان در مورد تمام لوازم اصلی آموزش دیده و با تجربه هستند، بنابراین آنها در حل دقیقاً این نوع مشکلات حرفه ای هستند. در اینجا راهنمای آنها برای تعمیر ماشین ظرفشویی الجی نشتی است.

رفع نشتی ماشین ظرفشویی الجی

علت نشتی ماشین ظرفشویی الجی

عوامل متعددی می توانند باعث نشتی ماشین ظرفشویی الجی شوند، اما خبر خوب این است که معمولاً راه حل های ساده ای وجود دارد. در اینجا چند مشکل رایج ماشین ظرفشویی الجی وجود دارد که ممکن است خودتان بتوانید آنها را تشخیص دهید (یا حتی تعمیر کنید):

  • نشتی واشر درب ماشین ظرفشویی الجی
  • سوئیچ شناور شکسته
  • یک بازوی اسپری شکسته
  • دریچه آب خراب است
  • زهکشی آسیب دیده

نحوه عیب یابی این مشکلات را به شما آموزش خواهیم داد. قبل از شروع، به یاد داشته باشید که ماشین ظرفشویی الجی خود را از برق بکشید یا اگر سیم کشی دارد، کلید مدار را در جعبه برق ببندید و منبع آب متصل را خاموش کنید. و اگر هر زمانی احساس کردید که می‌توانید از کمک کوچکی استفاده کنید، برای تعمیر همان روز با متخصص Asurion یک تعمیر رزرو کنید.

نشتی واشر درب ماشین ظرفشویی الجی

واشر درب ماشین ظرفشویی الجی روکش لاستیکی دور لبه درب است که وقتی آن را می بندید آن را آب بندی می کند.

نحوه بررسی

واشر را از نظر آسیب – مانند ترک، پارگی، شکاف، ساییدگی و پارگی یا تجمع بازرسی کنید. مشکلات واشر می تواند مانع از آب بندی مناسب درب شود و باعث نشتی ماشین ظرفشویی الجی شما شود.

نحوه تعمیر

اگر واشر آسیب دیده است، آن را با یک قطعه جایگزین مناسب برای مدل ماشین ظرفشویی الجی خود تعمیر کنید. می توانید اطلاعات مربوط به تعویض را در کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی الجی خود بیابید یا وب سایت سازنده را بررسی کنید. پس از برداشتن واشر قدیمی، سطح را به خوبی تمیز کنید و اجازه دهید تا خشک شود. قبل از نصب واشر جدید، چین و چروک ها را با سشوار روی حرارت کم صاف کنید. سپس، واشر جدید را بدون کشش در جای خود فشار دهید و از وسط بالای کانال شروع کنید. درب ماشین ظرفشویی الجی را ببندید، آن را دوباره باز کنید و تراز واشر را بررسی کنید. هنگامی که در محل خود قرار گرفت، درب ماشین ظرفشویی الجی را ببندید و بگذارید چند ساعت بماند تا واشر خود را بگیرد.

سوئیچ شناور شکسته

سوئیچ شناور در پایین وان ماشین ظرفشویی الجی قرار دارد و به شناور متصل می شود که با افزایش سطح آب بالا می رود. اگر سوئیچ شناور خراب شود، ممکن است جریان آب به داخل وان ماشین ظرفشویی الجی را متوقف نکند و باعث پر شدن بیش از حد دستگاه و در نهایت نشتی شود.

نحوه بررسی

اگر ماشین ظرفشویی الجی شما این امکان را به شما می دهد، در را در طول چرخه شستشو باز کنید تا مشخص شود سطح آب زیر عنصر گرمایش است یا خیر. این قطعه منحنی و گرد در پایین ماشین ظرفشویی الجی شما است. کمی شبیه عناصر گرمایشی در پایین و بالای فر شما است. همچنین می‌توانید شکستگی سوئیچ شناور را با آزمایش آن با یک مولتی متر تشخیص دهید—برای اطلاعات بیشتر راهنمای ما در مورد نحوه استفاده از مولتی متر را بررسی کنید.

نحوه تعمیر

به دلیل پیچیدگی این تعمیر، توصیه می کنیم با یکی از تکنسین های لوازم خانگی برای نصب قطعه جایگزین، تعمیر را رزرو کنید.

یک بازوی اسپری شکسته

بازوی اسپری ماشین ظرفشویی الجی معمولاً در پایین وان دستگاه قرار دارد. برخی از ماشین های ظرفشویی الجی نیز دارای بازوهای اسپری در زیر قفسه بالایی یا در بالای وان هستند. این بازوهای اسپری برای تمیز کردن ظروف شما آب شلیک می کنند.

نحوه بررسی

بازوهای اسپری را از نظر آسیب یا تجمع بررسی کنید و آنها را به صورت دستی بچرخانید تا مطمئن شوید آزادانه و درست حرکت می کنند.

نحوه تعمیر

اگر تجمعی وجود دارد که سوراخ ها را مسدود کرده است، می توانید بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی الجی را بردارید و با آب و صابون یا سرکه سفید مقطر تمیز کنید. اگر بازوی اسپری آسیب دیده است، باید آن را تعویض کنید. برخی از مدل‌های ماشین ظرفشویی الجی به شما این امکان را می‌دهند که قفسه پایینی را بیرون بیاورید، بازوی اسپری را بیرون بکشید تا آن را جدا کنید، سپس بازوی جدید را در شکاف قرار دهید. سایر انواع بازوهای اسپری، مانند آنهایی که در بالا یا کناره های واشر قرار دارند، ممکن است تعویض آنها دشوارتر باشد. اگر اینطور است، یک قرار ملاقات برای تعمیر لوازم خانگی تعیین کنید.

دریچه آب خراب است

این سوپاپ در پایین ماشین ظرفشویی الجی، معمولاً پشت پنل ضربه ای قرار دارد و اجازه می دهد آب وارد دستگاه شما شود.

نحوه بررسی

اگر مدل ماشین ظرفشویی الجی شما اجازه می دهد، در را در طول چرخه شستشو باز کنید تا پر شدن بیش از حد را بررسی کنید. اگر سطح آب به سبد ماشین لباسشویی می رسد یا بالای عناصر گرمایشی است، ماشین ظرفشویی الجی شما بیش از حد پر شده است و ممکن است دریچه آب شما خراب شده باشد.

نحوه تعمیر

اگر مشکوک هستید که شیر ورودی آب به درستی کار نمی کند، ممکن است به کمک یک متخصص نیاز داشته باشید. قبل از اینکه برای کمک در مورد تعویض با یک متخصص تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید، ممکن است سعی کنید اطمینان حاصل کنید که هیچ زباله ای شیر را مسدود نمی کند. برای انجام این کار، ابتدا ماشین ظرفشویی الجی خود را از برق بکشید، اگر سیم کشی دارد، قطع کننده مدار را ببندید و منبع آب را قطع کنید.

سپس صفحه ضربه را بردارید تا به شیر ورودی آب دسترسی پیدا کنید. هنگامی که آن را پیدا کردید، یک حوله زیر شیر قرار دهید و شلنگ متصل شده را باز کنید. سپس فیلتر توری داخل شلنگ را پیدا کنید و آن را بیرون بکشید—ممکن است برای کمک به یک جفت انبردست دماغه سوزنی نیاز داشته باشید. فیلتر را زیر آب گرم بگذارید تا تمیز شود، آن را خشک کنید و سپس آن را تعویض کنید و شلنگ را دوباره به شیر ورودی متصل کنید.

زهکشی آسیب دیده

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است ماشین ظرفشویی الجی شما پر شده باشد، فاضلاب آسیب دیده است که می تواند باعث جمع شدن آب در زیر و اطراف ماشین شما شود.

نحوه بررسی

فیلتر پایین وان ماشین ظرفشویی الجی را از نظر گرفتگی احتمالی بررسی کنید. برای اینکه ببینید آیا در زیر ماشین ظرفشویی الجی جایی که شلنگ تخلیه قرار دارد، آب وجود دارد یا خیر، باید کیک پلیت را بردارید.

کیک پلیت معمولاً با پیچ در کناره های ماشین ظرفشویی الجی وصل می شود تا آن را در جای خود نگه دارد. اینها را باز کنید، سپس صفحه لگد را بیرون بکشید تا جدا شود. اگر هیچ انسداد یا آسیبی به فیلتر، شلنگ تخلیه، تخلیه سینک یا حوض وجود نداشته باشد، ممکن است خود پمپ تخلیه خراب شده باشد.

نحوه تعمیر

در صورت وجود انسداد، آن را بردارید و با سرکه یا آب و صابون، زهکشی را تمیز کنید. اگر مشکوک هستید که پمپ تخلیه خراب شده یا بخشی از سیستم تخلیه آسیب دیده است و نیاز به تعویض دارد، تعمیر را با متخصص برنامه ریزی کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: علت بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 10 =