نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعمیر برد تغذیه مانیتور

فهرست مطالب

نحوه تعمیر برد تغذیه مانیتور

اگر با خاموش شدن و یا روشن نشدن مانیتور مواجه شدید ممکن است نیاز به تعمیر برد تغذیه یا همان منبع تغذیه مانیتور دارید. همه قطعات مانیتور برای فعالیت خود به انرژی الکتریکی احتیاج دارند. این انرژی توسط برد تغذیه یا برد پاور تهیه می شود در واقع برد تغذیه دارای یک ورودی و یک خروجی است.

در قسمت ورودی، برق با ولتاژ بالا وارد شده و بعد از عبور از مدار برد و قطعات الکترونیکی برد مانند خازن ها، تزانزیستور، دیود و آی سی، ولتاژ آن پایین آمده و به دیگر قسمت ها فرستاده می شود. گاهی این فرآیند دچار مشکل شده و عملکرد برد به درستی انجام نمی شود.

علائمی که تعمیر برد تغذیه مانیتور را ضروری می کند؟

خرابی منبع تغذیه دستگاه با نشانه های متعددی همراه است که مهمترین نشانه آن روشن نشدن مانیتور است. زمانی که شما مانیتور را به برق زده و قصد روشن کردن آن را دارید اما با زدن دکمه پاور دستگاه روشن نمی شود، احتمال خرابی برد پاور بسیار زیاد است. از دیگر نشانه هایی که تعمیر برد تغذیه مانیتور را به همراه دارند می توان به خاموش شدن ناگهانی اشاره کرد. در صورتی که بعد از گذشت چند دقیقه از روشن کردن دستگاه، به یکباره خاموش شود، احتمالاً یکی از قسمت های برد آسیب دیده است. دیر روشن شدن مانیتور نیز یکی دیگر از علائم خرابی منبع تغذیه دستگاه است.

تعویض یا تعمیر برد تغذیه

تعمیر برد تغذیه مانیتور بستگی به شدت آسیب دیدگی آن دارد. گاهی اوقات آسیبی که به منبع تغذیه وارد شده بسیار جزئی است و با تعویض چند خازن یا دیود مشکل آن برطرف شود. اما گاهی نیز شدت آسیب دیدگی برد بالا بوده و راهی برای تعمیر آن وجود ندارد و باید تعویض شود. سوختن برد، شکستگی و آب خوردگی از جمله مشکلاتی است که در آن امکان تعمیر برد تغذیه مانیتور ال جی وجود ندارد. کارشناسان برای تعمیر منبع تغذیه، ولتاژهای خروجی آن را در حالت استندبای و آماده به کار اندازه گیری می کنند. چنانچه ولتاژها کمتر یا بیشتر از حد معمول باشند، اقدامات لازم را برای رفع مشکل برد انجام می دهند.

هزینه تعمیر منبع تغذیه

هزینه تعمیر بستگی به میزان آسیب دیدگی و قطعات مورد نیاز برای تعمیر دارد. همچنین مدل دستگاه و مدل برد نیز از مسائلی است که در برآورد هزینه تعمیر، نقش اساسی دارند

تعمیر تخصصی برد پاور

برای تعمیر تخصصی برد پاور، باید نسبت به قطعات مختلف این دستگاه وخرابی های رایج در آن، آشنایی کافی داشته باشیم. مانیتور دستگاهی است که ممکن است دچار مشکلات متعددی گردد. پیدا کردن منشأ اصلی این مشکلات می تواند تا حد زیادی به تعمیر این وسیله کمک کند. جالب است بدانید که برخی از خرابی های مانیتور، نتیجه بروز ایراد در برد پاور می باشند.

  • روشن نشدن مانیتور :

امکان دارد برای شما هم پیش آمده باشد که قصد روشن کردن مانیتور خود را داشته اید ولی متوجه شدید که این دستگاه روشن نمی شود. جای نگرانی نیست چرا که در اغلب موارد، این مشکل ناشی از خرابی برد پاور است. بعد از تعمیر برد پاور، مشکل برطرف شده و می توانید از مانیتورتان استفاده کنید.

یکی دیگر از نشانه هایی که به شما در مورد تعمیر برد پاور هشدار می دهد این که دستگاه بعد از حدود ۲۰ دقیقه کار کردن، به صورت خود به خودی خاموش می شود. خوشبختانه با رفع عیب قطعه ذکر شده، مشکل مانیتور هم برطرف می شود.

  • روشن و خاموش شدن مانیتور :

برخی مواقع احتمال دارد دستگاه بدون هیچ مشکلی روشن شده اما بلافاصله خاموش گردد. در این صورت، بهتر است از یک تعمیرکار ماهر کمک گرفته و برد پاور را مورد بررسی قرار دهید.

تعمیر تخصصی مانیتور الجی

 

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =