نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات صدای سینما خانگی الجی

فهرست مطالب

چرا سینما خانگی الجی بی صدا است

تشخیص این یکی کمی سخت تر است. شما بلندگوها را به درستی قرار داده اید. شما کراس اوور را تنظیم کرده اید، تنظیم صحیح را روی گیرنده خود انتخاب کرده اید، مطمئن شده اید که اتاق شما پر از چیزهایی است که صدای شما را به خوبی انجام می دهد. و با این حال… چیزی اشتباه است. صدا نازک یا خفه به نظر می رسد، با باس کمتری از آنچه انتظار دارید. این چیزی نیست که بتوانید کاملاً روی آن انگشت بگذارید، اما می دانید که سیستم شما آنطور که باید کار نمی کند. ممکن است کل تنظیمات باشد یا فقط یک یا دو بلندگو باشد. هر چه هست، آزاردهنده است. سیستم‌های سینمای خانگی الجی گران هستند و کار نکردن آن‌طور که تبلیغ می‌شود، درد بزرگی در گردن است. چند مشکل رایج وجود دارد که می تواند باعث مشکل شما شود.

تغییر اتصالات

برای شروع، همه بلندگوها باید به صورت فاز متصل شوند. هر یک از آنها دو اتصال در پشت دارند – یک مثبت و یک منفی که معمولاً به رنگ سفید و قرمز است. اتصالات پشت گیرنده شما نیز به همین ترتیب چیده می شوند. مثبت باید به مثبت و منفی به منفی متصل شود. اگر معکوس شوند، همه چیز خارج از فاز است و صدایی که می شنوید کاهش می یابد. اگر سیستم بلندگوی شما نازک یا خفه به نظر می رسد، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید که بلندگوهای خود را به درستی وصل کرده اید. برخی از سیستم ها حتی اگر مشکلی پیش آمده باشد، روی صفحه به شما اطلاع می دهند – گیرنده Marantz SR8012 در این کار بسیار خوب است.

یک نویز آزاردهنده وجود دارد

اساساً، دو قطعه از تجهیزات در یک مدار الکتریکی با یکدیگر تداخل دارند و چیزی را تولید می‌کنند که به عنوان حلقه زمین 60 هرتز شناخته می‌شود – صدای زمزمه آزاردهنده‌ای که می‌توانید از طریق بلندگوهای خود بشنوید، هر چقدر هم که تلاش کنید از بین نمی‌رود.

برای تعمیر سینمای خانگی الجی، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید مقصران چه کسانی هستند. به جای اینکه خواه ناخواه همه چیز را از برق بکشید، روش کار کنید. با گیرنده خود شروع کنید. یک تست خوب تنظیم صدا است. اگر زمزمه تغییر کرد، حداقل یکی از مقصران را پیدا کرده اید. اگر نه، پس هر چیزی که باعث ایجاد صدا می شود، پس از گیرنده است. اگر ورودی دیگری را انتخاب کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ هوم هنوز هست؟

قطع اتصالات کابل ها

اگر چنین است، تمام کابل‌هایی را که گیرنده را به هر چیز دیگری متصل می‌کنند بردارید، اما بلندگوها را به همراه کابل برق گیرنده وصل کنید. اگر می‌توانید آن را جدا کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که قطعه‌ای از تجهیزات متخلف را بردارید، به این معنی که ممکن است قطعه‌ای از تجهیزات نیاز به تعمیر یا مطالعه بیشتر داشته باشد. افراد حاضر در PS Audio راهنمای خوبی برای این موضوع دارند، که به جزئیات فنی بسیار بیشتر از فضایی که در اینجا داریم می‌پردازد.

سینما خانگی الجی

تغییر ورودی ها

اما بیایید فرض کنیم نمی‌توانید آن را با تغییر ورودی‌ها یا تنظیم صدا جدا کنید. بعدش چی شد؟ خوب، به این معنی است که تقریباً مطمئناً یک حلقه زمین دارید، و این بدان معنی است که برای تعمیر آن به یک یا دو قطعه تجهیزات نیاز خواهید داشت. اگر منبع تلویزیون کابلی شما باشد، به ترانسفورماتور ایزوله مانند این نیاز دارید. اگر منبع چیز دیگری است، یک جداساز زمینی مانند این یکی را امتحان کنید.

این اصلاح با یک هشدار بزرگ همراه است: ما علاقه مندان به صدای خانه هستیم، نه مهندسان برق. هر کاری که انجام می دهید با مسئولیت خود شماست. اگر فکر می‌کنید مشکلی جدی وجود دارد، یا مطمئن نیستید که می‌توانید آن را برطرف کنید، بهترین کار این است که با یک برق‌کار ماهر صحبت کنید یا با خط پشتیبانی مشتریان افرادی که بلندگو یا گیرنده شما را ساخته‌اند تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند گام به گام با شما درباره روند حذف زمزمه صحبت کنند.

کنترل از راه دور جهانی من کار نمی کند

ریموت های جهانی عالی هستند. آنها جایگزین هزاران ابزار کوچک دیگر می شوند که برای کنترل زندگی صوتی خود به آن نیاز دارید، اما هر چند وقت یکبار، شما را ناکام می گذارند. اول از همه: بیایید چیزهای بدیهی را حذف کنیم. بررسی کنید که باتری ها شارژ داشته باشند، منبع صحیح را انتخاب کرده اید، و چیزی بین ریموت و گیرنده شما وجود ندارد. اگر گیرنده خود را در کابینت یا کمد قرار دهید، ممکن است این اتفاق بیفتد، که خطای رایج‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. با فرض اینکه همه آن چیزها درهم و برهم هستند، وقت آن است که فنی شوید.

بررسی گیرنده ها

آنلاین شوید و ببینید که آیا کنترل از راه دور شما از مادون قرمز (IR) یا فرکانس رادیویی (RF) استفاده می کند. همین کار را برای گیرنده خود انجام دهید. گیرنده‌ای که از RF استفاده می‌کند نمی‌تواند کنترلی را که از IR استفاده می‌کند انتخاب کند، و اگر در نهایت با عدم تطابق مواجه شده باشید، به راحتی ناامید می‌شوید. به خصوص اگر به تازگی کنترل از راه دور را خریداری کرده اید و نمی خواهید مشکلات مربوط به بازگشت را تحمل کنید. خبر خوب این است که در بسیاری از موارد، می توانید این تنظیمات را روی خود گیرنده خود تغییر دهید. اگر نمی توانید، ابزارهای زیادی وجود دارد که از IR به RF یا برعکس تبدیل می شوند.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 20 =