نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات بلندگوی سینمای خانگی

فهرست مطالب

مشکل رایج سینمای خانگی الجی

سیستم های سینمای خانگی الجی پیچیده هستند. وقتی سیستمی با این تعداد سیم و تنظیمات دارید، به طرز شگفت انگیزی آسان است که همه چیز اشتباه شود. در طول سال‌ها راه‌اندازی و آزمایش ده‌ها قطعه از تجهیزات سینمای خانگی الجی، خودمان با مشکلات زیادی مواجه شده‌ایم. خوشبختانه، ما در این مسیر چند چیز یاد گرفتیم. در این راهنمای چگونه، چند  مورد از رایج‌ترین مشکلاتی که مردم هنگام راه‌اندازی یک سیستم سینمای خانگی الجی با آن‌ها مواجه می‌شوند و نحوه رفع آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

صدای بلندگوهای جلوی من درست نیست

باز هم، این چیزی است که تقریباً مطمئناً می توان با بازی در منوی تنظیمات گیرنده خود آن را برطرف کرد. 90٪ مواقع، مشکلی در تنظیمات اندازه بلندگو وجود دارد.

اکثر گیرنده های سینما خانگی الجی به شما امکان می دهند اندازه بلندگوهای خود را کوچک یا بزرگ تنظیم کنید. این به آن اجازه می دهد تا آنها را به طور مؤثرتری با سایر بلندگوهای موجود در تنظیمات شما ادغام کند. بدیهی است که Small و Large طیف وسیعی را پوشش می دهند، اما انتخاب مناسب آن نسبتاً آسان است. اگر یک جفت بلندگوی روی زمین در تنظیمات خود دارید، Large را انتخاب کنید. اگر بلندگوهای جلویی شما از نوع ماهواره ای هستند، کوچک را انتخاب کنید.

گزینه دیگر تنظیم کراس اوور ساب ووفر است. این نقطه ای در طیف فرکانس است که بلندگوها شروع به پخش صدای خود می کنند و ساب ووفر آن را دریافت می کند.

ممکن است آن را طوری تنظیم کنید که بلندگوهای جلوی شما بار بیس زیادی را تحمل کنند، که می تواند صدا را مخدوش یا در غیر این صورت گل آلود کند. با تنظیم آن در 80 هرتز شروع کنید و از آنجا بروید. دوستان ما در SVS که چیزهایی مانند ساب ووفر عظیم PB16-Ultra را تولید می کنند (بررسی کامل در اینجا)، راهنمای عالی برای این کار دارند.

سینمای خانگی

صدای بلندگوهای ارتفاع من درست نیست

بلندگوهای سقفی و ارتفاعی برای درست کردن مشکل هستند. با فرض اینکه همه چیز به درستی وصل شده باشد، اولین چیزی که باید امتحان کنید تنظیم تنظیمات گیرنده A/V است. اگر بلندگوهای ارتفاع دارید، تقریباً مطمئناً یک گیرنده با قابلیت صدای 9.2 یا 11.2 دارید. راه حل ممکن است به سادگی تغییر تنظیمات کدک شما باشد، که اصطلاحی برای نرم افزاری است که صدا را رمزگذاری می کند.

اگر این کار نمی کند، ممکن است لازم باشد در مورد نحوه قرار دادن بلندگوها بیشتر فکر کنید. بدیهی است که اگر بلندگوهای سقفی داشته باشید، این کار کمی تلاش بیشتری می‌طلبد (و احتمالاً سوراخ‌کاری خشم‌آمیز) اگر بلندگوهای سقفی داشته باشید، اما وقتی بلندگوهای ارتفاعی دارید مشکل‌تر است.

بلندگوهای ارتفاعی به جای نصب شدن در سقف شما به سمت پایین، صدا را از سقف منعکس می کنند یا آن را در موقعیت گوش دادن خود قرار می دهند. در اینجا یک مثال آورده شده است: بلندگوهای Klipsch RP-500SA Reference Premiere Atmos (بررسی کامل اینجا). ببینید چگونه شکل زاویه دار آنها برای به حداکثر رساندن صدای ارتفاع شما طراحی شده است؟

بلندگوهای ارتفاع خود را به اطراف حرکت دهید و آنها را با همان منبعی که قبلا استفاده می کردید آزمایش کنید. آیا تفاوتی وجود دارد؟ بهتر است یا بدتر؟ آیا زاویه دار کردن بلندگوها به روشی دیگر باعث بهبود متریال می شود؟ ممکن است به سادگی نیاز به اصلاح موقعیت و جهت باشد – اسنادی را که بلندگوهای شما ارائه کرده اند بررسی کنید تا ببینید آیا سازنده چیز خاصی را توصیه می کند یا خیر.

از بلندگوهای من استاتیک می آید

تقریباً در همه موارد، استاتیک نشانه ای از مشکلات مربوط به اتصال بلندگو است. ممکن است یک سیم از سوکتش جدا شده باشد، و تنها چیزی که لازم است این است که دوباره آن را تکان دهید. حل نشد؟ قدم بعدی این است که منبع مشکل را بررسی کنید.

آیا استاتیک پایدار است یا فقط در نقاط خاصی ظاهر می شود؟ اگر چنین است، آنها چه هستند؟ یک راه خوب برای محدود کردن گزینه ها این است که سعی کنید منابع مختلف را تغییر دهید. اگر از پخش کننده Blu-ray استفاده می کنید، اگر آن را دارید، یکی دیگر از آن را امتحان کنید یا چیزی را در یک سرویس پخش تماشا کنید تا ببینید آیا استاتیک خودش را بازتولید می کند یا خیر. فرآیند حذف باید به شما کمک کند تا بفهمید کدام قسمت از سیستم شما باعث ایجاد مشکل شده است.

اگر از یک تقویت کننده برق با گیرنده خود استفاده می کنید، ممکن است متوجه شوید که مشکل مربوط به اتصال آنجاست – نتیجه ای که بسیار رایج تر از چیزی است که فکر می کنید.

در نهایت، حل یک مشکل با استاتیک تقریباً همیشه یک مشکل با اتصال شل است، و هنگامی که بدانید کجاست، رفع آن نسبتاً آسان است. مگر اینکه ترس از وحشت، بلندگوهای شما ممکن است به دلیل عدم تطابق با آمپ شما منفجر شده باشند. باید این راهنما را بررسی کنید تا دیگر تکرار نشود.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 18 =