نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات اصلی سینمای خانگی الجی

فهرست مطالب

خرابی های رایج در سینمای خانگی الجی

سینماهای خانگی الجی لوکس فوق العاده ای هستند، اما سیستم به هم پیوسته گیرنده ها، تقویت کننده ها، کابل ها، بلندگوها و دستگاه های منبع آنها را مستعد مشکلات آزاردهنده می کند. در این مقاله، ما هفت مورد از رایج ترین مشکلاتی که در سینماهای خانگی الجی بوجود می آید را مرور می کنیم. ما همچنین نکات عیب یابی سینمای خانگی الجی را به اشتراک می گذاریم تا بتوانید در کوتاه ترین زمان کارها را دوباره راه اندازی کنید.

1. بدون تصویر

صفحه تاریک می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این می تواند صفحه نمایش یا پروژکتور، کابل، دستگاه منبع، گیرنده یا ریموت باشد. گام های سنجیده ای را برای رد هر حلقه در زنجیره بردارید.

اگر صفحه نمایش کاملاً تاریک است، ممکن است مشکل از تلویزیون یا پروژکتور شما وجود داشته باشد. همچنین ممکن است ریموت مرده باشد یا سیگنال ریموت به سنسور لازم نرسد. اگر می توانید پروژکتور یا تلویزیون خود را به صورت دستی روشن کنید، احتمالاً مشکل از راه دور یا سنسور معیوب یا جدا شده است. در غیر این صورت، کابل های برق و منابع تغذیه خود را بررسی کنید.

اگر صفحه نمایش شما روشن است اما سیگنالی دریافت نمی کند، مشکل در جای دیگری از زنجیره است. چرخه ورودی های مختلف دستگاه های متعدد منبع مانند جعبه کابل و یک کنسول بازی را آزمایش کنید. تأیید کنید که کابل های شما به طور ایمن وصل شده اند. اگر نمی توانید منبع مشکل را محدود کنید، ممکن است تعمیر سیستم سینمای خانگی الجی از تکنسین A/V ضروری باشد.

2. از راه دور بدون پاسخ

اگر ریموت جهانی شما به ورودی ها پاسخ نمی دهد، ابتدا بررسی کنید که به اندازه کافی شارژ شده است یا نیازی به باتری جایگزین ندارد.

اگر ریموت همچنان پاسخگو نباشد، ممکن است تداخل سیگنال ایجاد شود. اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی سیگنال ریموت مانند درب کابینت را مخفی نمی کند. برخی از تنظیمات سینمای خانگی الجی از سنسورهای مادون قرمز (IR) یا فرکانس رادیویی (RF) (یا چشم) استفاده می کنند که روی سنسورهای داخلی روی گیرنده و سایر دستگاه ها اعمال می شود. چسب روی این چشم ها می تواند از بین برود، که می تواند باعث شکستن سیگنال شود – ریموت با چشم صحبت می کند، اما سیگنال به سنسور لازم در گیرنده نمی رسد.

اگر موارد فوق در مورد تنظیم سینمای خانگی الجی شما صدق نمی کند، ممکن است زمانی که گیرنده شما روی RF تنظیم شده است، از راه دور شما از IR استفاده می کند یا برعکس. معمولاً می توانید تنظیمات روی ریموت یا گیرنده را برای مطابقت آنها تنظیم کنید.

3. بدون صدا

یکی از رایج ترین مشکلات صدای فراگیر عدم وجود کامل صدا است. این معمولاً نیازی به تعمیر پیچیده صدای سینمای خانگی الجی ندارد.

بررسی کنید که کابل های صوتی شما به طور ایمن به برق متصل شده اند و همه دستگاه ها روشن هستند. کنترل صدا و بی صدا روی گیرنده خود را بررسی کنید. اگر هنوز مشکل دارید، از گیرنده برای آزمایش و تنظیم مجدد بلندگوها استفاده کنید. عدم وجود مداوم صدا ممکن است به بلندگو، گیرنده یا تعمیر حرفه ای سیستم سرگرمی خانگی الجی نیاز داشته باشد.

سینمای خانگی الجی

4. تعادل ضعیف صدا

برای اینکه بدانید چگونه تعادل سیستم صوتی را تعمیر کنید، نیازی به یک حرفه ای ندارید. اگر برخی از بلندگوها کار می کنند اما برخی دیگر کار نمی کنند، اتصالات کابل پشت بلندگوها و گیرنده خود را بررسی کنید. همچنین ممکن است مجبور شوید تنظیمات خود گیرنده را تنظیم کنید.

اگر همه بلندگوها کار می کنند اما تعادل احساس می شود، از گیرنده خود برای کالیبراسیون مجدد استفاده کنید. دفترچه راهنمای کاربر شما باید اطلاعات مفصلی در مورد نحوه انجام این کار داشته باشد.

5. تاخیر صدا

صوتی که هماهنگ نیست دیوانه کننده است. این مشکل خاصی در زمینه تنظیمات سینمای خانگی الجی به دلیل شبکه دستگاه ها و کابل ها وجود دارد. با پیوندهای بیشتر در زنجیره، ممکن است تاخیری در سیگنال تصویر وجود داشته باشد.

با تنظیم تنظیم تاخیر صدا در تلویزیون یا گیرنده خود، تأخیر سیستم صوتی فراگیر را برطرف کنید. تنظیم چند میلی ثانیه معمولاً تنها چیزی است که لازم است. مجدداً از راهنمای کاربر خود برای دستورالعمل های دقیق استفاده کنید.

6. Tinny یا Booming Audio

صدای نازک یا نازک معمولاً به این دلیل است که سه برابر بیش از حد بالا تنظیم شده است. صدای پررنگ که اتاق را متزلزل می کند، نتیجه بیس زیاد است. از گیرنده خود برای یکسان سازی صدا به ترجیح خود استفاده کنید.

7. تراز ضعیف تصویر

اگر از پروژکتور برای فیلمبرداری استفاده می کنید، حتی یک تغییر کوچک در پروژکتور نصب شده می تواند تصویر را کج یا خارج از مرکز نشان دهد. برای تنظیم مجدد تصویر از دکمه های تنظیم دقیق روی پروژکتور خود استفاده کنید. اکثر پروژکتورها دارای منوی کالیبراسیون یا برنامه ای هستند که به شما در این فرایند کمک می کند. به یاد داشته باشید که باید به صورت جانبی، عمودی و زاویه ای تنظیم کنید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =